Güneş battı ve riskler ortadan kalktı. Verstappen geri döndük diye sevindi

QasiM

Global Mod
Global Mod
Sekiz rakamı şeklindeki Japon pisti şampiyon Red Bull'a yakışıyor, uzun süredir iyi sonuçlar alıyor. Karakteri Adrian Newey'nin mükemmel aerodinamik şekilli tek koltuklu araçlarına uyuyor. “Artık kalktık. Ve bence bunun gibi hızlı virajların olduğu pistlerde güçlü olursak, bunun sezonun geri kalanında bize çok faydası olacağını düşünüyorum.” dedi ikinci sırada bitiren Sergio Pérez.


Barselona, Red Bull Ring ve hatta Spa-Francorchamps gibi birçok pistte hızlı virajlar hakimdir. Tam tersine örneğin tek koltuklu araçların mekanik özelliklerinin çok fazla belirleyici olduğu Monaco'da Ferrari'nin bir şansı olabilir. Bu yıl performans açısından daha yakın.


Bu durum, Carlos Sainz'ın üçüncü, Charles Leclerc'in ise dördüncü olduğu Japonya'da da doğrulandı. Ancak ikisi de Red Bull sürücüsünü tehdit etmekten oldukça uzaktı. Kendi liglerindeydiler ve yarışın çoğunda tam güçle yarışmalarına bile gerek yoktu. Verstappen'in en hızlı tur için puanı istediği son üç turda bunu görebiliyordunuz. Sadece gaza bastı ve aniden tur başına bir saniyeden fazla hızlandı.


Üç kez dünya şampiyonu olan oyuncu, “Bugün her şey neredeyse mükemmeldi, güzeldi, muhteşemdi” diye övgüde bulundu. “Araç, strateji, pist ve performansım. Devrenin bize uygun olacağına dair varsayımlarımız doğrulandı.”


En önemli an başlangıçtı ve Red Bulls bu konuda tereddüt etmedi. Özellikle Verstappen kendinden emin bir şekilde herkesin yanından geçti. Son zamanlarda makine hassasiyetiyle işlem yapıyor ve hiçbir şeyin onu şaşırtamayacağı anlaşılıyor. “Başlangıç çok önemliydi, bunu başardık. Bundan sonra araç giderek daha iyi hale geldi” diye onayladı.



7 Nisan 2024, 11:39. Gönderi Arşivlendi: 7 Nisan 2024, 11:32.





Pirelli lastik uzmanları en sert üç lastik tipini Suzuka'ya koydular ve bunun iyi bir şey olduğunu kanıtladılar. Bozulmaları oldukça yüksekti. Verstappen'in endişelendiği tek şey buydu; ayakkabılarının erken yıpranmaması. Ama sonra güneş battı ve Hollandalı biraz nefes aldı.


“Hava bulutlandı ve lastikler pek çıkmadı. Bitirene kadar her şey giderek daha iyiye gidiyordu.” Verstappen bunu sabırsızlıkla bekliyordu. “Ayrıca pit stoplar bizim için harika sonuç verdi. Tek duraklı stratejinin daha hızlı olup olmadığını bilmiyorum ama muhtemelen bugün bizim için bir önemi yoktu” dedi. Planlı tek bir lastik değişimi sayesinde başlangıçta sekizinci sıradan bitişte dördüncü sıraya yükselen Ferrari'den Charles Leclerc'e çarpıyordu. Ve podyum mücadelesinden çok uzakta değildi.


Max Verstappen, motorlarında Red Bull ile çalışan Honda'nın ana pisti Suzuka'ya güvenle sürdü. Ancak Çin'de 14 gün sonra durum farklı olacak. Şangay Formula 1 pisti, koronavirüs pandemisi nedeniyle 2019 sezonundan bu yana çalıştırılmıyor, yeni makineler ve lastikler için teknik veri eksikliği mevcut. Pirelli devreyi test etmedi, iddiaya göre Çin'e gönderecek bedava mühendisleri yoktu.


“İki hafta içinde biraz telaşlı olacak, sprint hafta sonları her zaman öyledir. Ayrıca lastik seçimi de zorlu olacak, testler için yalnızca bir ücretsiz antrenman seansımız olacak” diye düşündü son şampiyon.


Yine de çok az kişi onun Çin'de kaybedebileceğine inanıyor. Pek çok taraftarın isteği duyulmadı, Red Bull önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da Formula 1'i domine ediyor.