UD bakanlığı emri, hükümetin arazi gaspından başka bir şey değildir : hukuk uzmanı | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Nagpur: Avukat Anil Kumar Mulchandani, CM Eknath Shinde’nin emrini, Nagpur İyileştirme Vakfı’nı (NIT) kiralama ve transferleri yürütmesi için görevlendiren Maha Vikas Aghadi hükümetinde kentsel gelişim bakanıyken aldığı “hükümet arazilerine el konulmasından başka bir şey değil” olarak tanımladı. 16’dan fazla kişi, yoksulların barınması için tasarlanmış 2 lakh sq ft’den fazla arazi.
TOI, 14 Kasım’da Shinde’nin emri 20 Nisan 2021’de geçtiğini bildirmişti, ancak araziyle ilgili bir dava Bombay Yüksek Mahkemesinin Nagpur mahkemesinde derdest durumdaydı. Shinde’nin emriyle NIT, Rs83 crore’den daha değerli arazi için Rs2 crore’den daha az ödül aldı. Emir, iki NIT başkanı, ardından milletvekili Sudhakar Kohle ve aktivist Kamlesh Shah’ın itirazlarına rağmen kabul edildi.
NIT için danışman olarak da görev yapan Mulchandani, NIT Başkanı Shinde’nin emirlerini ve HC tarafından atanan Gilani Komisyonunun gözlemlerini gözden geçirdi. TOI’ye şunları söyledi: “Arsa aslen cemiyete ait olduğu ve tapu senetlerine atıfta bulunulmadığı için bakanın emri haklı gösterilemez. Sadece kaçak kesilen arsaların taksiminden bahsediliyor ve herhangi bir yaptırım yok. İktisap, mevcut haliyle tarım arazisidir. Genelgeler incelendiğinde böyle bir komplo olamaz, sadece ileri değerlendirme yapılabilir. Ancak ilk bakışta bakanın söz konusu taşınmazın arsaya dönüştürülmesine ve ilgililere, özellikle de ailenin çeşitli üyelerine bölünmesine hukuka aykırı bir şekilde izin verdiği görülmektedir ki bu kanuna göre yapılamaz.
Mulchandani ayrıca, söz konusu arazi ve parsellerin yasa dışı olarak kazılmadığı ve parsellerin boyutlarının çok büyük olduğu için Gunthewari Yasası hükümlerinin uygulanamayacağını söyledi. “NIT, araştırılması gereken sadece 15 hektar kaldığını öne sürdüğü için, gecekondu mahallelerinin ortadan kaldırılması için edinilen yaklaşık 28 hektarlık arazi eksik görünüyor” dedi.
Mulchandani, bakanın söz konusu araziyi kiralama ve 16 kişiye devretme kararının ve bakanın emrine atıfta bulunarak NIT tarafından geri alınan oranın da NIT Arazi İmha Kuralları-1983’e aykırı olduğunu sözlerine ekledi. “NIT’in arazisi, NIT Arazi İmha Kurallarının (2) alt kuralının (iv) maddesinde belirtildiği gibi ihale veya açık artırma yoluyla satılacaktır. Fiyat yalnızca bir açık artırma/teklif yoluyla belirlenir. Konut kooperatiflerine arsa tahsisi yapılması halinde her bir üyeye tahsis edilecek parsel büyüklüğü 300 m2’yi, münferit parsel tahsisi ise 300 m2’yi geçmiyorsa kaldırılacaktır. NIT tarafından piyango ile önceden belirlenmiş bir primle” dedi.
Bu durumda, NIT bir ihale açmamış veya bir müzayede düzenlememiştir. Belediye meclisi, bakanın emriyle sahip olduğu geniş araziyi 16 kişiye devretmişti.
KUTU
NIT Arazi Kaldırma Kuralları
* Arsa tahsis primi, müzayede veya ihale sırasında alınan en yüksek teklif esas alınarak, edinim ve geliştirme sonucunda oluşan maliyetlerden az olmamak üzere çarpık fiyatın belirlenmesi esasına göre belirlenir. böyle bir arazinin
* Arsa önceden belirlenmiş bir prim karşılığında satıldığında, prim, şehir planlama başkan, toplayıcı ve müdür yardımcısından oluşan kurul tarafından belirlenir. Primin tespitinden hemen önceki yıl içinde civardaki benzer veya benzer konumdaki arsaların satışını dikkate alan komisyon
* Yalnızca Başkanın onayı ile belirli koşullar altında imtiyaz arazisi verilmesine ilişkin bir hüküm vardır – arazi, üzerinde tüm demirbaşlar ve yapılar ile birlikte, tayin edildiği özel amaç veya amaçlar için kullanılmadığı takdirde, NIT tarafından devam ettirilebilir. böyle bir kişi tarafından, NIT’in kendi adına belirleyebileceği bir tarih verildiyse veya belirtilen amaç veya amaçlar dışında amaçlar için kullanıldıysa veya hükümet tarafından kendi amaçları veya kamusal bir amaç için gerekli kılındıysa ve bir başkanın ülkesinin gerekli olduğuna dair beyanı, hibe alan ile hükümet arasında belirleyici olacaktır.