Red Bull hazinesini kaybediyor. Peki Adrian Newey unvanı başka kimden alacak?

QasiM

Global Mod
Global Mod
Dahi bir tasarımcı, etrafı terle kaplı, tahta ve yağdan oluşan sandalyesinden hâlâ vazgeçmeyen bir tekne bilgini, 1992 yılında Nigel Mansell ve Williams otomobiliyle Formula 1'deki ilk şampiyonluğunu kazandı. Tek koltuklu araçları, motor sporları dünyasında gerçekten rekabeti olmayan, prestijli dünya şampiyonu unvanını ve çeşitli etkinliklerde on iki takımlar şampiyonluğunu kazandı.


Toplamda yedi olmak üzere en fazla şampiyonluğu Red Bull kazandı. Ve en yüksek olasılıkla bu yıl eklenecek. Pesto on dokuz yıllık işbirliğinin ardından ayrıldı. Ama 65 yılıma ve çok uzun bir kariyerime rağmen sevdiğim şeyden vazgeçmeye hiç niyetim yok. Ve zorunlu izin de geçecek, yani benzer şekilde, başkası için çalışmak zorunda kalacak ki bu, F1'deki sözleşmelerin bir parçası, gidip bir araba yapması gerekiyor.


F1'e geri dönmenin iki yolu



Peki Red Bull'daki at için? Şu anki şampiyonluk şampiyonluk şansı başka hiçbir yerde değil de nerede? Şirketin kurucusu Dietrich Mateschitz'in ölümünden sonra Red Bull dünyası yavaş yavaş değişmeye başladı; ister süreçlerde ister personelde olsun, her düzeyde bir dizi yenilik gerçekleşti. F1 takımı ve Horner'la ilgili son olaylar, seks skandallarının nasıl yürütüldüğü ve F'nin bazı yatırımcıların desteğiyle takımı nasıl şekillendirdiği Newey'in gücü üzerindeydi. Sessiz onaylamama radikal bir adıma dönüştü – çantalarını toplamaya karar verdi.


Keşke kalsaydı. Ben de ona bunu söyledim. Ancak geçenlerde dünya şampiyonu Max Verstappen, takımdan önce kendisine öncelik verdiğini ve bunu tamamen anladığımı ve saygı duyduğumu söyledi.


Onu Formula 1'de nerede göreceğiz? İngiliz analistlere göre ilk olasılık Aston Martin. İngiltere bu işin peşini bırakmadı ve Kanadalı milyarder Lawrence Stroll hemen bir teklifte bulundu. Sezon başına 25 milyon dolar civarında olduğu söyleniyor ki bu, şu anda Red Bull'da elde ettiği dokuz rakama göre çok büyük bir artış.


Ancak Newey'in yaşı ve mal varlığı dikkate alındığında emekli maaşı onun için belirleyici faktör olmayabilir. Ancak Aston Martin adına ailesinin hayatını hiçbir şekilde aksatmayacağı ve ofisinin yalnızca on kilometreden biraz fazla taşınacağı, Milton Keynes'ten Silverston'a taşınacağı da konuşuluyor. Günlük hayata yakın bir ortamda çalışmaya devam edecekti. Fernando Alonso onu harika bir formda ve 2026'dan itibaren birlikte harika şeyler başardığı bir motor sporları ortağı olan Japon Honda ile bekliyor olabilir.


İtalyanlar buna farklı bakıyor



İngiliz basınının analizi bu kadar. İtalyan gazetesine göre onun tercihi yalnızca bir Ferrari olacak. Bu birçok açıdan çok daha ilginç bir olasılık. Her ne kadar kariyerinin zirvesindeyken onu Maranello'ya taşınmaya ikna edemeyen iki röportajı olsa da bugün durum farklı. Lewis Hamilton'ın ayrılmasıyla takım yatırım yapmaya değer hale gelecek. Yıllar süren kafa karışıklığının ardından liderlik açıkça Schumacher'in rasyonel liderliğine doğru ilerledi ve çalışmaları sürekli gelişiyor.


Elbette hayatını büyük ölçüde değiştirmek zorunda kalacak, İngiltere'yi bırakıp İtalya'ya taşınacaktı… Ama öte yandan pek çok yaşlı insan, ısınmak ve güneş almak için, hiç kimse onlara para ödemeden bile çalışıyordu. Ve inşaatçının kariyerini, kariyerinde hala eksik olan kırmızı tek koltuklu bir şampiyonlukla sonlandırıp Maranello'da en az 16 yıl geçirdikten sonra şampiyonluğu kazanmanın cazibesi Newey için çok güçlü olmalı.


Kimsenin McLaren'la pek işi yok çünkü bireyci Newey'i personel yapısına dahil etmek her iki taraf için de zor ve sorunlu olacaktır. Tıpkı Mercedes'e gitmek istemeyeceği varsayılırken performansı son dönemde düşüş trendine girdi. Ama kime karşı. Muhtemelen Williams'ın hizmetlerini göstermesine şaşırmadım. Zaten isterdi, nasıl istemezdi. Mevcut Red Bull pilotu Sergio Prez, bu hamlesinin takımın performansı üzerinde anında etki yaratacağını öngörüyor. Nasıl olacağını yakında öğreneceğiz.