YENİ DELHİ: Tanzanya’daki bir Hint Teknoloji Enstitüsü (IIT) aşağıdakiler için bir merkez olabilir: teknik Eğitim Afrika’da, Birlik Eğitim Bakanı Dharmendra Pradhan Perşembe günü burada söyledi. Bir offshore kampüsü HTE Tanzanya’daki Madras, ülkenin önemli teknik enstitülerinin küresel haritada yer almasını sağlamak için bir plan üzerinde çalışan hükümetin masasındaki seçeneklerden biri.
Pradhan Cuma günü Zanzibar Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Lela Muhamed Mussa ile burada bir araya geldi. Ayrıca Zanzibar’da bir beceri merkezi kurulmasını önerdi.
“Hindistan, HTE projesinde Tanzanya’ya yardım etmekten mutluluk duyuyor. Tanzanya’daki HTE, Afrika’da teknoloji eğitimi için bir merkez olabilir. Projenin uygulanması için gereken desteği ortaya koydum ve ayrıca Hindistan’ın 21. yüzyıl becerileri merkezinin kurulması konusundaki istekliliğini paylaştım.” Zanzibar’da.
Pradhan bir konuşmasında, “Leela Muhamad Musa, eğitim ve beceriler konusundaki işbirliğimizi canlandırmak ve ayrıca Tanzanya ile Zanzibar’ın refahı için gerekli tüm desteği sağladı. NEP, Hindistan’da eğitim için yeni yollar yaratıyor. Tanzanyalı ve Afrikalı öğrencileri Hindistan’a davet ettim.” tweet dizisi.
Birkaç HTE, Orta Doğu ve Güney Asya ülkelerinden kampüslerini kurmaları için talepler aldı. Merkez, bu yılın başlarında HTE Konseyi Daimi Komitesi Başkanı Dr K Radhakrishnan başkanlığında bir komite kurmuştu.
Panel, belirli bir konuma bağlı olarak Enstitü’nün kurulması için birden fazla model olabileceğini tavsiye etmişti; örneğin bireysel HTE’ler tarafından kampüsler, bireysel olarak bir HTE ve HTE grubu veya saygın bir ev sahibi üniversite ile ortaklaşa bir HTE grubu gibi.
Mevcut HTE yasası ülke dışında bir HTE kurulmasını sağlamadığından, heyet altında bir dizi enstitünün kurulabileceği HTE, NIT veya IISER gibi jenerik bir sistem oluşturulmasını önermiştir.
HTE’lerin “Hindistan Uluslararası Teknoloji Enstitüsü” olarak adlandırılması, buradaki prestijli teknoloji enstitülerinden öğretim üyelerinin yurt dışına vekil olarak gönderilmesi, yabancı merkezli enstitüden IIT marka adının kullanılmasına ilişkin telif ücretleri ve IIT markasını daha uzun vadede koruma garantisi ve her ne sebeple olursa olsun yurtdışındaki enstitü için işlerin iyi gitmediği durumlarda panelin tavsiyesi budur.
Pradhan Cuma günü Zanzibar Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Lela Muhamed Mussa ile burada bir araya geldi. Ayrıca Zanzibar’da bir beceri merkezi kurulmasını önerdi.
“Hindistan, HTE projesinde Tanzanya’ya yardım etmekten mutluluk duyuyor. Tanzanya’daki HTE, Afrika’da teknoloji eğitimi için bir merkez olabilir. Projenin uygulanması için gereken desteği ortaya koydum ve ayrıca Hindistan’ın 21. yüzyıl becerileri merkezinin kurulması konusundaki istekliliğini paylaştım.” Zanzibar’da.
Pradhan bir konuşmasında, “Leela Muhamad Musa, eğitim ve beceriler konusundaki işbirliğimizi canlandırmak ve ayrıca Tanzanya ile Zanzibar’ın refahı için gerekli tüm desteği sağladı. NEP, Hindistan’da eğitim için yeni yollar yaratıyor. Tanzanyalı ve Afrikalı öğrencileri Hindistan’a davet ettim.” tweet dizisi.
Birkaç HTE, Orta Doğu ve Güney Asya ülkelerinden kampüslerini kurmaları için talepler aldı. Merkez, bu yılın başlarında HTE Konseyi Daimi Komitesi Başkanı Dr K Radhakrishnan başkanlığında bir komite kurmuştu.
Panel, belirli bir konuma bağlı olarak Enstitü’nün kurulması için birden fazla model olabileceğini tavsiye etmişti; örneğin bireysel HTE’ler tarafından kampüsler, bireysel olarak bir HTE ve HTE grubu veya saygın bir ev sahibi üniversite ile ortaklaşa bir HTE grubu gibi.
Mevcut HTE yasası ülke dışında bir HTE kurulmasını sağlamadığından, heyet altında bir dizi enstitünün kurulabileceği HTE, NIT veya IISER gibi jenerik bir sistem oluşturulmasını önermiştir.
HTE’lerin “Hindistan Uluslararası Teknoloji Enstitüsü” olarak adlandırılması, buradaki prestijli teknoloji enstitülerinden öğretim üyelerinin yurt dışına vekil olarak gönderilmesi, yabancı merkezli enstitüden IIT marka adının kullanılmasına ilişkin telif ücretleri ve IIT markasını daha uzun vadede koruma garantisi ve her ne sebeple olursa olsun yurtdışındaki enstitü için işlerin iyi gitmediği durumlarda panelin tavsiyesi budur.