Tatra “ağızlı”. Yapay zeka Dakar otomobilinin yapımına yardımcı oluyor

QasiM

Global Mod
Global Mod
Dakar’a gitmek üzere olan Namlu Tatra İLE.
| Fotoğraf: Arabalı





“CFD (Hesaplamalı Uçuş Dinamiği) hesaplamalarını kullanıyoruz. Buggyra’nın başkanı Martin Koloc bir basın açıklamasında “Bu da hava akışı, ağırlık dağılımı ve vücut şekliyle ilgili” dedi. “Bir burun arabası olsa da Tatra DNA’sını korumaya çalışıyoruz. Bunun büyük bir performans değişikliği olacağını düşünüyoruz.”


Ahırın baş tasarımcısı David Vršecký için yapay zeka, yarış arabası yapımına yeni bir bakış açısı getiriyor.


“Yapay zekayı doğru kullanmayı öğrenmek gerekiyor. Giriş önemlidir. Verilerimiz spesifik ve çok karmaşık. Ve ancak doğru girdiyle iyi bir sonuç elde edilebilir,” dedi Vršecký ve gülerek ekledi: “Bilgisayarın başına oturup sevgili yapay zekama Dakar Rallisi’nden sağ çıksın diye bir Tatra kamyonu tasarla demiş değilim.” “


Vršecký’ye göre yapay zekayı daha çok kendisine tavsiyelerde bulunabilecek bir arkadaş gibi görüyor. “Daha iyi bir Google gibi bir şey. Bu aynı zamanda yapay zekanın hangi verilere sahip olduğuna da bağlıdır. Yararlanabileceği daha yeni çevrimiçi kütüphaneler var,” diye açıkladı yarışçı ve inşaatçı tek bir kişide. “Ama bir şekilde başlaması gerekiyor. Malzeme seçimi konusunda tavsiyelerde bulunmamıza yardımcı olabilir. Veya belki de geciktirmemize gerek olmayan pek çok karmaşık şeyi hesaplamak için. Her zaman bir ana fikre sahip olmalıyız. Yapay zeka bize düşünceleri nereye yönlendireceğimizi gösterebilir.”


Tatra Buggyra ZM Racing ekibine yapay zekanın yanı sıra sanal gerçeklik (VR) yazılımı da destekleniyor. Bu sayede tasarımcı önerilen kamyonu VR gözlük kullanarak görüntüleyebiliyor. “Grafik sanatçısı kamyonun dış kapağını çizdi. 1:1 ölçekli bir kamyona bakmak kesinlikle 3 boyutlu bir modelden daha iyidir. O biraz yanılsamadır. Bu şekilde, bir şeyin sizi 3 boyutlu olarak engellediği açılarda bile arabanın etrafında yürüyebilir ve içinde sürünebilirsiniz.”


Yeni bir araba üretme planı iki yıl önce oluşturuldu. “Ancak inşaatı erteledik çünkü son iki yıldır kurallardaki değişiklik ve Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA’nın Dakar için homologasyonuyla uğraşılıyor. Kuralların nihai metni bu yaza kadar bilinmiyordu, bu nedenle elimizdeki en kötü seçeneğe rağmen inşaat en az altı ay ertelendi. Ama bu arabayı kullanacağız”, diye Koloc’un hiç şüphesi yok; Dakar’ın 46. edisyonu 5 Ocak’ta başlayıp 19 Ocak’ta sona erecek. Tarihte beşinci kez Suudi Arabistan topraklarına gidecek.