Bu yıl, 84.000 öğrenci, Cermat tarafından verilen ve değerlendirilen okula binen sınavların ortak kısmına girdi. Son on yılda en çok. Hepsi Çek dili ve edebiyatı testi yaptılar. Genel olarak, öğrencilerin yüzde 12,3'ü başarısız oldu, bu da 2020'den önceki değerlere karşılık geliyor. Aynı zamanda 2024'ten iki kat daha yüksek.
Yaklaşık beşte biri matematiği başka bir konu olarak seçti, ancak çoğu İngilizce için karar verdi. Sadece yaklaşık 1.500 mezun başka bir yabancı dilin sınavını aldı. Alman, Rus, Fransızca ve İspanyolca seçenekleri vardı.
Ancak mezunlar zorluktan şaşırdı. Testlerin başarılı bir şekilde test edilmesi için gerekli olan nokta sınırının azaltılması için bir dilekçe oluşturuldu. Sadece matematik için değil, aynı zamanda Çek için.
Çek Cumhuriyeti ve Cermat'a karşı dilekçenin yazarlarını, “Testin orantısız bir şekilde talepkar görevleri içerdiğine inanıyoruz – normalde ikincil bir müfredatın parçası olmayan derin bir dilsel analiz veya üst düzey yorum gerektiren görevler, testte ortaya çıktı.”
Ayrıca, testin kapsamına karşılık gelmedikleri zaman sınırından şikayet ediyorlar. Öğrenciler uzman bağımsız komisyon tarafından sorunlu görevlerin gözden geçirilmesini gerektirir ve yüzde 44'lük başarı sınırını azaltırlar. Matematikten mezun olanların benzer gereksinimleri vardır. Onlar için başarı sınırı yüzde 33 olarak belirleniyor.
Örneğin Bakan Nicholas Beka'ya (Stan) göre, matematik sınavı önceki yıllardan gerçekten daha zorlayıcıydı. “Ancak, Covid-19 pandeminden önce başarısızlığın daha düşük zorluklarda yüzde 18'e varan olduğunu fark etmeliyiz. Başarı oranının hacim ve düşmeyeceğine sevindim.” Dedi.
Çek'in şüpheli rolü nedeniyle itiraz
Test değerlendirmesine karşı temyiz formülasyonu ile ilgili birkaç düzinelerce yardım talebi, Çek ve influencer Jarmil Vepřek tarafından zaten kaydedildi. Öğrencileri, varsayılan metnin neyi takip ettiğini soran tartışmalı bir rolle mezuniyet didaktik testinde keşfetti.
“Sabahtan beri ve tüm mezunlar sonuçlarını bilmiyor, Cermat'ın Cevabını 14.3'lük tartışmalı bir göreve tanıdığı en az otuz öğrenciyi duymuştum.
Rolde, öğrenciler varsayılan metni doğrudan takip edip etmeyeceğine (ve yalnızca ondan) aşağıdaki ifadeleri kararlaştırmalıdır: Libuše'nin Přemysl efsanesindeki karakteri, konuşmasında, başka bir deyişle, eski bir hikayede Peygamber Samuel ile aynı şeyi ifade eder.
Vepřka'ya göre, varsayılan metinde, İncil'in eski bir hikaye olduğu hiçbir yerde ses çıkarmaz, dahası, bir “İncil hikayesi” İncil'den olması gerekmez. Buna ek olarak, açıklama ücretsiz bir ilham olarak boşaltılabilir.
Vepřek, “Bu sadece sorunlu bir görev, birçok nedenden dolayı cevap tanınmamalı. Diğer meslektaşlarına danıştım.”
Mezunlar, dört subtraitten oluştuğu için rol için en fazla iki puan kazanabilirler. Bunlardan biri Libuš hakkında bir iddiaydı. İki veya daha fazla bileşiği varsa, mezunlar bir anlamı olmadan kaldılar. Üç subtraits iyi olsaydı, mezunlar bir puan aldı.
Eğitim Bakanı Mikuláš Bek daha önce testlerin zorluğunu kontrol edeceğine söz verdi. Uzmanlar uzun zamandır Cermat'ın düzenli olarak test etme zorluğunu görmediğini, böylece zorlukta dalgalanmaların olmaması gerektiğini eleştirdiler.
PAQ araştırma analisti Jiří Münich, “Testlerin yılda daha zorlu olup olmadığını güvenilir bir şekilde söylemek mümkün değil. Cermat psikometrik modelleri kullanmıyor ve zorlukların istatistiksel tahminlerini saymıyor” dedi.
Yaklaşık beşte biri matematiği başka bir konu olarak seçti, ancak çoğu İngilizce için karar verdi. Sadece yaklaşık 1.500 mezun başka bir yabancı dilin sınavını aldı. Alman, Rus, Fransızca ve İspanyolca seçenekleri vardı.
