Samruddhi e-yolu üzerindeki yaban hayatı üst geçidi hala hayvanlara karşı düşmanca | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Nagpur: Nagpur-Mumbai arasındaki 530 km’lik araba dostu Hindu Hrudaysamrat Balasaheb Thackeray Samruddhi Mahamarg’ın hizmete alınması için hazırlıklar sürerken bile, çok abartılı vahşi yaşam viyadüğü şu anda bile hayvanlar için uygun değil.
TOI, 19 Ekim tarihi itibariyle karayolu üzerinde ilk sayılan üç yeşil üst geçitten oluşan karayolunun iki parselini ziyaret etmişti. Ancak bu yapılar, Maharashtra Devlet Karayolu Geliştirme Kurumu’nun (MSRDC) Yaban Hayatı Devlet Kurulu’na (SBWL) verdiği taahhüde uygun değildir.
TOI raporunun ardından, yaban hayatı uzmanları Kishor Rithe ve Anish Andheria’dan oluşan iki üyeli bir komite, yaban hayatı azaltma önlemlerini izlemek için 28 Ekim’de Samruddhi Mahamarg’ı gezdi. Her ikisi de, “Raporu PCCF (yaban hayatı) Maheep Gupta’ya zaten sunduk” diyerek ayrıntıları açıklamayı reddetti. Yorum için Gupta’ya ulaşılamadı.
Bu arada Yeşiller, son ziyaretlerinin yeşil gündemde sevinilecek bir şey olmadığını gösterdiğini söyledi. “Tamamlanmamış otoyolun” hizmete alınması hamlesini onaylamadılar. “Vahşi ve evcil hayvanların yola girmesini önlemek için acilen ele alınması gereken birçok boşluk var. Nagpur’a 37 km uzaklıktaki Waiphal’daki Paket-I’deki Yaban Hayatı Viyadüğü, bu tür ilk viyadük olduğu söylenen, hala harabe durumda,” dedi yeşil aktivist Shrikant Deshpande.
Deshpande’ye göre, viyadüğün açılması hala moloz nedeniyle engelleniyor ve “vahşi hayvanlar yapıyı mevcut haliyle kullanamayacak”. “Ayrıca bitki örtüsü yok. Viyadük, Bor ve Melghat Tiger Rezerv Koridoru arasındadır. Wardha bölgesindeki iki üst geçit biraz daha iyi” dedi.
MSRDC, hayvanların ve çiftlik hayvanlarının yola girip kazalara neden olmasını önlemek için tüm otoyolun her iki tarafını kapatacak beton bariyerler yerleştirdi. “Fakat birçok yerde çukurlar var ve hayvanlar hala yola girebiliyor. Söz verildiği gibi çitin dikenli teli yok. Deshpande, Katepurna ve Karanja Sohol’un ESZ’sindeki vahşi yaşam üst geçitleri de iyi durumda değil” dedi.
Yeşil haçlı Anasuya Kale-Chhabrani, “Ağaç örtüsündeki artışla ilgili güçlü iddialarda bulunduk. Ancak Samruddhi Mahamarg’da 2,5 bin ağaç kesildiğinde bile açılan 530 km’lik otoyol boyunca tek bir ağaç bile tazmin edilmedi. Şikayetimiz” Samruddhi’de henüz benzin pompaları, gıda plazaları, araba garajları ve lastik tamir atölyeleri gibi kamu tesisleri yok.