Sakoli yakınlarındaki hafifletme sahasında kaplan görülmesi, alt geçitlere duyulan ihtiyacı kanıtlıyor | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: NH6’da (NH53) vahşi yaşam alt geçitlerinin inşaatı salyangoz hızında ilerlerken, bir keresinde koruma alanlarından birinin yakınındaki molozda yetişkin bir kaplan görüldü ve görünüşe göre ağır araç hareketi nedeniyle yola çıkamıyor. koridorlarda bu tür yapılara olan ihtiyacın altını bir kez daha çizdi.
Perşembe sabahı, bir korucu ve yoldan geçenler, otoyoldan geçemeyen bir kaplan gördü. Mohgata trafik nedeniyle Sakoli ve Mundipar arasında. Bazı gezginler, sosyal medyada viral olan kaplanın fotoğraflarını ve videolarını çekti.
Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI), Mohghata’daki de dahil olmak üzere kaplan ve hayvan koridorlarında beş vahşi yaşam alt geçidi inşa ediyor olsa da, on yıllık bir hukuk mücadelesi nedeniyle hafifletme önlemleri ertelendi.
2012’den bu yana TOI, merkezi Hindistan peyzaj kompleksinin yedi hayati kaplan popülasyonunu birbirine bağlayan çok önemli kaplan koridorundaki yaban hayatı koruma yapıları için uzun süredir devam eden savaş hakkında bir dizi rapor yayınladı. Bu koridor Melghat, Satpura, Pench, Kanha, Navegaon-Nagzira, Indravati ve Tadoba-Andhari kaplan rezervlerini birbirine bağlar.
“Geçen Ocak ayında başlayan dört altgeçit çalışması Kasım 2023’te tamamlanacak. Şu ana kadar çalışmaların yüzde 28’i tamamlandı. 690, 238, 814, 773 ve 742 metrelik beş metre yüksekliğinde beş adet yaban hayatı alt geçidi olacaktır. Üst geçitlerin yapılacağı yerler arasında Sirpur-Navatola, Maramjob-Dongargaon, Bamhni-Duggipar ve Sakoli-Mundipar yer alıyor” dedi.
“Azaltma alanında kaplanın görülmesi, bunun bir koridor olduğunu kanıtlıyor. bu Hindistan Yaban Hayatı Vakfı (WTI), dört şeritli NH6 tehdidini ilk tespit eden oldu ve uygun hafifletme önlemleri için Yüksek Mahkeme’nin Merkezi Yetkili Komitesine (CEC) dilekçe verdi” dedi. Prafulla Bhamburkardanışman, WTI.
Bhamburkar şunları söyledi: “Geçenlerde 23 fil sürüsü de aynı Mohghata yamasından NH6’yı geçmeye çalıştı, ancak karışıklıklar nedeniyle bunu yapamadı. Kasım 2022’de aynı yerde trafik kazasında bir leopar da öldü. Gelecekte fillerin var olma olasılığını korumak için bu doğa noktaları inşa edilmelidir. Bu, NNTR-Kanha-TATR-Indravati arasındaki ana kaplan koridoru.”
2012’de sunulan ilk Hindistan Yaban Hayatı Enstitüsü (WII) raporu, 10 ormanlık alanda 1.500 ila 2.000 metrelik vahşi yaşam alt geçitleri önermişti, ancak NHAI aynı fikirde değildi. Daha sonra siyasi baskı altında 2015 yılında oyun geçiş sayısı beşe düşürüldü.