Şirketler gidiyor, sektör kapanıyor. Almanya durgunlukta ve karanlık çağlardan kaçındı

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Almanya’da ticari faaliyetler bu yılın bu çeyreğinin başında geriledi ve büyük ölçüde tüm Avrupa Birliği’ni de beraberinde sürükledi. Bu, S&P Global’in Pazartesi günü yayınlanan Satın Alma Yöneticileri Endeksi’ne (PMI) dayanmaktadır.


Düşüşün ana nedeni Alman imalat sanayi, ancak olumsuz eğilim hizmetlere de yansımaya başlıyor. Bloomberg ajansının Hamburg Ticaret Bankası baş ekonomisti Cyrus de la Rubia, ekonominin yılın ikinci yarısında resesyona girme olasılığının daha yüksek olduğunu söyledi.


Ekonomist, son birkaç ayda, 2020’nin başındaki koronavirüs dalgasından bu yana en hızlı şekilde düşen yeni siparişlerde ve açıklanmayan siparişlerin sayısında bir düşüşe tanık olduk.


Almanya geçen yılın dördüncü çeyreğinden beri resesyonda. Bu kendi başına o kadar korkunç bir şey ifade etmeyebilir. Her ekonomi arada bir gerileme yaşar, bu ekonomik döngünün bir parçasıdır, tıpkı ekonomik döngü gibi.


Bazı gözlemcilere göre mevcut durum, uzun vadeli bir eğilimin, yani Almanya’nın ekonomik gücünü kaybedeceğinin simgesi. Ünlü haber sitesi Politico, birkaç gün önce oradaki ekonominin aynı hastalıklarını anlatan bir analiz yayınladı.


Yeni dünyada zafer



Toplum adına ülkeyi terk edin. Örneğin, 150 yıllık bir geçmişe ve 20 milyar avroyu aşan ciroya sahip kimya şirketi BASF, Norveç’te Ludwigshafen şehrinde gübre üretimi için su kaynağını kapattığını duyurdu. Bunun yerine, yurtdışına büyük yatırımlar yapıyor, on milyar dolara orada sürdürülebilir gübre üretimi için bir kompleks inşa etmek istiyor.


Almanya’nın en büyük alüminyum dökümhanesinin sahibi Uedesheimer Rheinwerk, Mart ayında yüksek enerji maliyetleri nedeniyle tesisin yıl sonuna kadar kapanacağını duyurdu. Yüz yılı aşkın bir süre önce Almanya’da kurulan kimya şirketi Linde, 2018’den beri İrlanda’da faaliyet gösteriyor ve bu yılın Ocak ayında hisselerini Frankfurt Borsası’ndan New York Borsası’na devretme kararı aldı.


Politico’ya göre Almanya’nın sorunu uykuya dalmış olması. Kimyasallardan otomobillere ve makinelere kadar Almanya’nın en büyük endüstriyel segmentlerinin kökleri 19. yüzyıl teknolojisine dayanmaktadır. Alman endüstrisi modası geçmiş ve tkopdna. Şu anda, dünyadaki en verimli işletmeler, gelişmiş yazılımlara, yapay zekaya, robotiklere ve yeni teknolojilere dayanmaktadır.


Almanya’nın hiç denemediği söylenemez. Bununla birlikte, pek çok açıdan rüzgarı yelkenlerden çıkardı. Bölgede bir güneş paneli için iki bedel ödendi. Yeni milenyuma girerken, dünyanın bir numaralı üreticisi bile oldu.


Ancak dünya pazarının yüzde 75’inden fazlası kan için oynuyor. Almanya kesinlikle bir güneş paneli üreticisi değil. Avrupa’nın tamamı, dünya pazarının yüzde birinden daha azını oluşturuyor.


nsk arabalar vtz



Federal Cumhuriyet’in inovasyon alanında uykuya dalmış olması, ailesinin otomobil endüstrisinde de görülebiliyor. Elektrikli otomobil üretimi artık nt üreticilerinin ve Elon Musk’ın Tesla vizyonunun elinde. Alman otomobil üreticileri Volkswagen, BMW ve Mercedes yetişmek için boşuna uğraşıyorlar.


Örneğin Volkswagen, Alman otomobil pazarına on yıl boyunca hakim oldu. Ancak bu yılın ilk çeyreğinde, öncelikle elektrikli otomobillere olan talebin artması nedeniyle ana satıcı konumunu yerel şirket BYD lehine kaybetti. dünyanın en büyük otomotiv pazarı ve Volkswagen’in ihtiyacının yüzde 40’ını oluşturuyor.


Alman otomobil üreticisinin geleneği belli ki durdurulmamış ve bunun nedeni eski tip üretime geçmeleri. Patria Finance baş analisti Tom Vlk, yüksek kaliteli motorlar, gövdeler, şasi sağlıyorlar, ancak yazılımda artık son derece zor olan şeyde zayıflar, diyor. Ucuz arabalar büyük bir tehdittir. Fiyat ve kalite açısından Alman yapımı pkn su basabilir, mn Vlk.


Alman endüstrisinin kalbi, Avrupa Birliği’nin geri kalanı üzerinde önemli bir etkiye sahip olacak ve bu, Çekya için iki kat daha geçerli. Yurtiçi ihracatın yüzde 40’ı Almanya pazarına gidiyor.


Sigorta şirketi Allianz tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, mevcut trendin devam etmesi halinde, Avrupalı otomobil üreticilerinin karlarının 2030 yılına kadar on milyarlarca avro azalacağını ve en çok Alman şirketlerinin etkileneceğini ortaya koydu.


Uzmanlara göre, bu geri döndürülemez bir eğilim değil ve Almanya ve tüm Avrupa uyanır ve harekete geçerse, sanayisizleşme ve yoksullaşan bir toplum şeklinde tatsız bir kaderden kaçınabilirler.


üsler aşağıdadır



Asla geç Değil Vlk, Avrupa’nın bir süre geride kalacağını ve bununla yetinip yetmeyeceğimizin, Amerikan ve Asya ekonomisinin hayatta kalmasına izin verip vermeyeceğimizin bir soru olduğunu düşünüyor. Şu anda güçlü ve zengin olmaya kararlıyız ve bu hep böyle kalacak. Ama tabii ki bu doğru değil. Ekonomist, inovasyona ve girişim özgürlüğüne daha fazla kaynak ayırmazsak daha iyi olmayacağını ekledi.


Uzun vadeli bir perspektiften bakıldığında, tüm Avrupa ve aynı zamanda tüm dünya büyük bir dönüşümden geçiyor. ABD bir dizi korumacı önlemle pazarını kapatıyor, tedarikçi fiyatlarından çok daha bağımsız olmaya çalışıyor. Sanayi ve Taşımacılık Birliği başkanı Jan Rafaj, Avrupa’nın da bunu tartıştığını ve yurtdışında önemli yatırımları olan Almanya’nın büyük hareketin seçkinleri olacağını söyledi.


Ona göre, Avrupa ekonomisi çok açık kalırsa ve kendisini ucuz çelik ithalatına karşı savunmazsa, bu Avrupa’nın sanayisizleşmesine yol açacaktır. Ama ben bir iyimserim. AB’nin ilk adımlarını karbon tarifeleri şeklinde görüyoruz, benzer bir şey otomobil endüstrisi için de Rafaj’da geliyor. üsler aşağıdadır. Umarız onları ıslatmayız, diye ekledi.