Kamu yönetiminin elektronikleştirilmesinde önemli bir unsur olan ve vatandaşlar, tüzel kişiler ve gayrimenkullere ilişkin veri kaynağı olan temel kayıt sistemi, yine de incelemeye göre eksikliklerine rağmen temel bir veri kaynağı rolünü yerine getirmiştir. kamu yönetimi.
SAO'ya göre, İçişleri Bakanlığı'nın temel kayıtların altyapısının yenilenmesi için müteahhitlere ödediği toplam 9,1 milyon kronun 4,4 milyonu ekonomik olmayan bir şekilde harcandı. Muayene ofisi, bileşenlerin kabul tarihinden itibaren uzatılmış garanti destek hizmetlerinin sağlanması için tedarikçilerin toplu meblağlar almasını bütçe disiplininin ihlal edildiğini gösteren bir olgu olarak değerlendirdi.
İçişleri Bakanlığı, “SAO'nun sonuçları yanlıştır, ayrıca ofis, İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan kanıtları yanlış değerlendirmiştir.” dedi. “BT ortamında anlaşıldığı şekliyle kesintisiz çalışma sağlandı. Planlanan değişiklikler durumunda sistem tamamen çalışır durumda olur ve kullanıcı aradaki farkı bilmez. Acil kapanma durumunda sistem yalnızca birkaç dakika veya daha kısa süreliğine kullanılamayabilir.” diye ekledi.
SAO'ya göre, Çek Kadastro ve Kadastro Ofisi (ČÚZK) ve Çek İstatistik Ofisi (ČSÚ), kapatmalar devam ettiği için kesintisiz çalışmanın başlatılması için gereksiz yere on milyonlarca kron harcadı. Temel kayıtlara ilişkin para kasıtlı olarak harcandı, İçişleri Bakanlığı SAO'nun sonuçlarına karşı çıkıyor. Ona göre sistem kesintisiz çalışıyor.
İçişleri Bakanlığı'nın 2018 yılında hazırladığı dönüşüm konseptine göre temel kayıtlar, sadece kamu yönetimi içinde bilgi paylaşımına değil aynı zamanda vatandaşlara da 7/24 hizmet verecek şekilde dönüştürülecekti. yetkililerin çalışma saatleri. “Bu nedenle kavram, 24 çarpı yedi rejiminde temel kayıt sisteminin kullanılabilirliğini sağlama ve garanti etme gerekliliğini tanımladı. Belirlenen tarihin üzerinden dört yıldan fazla süre geçmesine rağmen sürekli kullanılabilirlik garanti edilemiyor” dedi SAO.
Denetim ekibi, temel kayıtların referans verilerini kullanan toplam 5.118 sistemden 2.923 gündem bilgi sisteminin yerel kopyalarını oluşturması durumunun nedenlerinden birinin sistem kapanmaları olabileceğini söyledi. Ona göre kopyalanan veriler güncel olmayabilir.
Kontrol makamı ayrıca, temel kayıt sisteminin 2008 ve 2012 yılları arasında faaliyete geçmesinden bu yana, kadastro ofisindeki kayıtlar hariç tüm kayıtların aynı tedarikçiler tarafından işletildiğine ve geliştirildiğine dikkat çekti. tekrar tekrar imzalanan sözleşmelere dayanarak. “Kayıt yöneticileri bu nedenle belirli bir tedarikçiye bağımlı hale geldi (sözde satıcıya bağlılık). SAO, bu uzun süredir devam eden durumu para harcama ekonomisi için bir risk olarak değerlendirdi.” dedi.
Dijitalleştirmeden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Ivan Bartoš (Korsanlar), SAO raporunun temel kayıtların kötü durumu hakkındaki sonuçlarına büyük ölçüde katılmanın mümkün olduğunu ve bunun DIA'nın kurulmasının nedenlerinden biri olduğunu söyledi. Ona göre önceki hükümetler kayıtlara dikkat etmemişti ve verimsiz finanse edilen sistem içler acısı bir durumdaydı. Bartoš medyaya yaptığı açıklamada, “DIA, kuruluşunun ardından kayıtların düzeltilmesi üzerinde derhal çalışmaya başladı ve donanımın yakın gelecekte onarılmasını bekleyebiliriz” dedi.
2015 ile 2023 yılları arasında temel kayıt sistemi yaklaşık sekiz milyar işleme aracılık etti ve örneğin CZSO'nun 2021'de gerçekleştirdiği nüfus, ev ve apartman nüfus sayımı için ana veri kaynağı olarak kullanıldı. Bu bağlamda SAO şunları belirtti: Nüfus sayımına harcanan 1,815 milyar kronun (Çek Postası'nın sözleşmeye bağlı ücreti olarak kabaca bir milyar kron) nihai muhasebesi, Aralık 2023'teki denetimin sonuna kadar yapılmadı.
Temel kayıt sistemi, diğer şeylerin yanı sıra, kişi kayıtlarından, ikamet kayıtlarından, adreslerin ve gayrimenkullerin bölgesel kimlik kayıtlarından ve hak ve yükümlülük kayıtlarından oluşur. Bireysel temel kayıtlar ile diğer hizmetler arasındaki bağlantılar Temel Kayıtlar Bilgi Sistemi tarafından sağlanır.
