YENİ DELHİ: Dört yıllık lisans programının yeni tasarımı (bilginize) daha yükseği hedeflemek isteyen öğrencilere yardımcı olacaktır. yurtdışında eğitim.
Hintli öğrenciler arasında yurtdışında eğitim alma çılgınlığı her yıl arttı.
Geçen hafta Lok Sabha’da sunulan bir hükümet rakamına göre, bu yılın Kasım ayına kadar altı lakh Hintli öğrenci yüksek öğrenim için yurt dışına gitti, 2021’de bu sayı 4,44 lakh idi.
Veriler, Kanada, Almanya, Avustralya, ABD ve İtalya’nın Hintli öğrencilerin okumaya devam ettiği ilk beş ülke olduğunu gösteriyor.
Üniversite Burs Komisyonu’nun yeni taslağına göre (UGC), öğrenciler artık uluslararası standartlara uygun olarak üç yıl yerine dört yıl sonra ‘Onur Derecesi’ alabilmektedir.
Eğitim düzeyinde uluslararası eşitliğin faydalarından biri, Hintli öğrencilerin ABD ve Batı ülkelerinin üniversitelerinde yüksek öğrenim için daha fazla fırsat elde etmeleridir.
Ancak bazı akademisyenler ve üniversiteler aynı fikirde değil.
Profesör Ashish Gupta, Rektör Yardımcısı JK Lakshmipat ÜniversitesiJaipur aksini düşünüyor.
IANS’a şunları söyledi: “FYUP, ABD’nin birçok saygın üniversitesine kabul edilmek isteyen öğrencilere yardımcı olacak, ancak yurtdışında eğitim gören öğrencilere çok yardımcı olacağından, istihdam olanaklarını artırmak için programda bu tür becerilerin öğretilmesi gerekiyor.
“Bu beceriler iletişim, uyum sağlama, yabancı dil ve öz farkındalık içerebilir. Ancak yabancı kurumlara kabul edilmek için Hint kurumlarında bu tür tekliflerde bulunmak öğrenciler için adil değil.”
“Temel amaç, üç yıllık programa daha fazla öğrenciyi dahil etmekti, FYUP derecesi ise bunun bir uzantısıdır” dedi.
Gupta, öğrencilerin okulda sınav performanslarına göre not almalarına örnek vererek, “Bu tür bir eğitim, öğrencileri iyi bir üniversiteden mezun olmaya ve kariyer yapmaya hazırlamaz, tek amaç yabancı bir üniversiteye kabul edilmektir. .”
FYUP’u başlatmayı planlayan kurumların bu konuda daha fazla düşünmesi gerektiğini söyledi.
Bununla birlikte, UGC, FYUP’un çeşitli eğitimsel faydaları olduğunu açıklığa kavuşturmuştur. Örneğin, FYUP’un Hintli öğrencileri, daha önce doktoralarını almadan önce Mezuniyet Sonrası (PG) yapmalarının zorunlu olduğu yerlerin aksine, doktoralarını doğrudan yabancı üniversitelerden alabilirler.
UGC, öğrencilerin rahatını göz önünde bulundurarak FYUP’ta esneklik sağlandığını ve onlara herhangi bir müfredat dayatılmadığını söyledi.
Yeni tasarım, öğrencilerin dört yıllık bir kursu tamamlayıp 160 kredi kazandıktan sonra lisans derecesi kazanmalarına olanak tanıyor. Olağan RUG derecesi, bir öğrenci üç yıl ve 120 krediyi tamamladığında verilir.
FYUP, bir öğrencinin kursu yarıda bırakması durumunda, kursu bıraktıktan sonraki üç yıl içinde kursu yeniden tamamlama esnekliğine sahip olduğu ve öngörülen yedi yıllık süre içinde derecesini tamamlayabileceği çoklu giriş-çıkış olanakları sunar.
FYUP’un müfredatı, ana akış kursları, küçük akış kursları, diğer disiplinlerdeki kurslar, dil kursları, beceri kursları ve çevre eğitimi, Hindistan’ı anlama, dijital ve teknoloji çözümlerinden öğrenme, sağlık ve zindelik, yoga eğitimi, spor ve fitness programları içerir. vb.
