Yaşlı kadın inerken tramvayın altında kalarak hayatını kaybetti, polis sürücünün peşinde

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Kaza, geçtiğimiz 14 Eylül günü öğleden sonra saat ikide Wolkerova caddesindeki Výstaviště Flora tramvay durağında meydana geldi. Bu, platformun kaldırım seviyesinde yolun yükseltilmiş bir bölümünde yer aldığı Viyana tipi olarak adlandırılan forma sahiptir.


“İnceleme sonucuna göre kadın, belirlenen tramvayın ikinci vagonundan zamanında inmeyi başaramadı. Sonuç olarak vücudunun üst yarısı kapanan kapıya sıkıştı ama kapı onu kapatmadı. Ancak onlarla temas sonucu yaşlı kadın dengesini kaybetti, yükseltilmiş durağa basmadı ve hareket eden tramvayın altına düştü” dedi polis sözcüsü Ivana Skoupilová.


Aldığı yaralar sonucu 86 yaşındaki kadın olay yerinde hayatını kaybetti.


“Etkinliğe sadece doktorlu bir araba gitti, çünkü sevk merkezine kadının hayatla bağdaşmayacak şekilde ağır yaralandığı bildirildi. Bu olay yerindeki doktor tarafından doğrulandı. Bu nedenle herhangi bir kurtarma çalışması yapılmadı, yalnızca ölen kişinin muayenesi yapıldı” diye özetledi bölgesel kurtarma servisi sözcüsü Lucie Mikisková, kazadan hemen sonra.


37 yaşındaki sürücü hakkında geniş bir soruşturma sürüyor ve en kötü senaryoda altı yıla kadar hapis cezasıyla karşı karşıya bulunuyor.


Olomouc şehrinin nakliye şirketi (DPMO) sürücünün yanında yer aldı. “Çek Cumhuriyeti Polisinin kazayla ilgili mevcut açıklaması, olağanüstü olaya ilişkin iç soruşturmamızla daha uyumlu. Trajik kazadan dolayı çok üzgünüz ancak belirlenen güvenlik kuralları ve prosedürleri nedeniyle bizim tarafımızdan herhangi bir sürücü suiistimali yaşanmadı. Bu nedenle sürücüye devam eden süreçte tam desteğimiz var” dedi sözcü Anna Sýkorová.


Şirket kapının güvenli olduğunu garanti etti



Mevcut polis raporu, polisin kadının ayağının kapıya sıkıştığını söylediği ilk raporu netleştiriyor. Diğer şeylerin yanı sıra bu durum, yolcular arasında bu tür tramvayların güvenliği, özellikle de kapılar kapalıyken çalışmasının nasıl engellendiği konusunda şüphelere yol açtı.


DPMO daha sonra güvenlik sisteminin kaza sırasında düzgün çalıştığına ve trajedi üzerinde hiçbir etkisinin bulunmadığına dair güvence verdi.


“T3 R.P tramvaylarının kalkış engelleme sistemi, kapı kanatları arasında bir engelin varlığının algılanması prensibiyle çalışıyor. Engel sıkıştırıldığında tramvayın çalışması ve çalışması engelleniyor ve gösterge panosundaki kapı ışığı sürücüye kapının açık olduğunu gösteriyor.” diye özetledi Sýkorová daha önce.


“Olaydan hemen sonra, faaliyette olan tüm T3 R.P tipi tramvaylar için, başlatma engelleme işlevine ilişkin olağanüstü bir kontrol gerçekleştirildi. Denetlenen araçların hiçbirinde kusur yoktu” diye ekledi.


Sürücüyü ihmalkarlığı ve ayrılmadan önce dikiz aynasını yetersiz kontrol etmesi nedeniyle eleştirmenin yanı sıra, İnternet tartışmalarında iddia edilen tanıklara atıfta bulunarak onu savunan bir gönderi ortaya çıktı.


“Görgü tanıklarının ifadesine göre yaşlı kadın, herkes uçağa binmeyi bitirdikten sonra inmek istediğini hatırladı ve ancak kapanış sinyali duyulduğunda kapıdan içeri girdi. Sürücünün yolcuların olası çığlıklarını göremediği ve duyamadığı arka arabada olması da eklenince kazaya doğru epey yol kat etti. Hatanın en büyük bedelini ödedi ve insanlar zavallı sürücüyü linç etmeyi tercih edecekler” diye yazdı yazar.