SAO'ya göre, İçişleri Bakanlığı'nın temel kayıtların altyapısının yenilenmesi için müteahhitlere ödediği toplam 9,1 milyon kronun 4,4 milyonu ekonomik olmayan bir şekilde harcandı. Muayene ofisi, bileşenlerin kabul tarihinden itibaren uzatılmış garanti destek hizmetlerinin sağlanması için tedarikçilerin toplu meblağlar almasını bütçe disiplininin ihlal edildiğini gösteren bir olgu olarak değerlendirdi.
İçişleri Bakanlığı, “SAO'nun sonuçları yanlıştır, ayrıca ofis, İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan kanıtları yanlış değerlendirmiştir.” dedi. “BT ortamında anlaşıldığı şekliyle kesintisiz çalışma sağlandı. Planlanan değişiklikler durumunda sistem tamamen çalışır durumda olur ve kullanıcı aradaki farkı bilmez. Acil kapanma durumunda sistem yalnızca birkaç dakika veya daha kısa süreliğine kullanılamayabilir.” diye ekledi.
SAO'ya göre, Çek Kadastro ve Kadastro Ofisi (ČÚZK) ve Çek İstatistik Ofisi (ČSÚ), kapatmalar devam ettiği için kesintisiz çalışmanın başlatılması için gereksiz yere on milyonlarca kron harcadı. Temel kayıtlara ilişkin para kasıtlı olarak harcandı, İçişleri Bakanlığı SAO'nun sonuçlarına karşı çıkıyor. Ona göre sistem kesintisiz çalışıyor.
İçişleri Bakanlığı'nın 2018 yılında hazırladığı dönüşüm konseptine göre temel kayıtlar, sadece kamu yönetimi içinde bilgi paylaşımına değil aynı zamanda vatandaşlara da 7/24 hizmet verecek şekilde dönüştürülecekti. yetkililerin çalışma saatleri. “Bu nedenle kavram, 24 çarpı yedi rejiminde temel kayıt sisteminin kullanılabilirliğini sağlama ve garanti etme gerekliliğini tanımladı. Belirlenen tarihin üzerinden dört yıldan fazla süre geçmesine rağmen sürekli kullanılabilirlik garanti edilemiyor” dedi SAO.
Denetim ekibi, temel kayıtların referans verilerini kullanan toplam 5.118 sistemden 2.923 gündem bilgi sisteminin yerel kopyalarını oluşturması durumunun nedenlerinden birinin sistem kapanmaları olabileceğini söyledi. Ona göre kopyalanan veriler güncel olmayabilir.
Kontrol makamı ayrıca, temel kayıt sisteminin 2008 ve 2012 yılları arasında faaliyete geçmesinden bu yana, kadastro ofisindeki kayıtlar hariç tüm kayıtların aynı tedarikçiler tarafından işletildiğine ve geliştirildiğine dikkat çekti. tekrar tekrar imzalanan sözleşmelere dayanarak. “Kayıt yöneticileri bu nedenle belirli bir tedarikçiye bağımlı hale geldi (sözde satıcıya bağlılık). SAO, bu uzun süredir devam eden durumu para harcama ekonomisi için bir risk olarak değerlendirdi.” dedi.
Dijitalleştirmeden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Ivan Bartoš (Korsanlar), SAO raporunun temel kayıtların kötü durumu hakkındaki sonuçlarına büyük ölçüde katılmanın mümkün olduğunu ve bunun DIA'nın kurulmasının nedenlerinden biri olduğunu söyledi. Ona göre önceki hükümetler kayıtlara dikkat etmemişti ve verimsiz finanse edilen sistem içler acısı bir durumdaydı. Bartoš medyaya yaptığı açıklamada, “DIA, kuruluşunun ardından kayıtların düzeltilmesi üzerinde derhal çalışmaya başladı ve donanımın yakın gelecekte onarılmasını bekleyebiliriz” dedi.
2015 ile 2023 yılları arasında temel kayıt sistemi yaklaşık sekiz milyar işleme aracılık etti ve örneğin CZSO'nun 2021'de gerçekleştirdiği nüfus, ev ve apartman nüfus sayımı için ana veri kaynağı olarak kullanıldı. Bu bağlamda SAO şunları belirtti: Nüfus sayımına harcanan 1,815 milyar kronun (Çek Postası'nın sözleşmeye bağlı ücreti olarak kabaca bir milyar kron) nihai muhasebesi, Aralık 2023'teki denetimin sonuna kadar yapılmadı.
Temel kayıt sistemi, diğer şeylerin yanı sıra, kişi kayıtlarından, ikamet kayıtlarından, adreslerin ve gayrimenkullerin bölgesel kimlik kayıtlarından ve hak ve yükümlülük kayıtlarından oluşur. Bireysel temel kayıtlar ile diğer hizmetler arasındaki bağlantılar Temel Kayıtlar Bilgi Sistemi tarafından sağlanır.