UP, okuma ve matematik becerilerini teşvik etmek için devlet okullarında NIPUN’u başlatır

ManK

New member


kaydeden Nafisa Khatoon
Devlet, misyonu hızlandırmak için 75 ilçenin tamamında 5.760 model okul kuruyor
Uttar Pradesh’teki ilköğretim bölümü kısa süre önce birinci turu tamamladı NIPUN Eyaletteki tüm devlet okullarında Değerlendirme Testi (NAT). Etkinlik, 75 bölgenin tamamındaki I-III. sınıf öğrencilerinin temel matematik ve okuma becerilerini değerlendiren öğrenme çıktılarını değerlendirdi. Eyalet hükümeti bunu yaygınlaştırmak için bir girişim başlatmayı planlıyor ISLAK öğrenme çıktılarını iyileştirmek.
Covid’den sonra üç ayda bir yapılan NAT tatbikatı ilk kez Ekim-Aralık 2022 arasında gerçekleştirildi ve sonuç umut verici. “Öğrencilerin %33’ü ile Hapur ve öğrencilerin %32’si ile Bhadohi, Chandauli, Varanasi ve öğrencilerin %29’u ile Mau en iyi performans gösteren beş bölge olarak ortaya çıktı. Bunların NAT 2022’de %90’ın üzerinde öğrenme çıktıları var. Gautam Buddh Nagar, UP’deki devlet tarafından yönetilen üst ve ilkokulların I-III. sınıf öğrencilerinin yaklaşık %28’i %90’ın üzerinde NAT puanı aldı” UP İlköğretim Bölümü.
“NIPUN için ulusal hedef Mart 2027’dir, ancak UP hedefi Mart 2026 olarak belirlemiştir. Öğrenciler III. sınıfa geldiklerinde, üç basamaklı toplama/çıkarma ve tek basamaklı çarpmayı bilmeli ve pasajları 2026 hızında okumalıdırlar. Dakikada 60 kelime. Misyonu hızlandırmak için devlet 5.760 model okul kuruyor. Kırsal kesimlerde, altyapı yetersizliği nedeniyle bazı okullarda derslik bulunmadığı fark edildi. Bu model okullar, bu nedenle, yüksek düzeyde eğitimli bir öğretmen ve akıllı sınıf, ICT laboratuvarı gibi gelişmiş altyapı tesisleri ile sınıf başına bir sınıfa sahip olacak” dedi.
2019’da devlet, öğrenciler arasında ilköğretimi artırmak için Mission Prerna’yı tanıttı. Ancak, Ulusal Eğitim Politikası (NEP) 2020’nin uygulanması ve Eylül 2021’de NIPUN Bharat Misyonu’nun başlatılmasıyla, Mission Prerna, Anlama ve Aritmetik ile Okumada Yeterlilik Ulusal Girişimi (NIPUN) Bharat Misyonu’na yükseltildi.
“Bu model okulların geliştirilmesi için devlet bütçesinden toplam 1.000 Rs crore tahsis edildi ve her okulun iyileştirilmesi için harcama olarak 1.42 Rs tahsis edildi. Yetkili, bu adımlar, devlet okullarında kaliteli ilköğretimin sağlanmasına ve öğrenciler arasında öğrenmenin iyileştirilmesine yardımcı olacak” dedi.
Covid-19 nedeniyle önceki yıllarda öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi tam olarak gerçekleşmedi. “Bu boşlukları fark ederek, odak noktası öğretmenlerin, müdürlerin, eğitim kaynaklarının ve idarecilerin sürekli kapasite geliştirmesine genişletildi. Bu nedenle hükümet, değerlendirme sürecini istikrara kavuşturmak ve bundan böyle devlet okullarının ilçe ilçe değerlendirmesini güçlendirmek için çabalarını yeniledi.”
Öğrenme çıktılarını iyileştirmeye adanmış bir STK olan Central Square Foundation (CSF), UP hükümetine akademik ve idari reform konularında teknik yardım sağlar. Bunlar, yeni öğretim materyalleri geliştirmek, öğretmenleri eğitmek ve okulların düzenli saha değerlendirmelerini yapmak için mentorluk yapmakla ilgilidir.
Prakhar Jain, yardımcı müdür, Devlet Reformu, CSF şöyle diyor: “İnceleme sürecini yönetmek ve istikrara kavuşturmak bizim sorumluluğumuzdur. Her ay 30 okulda öğretmen yetiştirmek ve yerinde değerlendirmeler yapmak için 4.400 Akademik Kaynak Kişisinden (ARP) oluşan bir ekip kuruluyor. Bu ARP’ler aracılığıyla devlet, tüm okulların en az iki ayda bir akademik eğitim almasını sağlayabilir. ARP’ler öğretim pedagojisini en az 2 saat gözlemler ve yapılandırılmış pedagoji konusunda öğretmenlere geri bildirim sağlar, demo dersler yürütür ve en az 10 öğrenciyi matematik ve Hintçe dersleri için oyun tabanlı etkinliklere dahil ederek değerlendirir. Öğrencilerin cevapları veya kayıtlı cevapları girilir. Nipun Lakshya ARP’ler tarafından uygulama. Öğrencilerin performansı ve gerekli geri bildirimler doğrultusunda öğretmenlerle paylaşılır. Bu, öğretmenlerin ortalama ve ortalamanın altındaki öğrenciler için telafi sınıfları planlamasına yardımcı oluyor.”
Toplanan veriler blok ve koğuş düzeyinde öğrenci öğrenme çıktılarının ilerlemesini ölçmek için kullanılır.