Tiger hafifletme önlemleri, NHAI yol projelerinin maliyetlerini 100 Rs arttırabilir | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Kaynaklar, Hindistan Ulusal Karayolu İdaresi (NHAI) tarafından bölgede yürütülen iki yol projesinin maliyetinin, kaplan koridorları nedeniyle alınacak önlemler nedeniyle 100 crore’den fazla artabileceğini söylüyor. Nagpur’dan Katol ve Bamni’ye (Ballarshah yakınında) giden yollarda çalışın. Lakkadkot Telangana yakınlarında sınır yaklaşık bir yıldır askıya alındı. Projelerin mevcut maliyeti sırasıyla 600 crore ve 800 crore üzerindedir. Kaynaklar, hafifletme önlemleri nedeniyle başka bir ilavenin olabileceğini söyledi.
Nihai tahminler daha sonraki bir aşamada yapılacaktır. Ancak, artışın orijinal maliyetin %20 ila %25’i arasında olabileceğini de sözlerine ekledi. İçinde Nagpur Katol Projede, kaplan koridoru konusu, 2. aşama orman temizliğinin onaylanmasının ardından gündeme geldi. Aşama 2 onayı, gerekli tüm koşulların sağlandığı belirlendikten sonra verilen nihai onaydır. Nagpur-Katol Yolu için 2. Aşama onayı Eylül 2021’de alındı. Daha sonra Ocak 2022’de Orman Departmanı NHAI’ye proje için bir yaban hayatı onayının da gerekli olduğunu bildirdi.
Belirtilen neden, yolun yaklaşık 12 km’sinin Kaplan Koridoru’nun altına düşmesi ve bu bölümün, vahşi yaşam alt geçitlerinin inşası gibi ayrı hafifletme önlemleri gerektirmesiydi. O sırada NHAI, işi yürütmesi için imtiyaz sahibini zaten atamıştı. Teklif şimdi sırada Ulusal Yaban Hayatı Konseyi (NBWL) NHAI bekleme oyununu oynarken. Kaynaklar, erken aşamalarda kaplanların varlığından haberdar olsaydı, NHAI’nin alternatif bir rota izleyerek hizalamayı değiştirebileceğini söyledi. Öte yandan, orman departmanındaki kaynaklar, kaplan koridorlarının Doğu Vidarbha manzarasıyla ilgili olarak yapılan bir rapora dayanarak bilgilendirildiğini söyledi. Hindistan Yaban Hayatı Enstitüsü (VII).
Rapor, Nagpur-Katol Yolu projesine 2. Aşama onayının verilmesinin ardından yürürlüğe girdi. İçinde Bamni Lakkadkot, mevcut çift şeritli yolun dört şeritli yolu da temizlenmeyi bekliyor. Burada 1. Aşama onayı Eylül 2022’de verildi. NHAI’ye ilk olarak 33 km uzunluğundaki yolun yalnızca 1,6 km’sinin Kaplan Koridoru ızgarası tarafından kapsandığı bilgisi verildi. Ancak daha sonra yolun 22 km’ye kadar bir kaplan koridorundan geçtiği ve buna göre hafifletme önlemlerinin alınması gerektiği belirtildi. Anlaşma Mayıs 2022’de imzalandı. Kaynaklar, NBWL’den onay alınana kadar çalışmanın başlayamayacağını söyledi.