MoEFCC, Faz II orman temizliğinden önce kömür dışı madenciliğe izin veriyor | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Nagpur: İş yapma kolaylığına yönelik bir başka adım olarak, MoEFCC, hem orman hem de orman dışı alanın olduğu durumlarda, II. elde edilmiştir. orman arazisi bir projede yer almaktadır. Bu politika ilk olarak Aralık 2021’de uygulamaya kondu, ancak yalnızca kömür madenleriyle sınırlıydı.
Politika yakın zamanda, orman temizleme tekliflerine karar veren yasal bir organ olan Orman Danışma Komitesi (FAC) tarafından onaylandı. FAC, eyalet hükümetlerinin ve ilgili Birlik bölgelerinin veya yetkililerinin, madencilik anlaşmasındaki orman dışı arazinin tamamı veya bir kısmı için ayrı bir madencilik planı hazırlamasını veya ayrı bir madencilik anlaşması yapmasını tavsiye etti. Ancak o zaman orman dışı alanda madencilik faaliyetlerine izin verebilirler.
Ancak bunun, I. aşama onayı alındıktan, telafi edici vergiler doldurulduktan ve çevre izni alındıktan sonra yapılması gerekecektir.
Ancak Yeşiller böyle bir harekete karşı temkinliydi. Çevre aktivisti Debi Goenka, “Bu yasal bir incir yaprağı ve tüm kötü niyetlerine rağmen kesinlikle bir oldu bitti yaratacak ve bu da bitişik ormanların bozulmasına ve yok olmasına yol açacak. Yargıtay’ın kararlı bir şekilde harekete geçeceğini ve bu hileyi durduracağını umuyoruz.”
10 Aralık 2021’de MoEFCC, koşullara bağlı olarak Orman (Koruma) Yasası (FCA) kapsamında Aşama I onayı aldıktan sonra ilk kez kömür madenlerindeki orman dışı arazilerde madencilik faaliyetlerine izin vermişti. Terimler, ilgili kömür bloğunda/kiralamasında hiçbir orman alanının yer almadığı bir kömür bloğu/kiralamasında (orman alanını da içerir) orman olmayan alan için madencilik planını içerir. Ayrıca, orman dışı alandaki hiçbir faaliyet veya madencilik bileşeni, aynı bloğun orman alanına bağlı olamaz.
Kömür şirketlerine, orman dışı arazide bu tür bir iznin, FCA kapsamındaki onay (Aşama-I veya Aşama II) açısından herhangi bir zorunluluk veya oldubitti oluşturmayacağı söylendi. 1980. Ormanlık alanın ihlali durumunda, davanın FCA hükümlerine göre ele alınması gerekiyordu.
Tüm madencilik, maden işleme, metal üretimi ve diğer mineral bazlı endüstrilerin çıkarlarını temsil eden tüm Hindistan’ı kapsayan bir tepe organı olan Hindistan Maden Endüstrileri Federasyonu (FIMI), MoEFCC’yi bu muafiyeti kömür dışı madencilik projelerine genişletmek için harekete geçirdi. peki .
Buna ek olarak, Kömür ve Maden Bakanlığı da, Orman ve Orman Dışı Arazi Madencilik Planı’nın maden kiralama planının ihlaline izin verilmemesine ilişkin kısıtlamayı gerekçe göstererek ÇOB’dan şartları yeniden gözden geçirmesini talep etmiştir. MMDR Yasası, 1957.
FAC, ayrı bir maden planı veya orman dışı arazi için kiralama yapılmadan orman dışı arazide çalışmaya izin verilmesinin, Yargıtay’ın 6 Temmuz tarihli kararında belirtilen yön açısından izin verilmeyen bir oldu bittiye yol açabileceğini kaydetti. , 2011 (Lafarge kararı).
Bu nedenle, FAC, hem orman hem de orman dışı arazi ile yapılan maden sözleşmelerinde, orman dışı arazide ayrı bir maden planı sağlamadan veya orman dışı arazi için kiralama yapmadan faaliyet göstermenin oldu bittiye yol açabileceğine karar vermiştir. Yargıtay kararlarında yönerge şartları.
KUTU
FAC GÖZLEMİ
* Orman arazisi madenciliği kiralamalarının bir kısmı için Faz II orman izni alınmadan önce, orman dışı arazilerde kömür dışı madencilik faaliyetleri başlayabilir.
* Hem orman hem de orman dışı arazi kiralamalarında orman dışı arazi üzerinde çalışırken, eyaletler Yargıtay direktiflerine uymakla yükümlü olacak.
* Devletler, bu tür maden sözleşmelerinde orman dışı arazinin tamamı veya bir kısmı için ayrı maden sözleşmeleri yapabilirler.
* Bu sadece FCA 1980 kapsamında Faz I onayı alındıktan sonra yapılabilir ve Faz II onayından sonra tek kiralama gerçekleştirilebilir.