Okulun Sonuçlarının Yayınlanması – Baş organizasyonlar en geç 15 Mayıs'ta okul müdürleri onarılan mezuniyet testlerini onarın. Sonuçlar, 16 Mayıs Cuma gününe kadar mezunlara teslim edilmelidir. Cuma günü, mezunların bir kimlik doğrulama kodu kullanarak başvuracağı öğrencinin sonuç portalında da sergilenecekler. Okul başvurusunun listesinde bulunacaklar. |
Ancak mezunlar zorluktan şaşırdı. Testlerin başarılı bir şekilde test edilmesi için gerekli olan nokta sınırının azaltılması için bir dilekçe oluşturuldu. Sadece matematik için değil, aynı zamanda Çek için.
Çek Cumhuriyeti ve Cermat'a karşı dilekçenin yazarlarını, “Testin orantısız bir şekilde talepkar görevleri içerdiğine inanıyoruz – normalde ikincil bir müfredatın parçası olmayan derin bir dilsel analiz veya üst düzey yorum gerektiren görevler, testte ortaya çıktı.”
Ayrıca, testin kapsamına karşılık gelmedikleri zaman sınırından şikayet ediyorlar. Öğrenciler uzman bağımsız komisyon tarafından sorunlu görevlerin gözden geçirilmesini gerektirir ve yüzde 44'lük başarı sınırını azaltırlar. Matematikten mezun olanların benzer gereksinimleri vardır. Onlar için başarı sınırı yüzde 33 olarak belirleniyor.
Örneğin Bakan Nicholas Beka'ya (Stan) göre, matematik sınavı önceki yıllardan gerçekten daha zorlayıcıydı. “Ancak, Covid-19 pandeminden önce başarısızlığın daha düşük zorluklarda yüzde 18'e varan olduğunu fark etmeliyiz. Başarı oranının hacim ve düşmeyeceğine sevindim.” Dedi.
Çek'in şüpheli rolü nedeniyle itiraz
Test değerlendirmesine karşı temyiz formülasyonu ile ilgili birkaç düzinelerce yardım talebi, Çek ve influencer Jarmil Vepřek tarafından zaten kaydedildi. Öğrencileri, varsayılan metnin neyi takip ettiğini soran tartışmalı bir rolle mezuniyet didaktik testinde keşfetti.
Varsayılan Metin Görev 14.3 (kısaltın) “Efsanede, birçok insan, ülkede adalet ve barışı garanti edebilen tek bir hükümetin savunmasını gördü. Cetvelin rolünü tasarlayarak, üne İncil hikayelerinden farklı değil: Libuše kararı göndermeden önce tek bir adamdan bahsettiğinde.” |
“Sabahtan beri ve tüm mezunlar sonuçlarını bilmiyor, Cermat'ın Cevabını 14.3'lük tartışmalı bir göreve tanıdığı en az otuz öğrenciyi duymuştum.
Rolde, öğrenciler varsayılan metni doğrudan takip edip etmeyeceğine (ve yalnızca ondan) aşağıdaki ifadeleri kararlaştırmalıdır: Libuše'nin Přemysl efsanesindeki karakteri, konuşmasında, başka bir deyişle, eski bir hikayede Peygamber Samuel ile aynı şeyi ifade eder.
Vepřka'ya göre, varsayılan metinde, İncil'in eski bir hikaye olduğu hiçbir yerde ses çıkarmaz, dahası, bir “İncil hikayesi” İncil'den olması gerekmez. Buna ek olarak, açıklama ücretsiz bir ilham olarak boşaltılabilir.
Vepřek, “Bu sadece sorunlu bir görev, birçok nedenden dolayı cevap tanınmamalı. Diğer meslektaşlarına danıştım.”
Mezunlar, dört subtraitten oluştuğu için rol için en fazla iki puan kazanabilirler. Bunlardan biri Libuš hakkında bir iddiaydı. İki veya daha fazla bileşiği varsa, mezunlar bir anlamı olmadan kaldılar. Üç subtraits iyi olsaydı, mezunlar bir puan aldı.
Eğitim Bakanı Mikuláš Bek daha önce testlerin zorluğunu kontrol edeceğine söz verdi. Uzmanlar uzun zamandır Cermat'ın düzenli olarak test etme zorluğunu görmediğini, böylece zorlukta dalgalanmaların olmaması gerektiğini eleştirdiler.
PAQ araştırma analisti Jiří Münich, “Testlerin yılda daha zorlu olup olmadığını güvenilir bir şekilde söylemek mümkün değil. Cermat psikometrik modelleri kullanmıyor ve zorlukların istatistiksel tahminlerini saymıyor” dedi.