Milli Eğitim Politikası 2020: Uzmanlar Yeni Eğitim Politikasının artılarını ve eksilerini tartışıyor

ManK

New member


ŞANDİGARH: iken Milli Eğitim Politikası 2020 şu anda aşamalı olarak hayata geçirilmek umut verici görünüyor, planda belirtilen hükümlerin lafzına ve ruhuna göre uygulanmasını sağlamak için bütüncül bir yaklaşıma ihtiyaç var.
Önerilen hükümlere göre eğitim kurumlarındaki altyapının modernizasyonu ve iyileştirilmesini sağlamak için düzenli bir fon akışı da olmalıdır. Bunlar, ‘Ulusal Eğitim Politikası 2020’ konulu ulusal bir seminerde artıları ve eksileri tartışan bir grup uzmanın dile getirdiği temel sorunlardan ve endişelerden bazılarıydı: Bütünsel eğitime yolculukCumartesi günü Mansa’daki SD Kanya Mahavidyala’da düzenlendi.
Uygulamalı Tarım Merkezi’nin eski başkanı Pencap Merkez Üniversitesi Bathinda’da açılış konuşmacısı olan Dr SS Marwaha, Pencap ve diğer eyaletlerdeki çok sayıda gencin, çoğu kendilerini tanıtamayan ebeveynlerinin egemenliği nedeniyle seçtikleri kariyeri sürdüremediklerini belirtti. tanımlamak. ilgi ve olanaklar. Ayrıca, Pencap’ta gıda işleme birimleri ve benzeri diğer endüstriler kurarak büyük bir iş yaratma potansiyeli olduğunu söyledi.
Diğer uzmanlar, yeni eğitim politikasının devrim niteliğinde değişiklikler vaat ettiğini ve küresel standartlarla uyumlu olacak şekilde eğitim sistemini düzene soktuğunu, ancak merkez ve eyalet hükümetlerinin özel kaynakların kullanılmasını ve gerekli akademik ve ilgili altyapının sağlanmasını sağlamak zorunda kalacağını belirtti. temel düzeyde. Kolej Rektörü Dr. Madhu Sharma teşekkür mektubunda delegelere teşekkür ederek, yeni tesislerin ruhuna ayak uydurabilmek için kız öğrencilere en iyi eğitimi vermek ve onlara rehberlik etmek için çaba sarf edildiğini belirtti. en iyi kariyer fırsatlarını takip edebilirler.