Hintli öğrenciler arasında yurtdışında eğitim alma çılgınlığı her yıl arttı.
Geçen hafta Lok Sabha’da sunulan bir hükümet rakamına göre, bu yılın Kasım ayına kadar altı lakh Hintli öğrenci yüksek öğrenim için yurt dışına gitti, 2021’de bu sayı 4,44 lakh idi.
Veriler, Kanada, Almanya, Avustralya, ABD ve İtalya’nın Hintli öğrencilerin okumaya devam ettiği ilk beş ülke olduğunu gösteriyor.
Üniversite Burs Komisyonu’nun yeni taslağına göre (UGC), öğrenciler artık uluslararası standartlara uygun olarak üç yıl yerine dört yıl sonra ‘Onur Derecesi’ alabilmektedir.
Eğitim düzeyinde uluslararası eşitliğin faydalarından biri, Hintli öğrencilerin ABD ve Batı ülkelerinin üniversitelerinde yüksek öğrenim için daha fazla fırsat elde etmeleridir.
Ancak bazı akademisyenler ve üniversiteler aynı fikirde değil.
Profesör Ashish Gupta, Rektör Yardımcısı JK Lakshmipat ÜniversitesiJaipur aksini düşünüyor.
IANS’a şunları söyledi: “FYUP, ABD’nin birçok saygın üniversitesine kabul edilmek isteyen öğrencilere yardımcı olacak, ancak yurtdışında eğitim gören öğrencilere çok yardımcı olacağından, istihdam olanaklarını artırmak için programda bu tür becerilerin öğretilmesi gerekiyor.
“Bu beceriler iletişim, uyum sağlama, yabancı dil ve öz farkındalık içerebilir. Ancak yabancı kurumlara kabul edilmek için Hint kurumlarında bu tür tekliflerde bulunmak öğrenciler için adil değil.”
“Temel amaç, üç yıllık programa daha fazla öğrenciyi dahil etmekti, FYUP derecesi ise bunun bir uzantısıdır” dedi.
Gupta, öğrencilerin okulda sınav performanslarına göre not almalarına örnek vererek, “Bu tür bir eğitim, öğrencileri iyi bir üniversiteden mezun olmaya ve kariyer yapmaya hazırlamaz, tek amaç yabancı bir üniversiteye kabul edilmektir. .”
FYUP’u başlatmayı planlayan kurumların bu konuda daha fazla düşünmesi gerektiğini söyledi.
Bununla birlikte, UGC, FYUP’un çeşitli eğitimsel faydaları olduğunu açıklığa kavuşturmuştur. Örneğin, FYUP’un Hintli öğrencileri, daha önce doktoralarını almadan önce Mezuniyet Sonrası (PG) yapmalarının zorunlu olduğu yerlerin aksine, doktoralarını doğrudan yabancı üniversitelerden alabilirler.
UGC, öğrencilerin rahatını göz önünde bulundurarak FYUP’ta esneklik sağlandığını ve onlara herhangi bir müfredat dayatılmadığını söyledi.
Yeni tasarım, öğrencilerin dört yıllık bir kursu tamamlayıp 160 kredi kazandıktan sonra lisans derecesi kazanmalarına olanak tanıyor. Olağan RUG derecesi, bir öğrenci üç yıl ve 120 krediyi tamamladığında verilir.
FYUP, bir öğrencinin kursu yarıda bırakması durumunda, kursu bıraktıktan sonraki üç yıl içinde kursu yeniden tamamlama esnekliğine sahip olduğu ve öngörülen yedi yıllık süre içinde derecesini tamamlayabileceği çoklu giriş-çıkış olanakları sunar.
FYUP’un müfredatı, ana akış kursları, küçük akış kursları, diğer disiplinlerdeki kurslar, dil kursları, beceri kursları ve çevre eğitimi, Hindistan’ı anlama, dijital ve teknoloji çözümlerinden öğrenme, sağlık ve zindelik, yoga eğitimi, spor ve fitness programları içerir. vb.