Pilotlar, uçak yakıtı fiyatlarındaki artışın okulları yok edeceği ve eğitimi zorlaştıracağı konusunda uyardı

HakikaT

Global Mod
Global Mod
“Devletin enerji altyapısının (petrol boru hatları, gaz boru hatları, ürün boru hatları ve enerji iletim sistemleri) denetimi giderek daha pahalı hale geliyor. Altyapının güvenli işletimi için standartlar ve gereksinimler tarafından farklı sıklıkta hava kontrolleri yapılarak düzenli denetim altındadır”, diye açıklıyor LPS CEO’su Antonín Kabelka, lejkej práce a služby, s.r.o.


“Bütün bu faaliyetler yüzde 7 ila 9 oranında daha pahalı hale gelecek, bu da yalnızca havacılık yakıtına uygulanan özel tüketim vergisinin artışına tekabül ediyor. Bazı hava hizmetleri operatörleri fiyatları hemen artırmayacak, ancak uzun vadede artan maliyetleri kendi fonlarından karşılayamayacaklar.” diye ekliyor, havacılık okullarından yabancı öğrencilerin Çek Cumhuriyeti’nden çıkışına işaret ederek, Çünkü uluslararası karşılaştırmada rekabet edemez hale gelecekler.


“Çek Cumhuriyeti’nde yabancı pilot yetiştiren, yani buraya iş getiren havacılık okulları, civardaki eğitim merkezleriyle karşılaştırıldığında rekabetçi olmayacaktır. Profesyonel helikopter pilotları, hava ambulansı pilotluğu kariyerine giden yolda eskisinden çok daha zorlu bir süreçle karşı karşıya kalacak. Fiyattaki bu artış, hava ambulans pilotu yetiştirme maliyetinin genel olarak artması anlamına geliyor. Şu anda hava kurtarma ekipleri yaşlanan pilot nüfusuyla mücadele ediyor, onların yerini kim alacak?” diye soruyor Kabelka.


Geçen yıl yabancı öğrencilerin yararına Çek Cumhuriyeti’ne toplam 35.000 saat eğitim uçtu. Ancak Kabelka ve uçuş okulu operatörleri artık çıkışlarını bekliyor.


Aslında bu, tüketim vergisinin devlet kasasına hayali bir tahsilatını temsil ediyor ve sağlık ve sosyal sigorta katkı paylarının daha düşük tahsil edilmesi ve gerçek ve tüzel kişilerin gelirleri üzerinden alınan vergiler üzerinde gerçek bir etkiye sahip.
Antonín Kabelkapilot ve havadan çalışma operatörü


Profesyoneller işsiz




“Yabancı öğrenciler şimdiden ayrılıyor; ilgi eksikliği ve çarpık rekabet ortamı nedeniyle gelecek yılın tamamında kalkış saatlerinin hacminde önemli bir azalma bekliyoruz. Okullar, eğitmenler ve uçak bakım teknisyenleri nitelikli işlerini kaybedecekler” diyerek, vergiler bağlamında tüketim vergisinin farklı şekilde tahsil edildiğine işaret ediyor.


“Yaklaşık yirmi milyon kron olacak. En az. Aslında bu, devlet kasası için hayali bir tüketim vergisi tahsilatını temsil ediyor ve sağlık ve sosyal sigorta harçlarının ve bireylerin ve tüzel kişilerin gelirleri üzerinden alınan vergilerin daha düşük tahsilatına gerçek bir etki yapıyor.” Kabelka alarm veriyor.



Ordu tarafından işletilen hava ambulansı.



Avrupa Birliği’nde, özel eğlence amaçlı uçuşlar için kullanılanlar dışındaki jet yakıtı vergiden muaftır. Ancak üye ülkeler bunu tam olarak iç hat uçuşları için ve ikili anlaşmalar yoluyla AB içindeki uçuşlar için de vergilendirebilirler. Bu durumlarda Enerji Vergilendirme Direktifinde belirtilen asgari seviyeden daha düşük bir vergilendirme seviyesi uygulayabilirler.


Maliye Bakanlığı, önerilen tedbirin hükümetin program açıklamasıyla uyumlu olduğunu vurguluyor. Özellikle “sistemik olmayan vergi muafiyetlerinin iptal edilmesi olasılığının kontrol edilmesi” anlamına gelir.


“Çek Cumhuriyeti tek AB üyesi ülke olmayacak, örneğin İrlanda’da da benzer bir sistem uygulanıyor ve Danimarka 2025’ten itibaren vergi getirmeyi düşünüyor. Diğer Avrupa ülkeleri arasında, havacılık yakıtını ulusal düzeyde vergilendiren Norveç’i de sayabiliriz.” diye belirtti Maliye Bakanlığı basın dairesinden Filip Běhal.


Kendisinin de belirttiği gibi, üye devletlerin büyük bir kısmı da havacılık yakıtının AB düzeyinde vergilendirilmesi yönünde çağrıda bulunuyor.


Běhal, “Fosil yakıtların uçak motorlarında tüketimi, tıpkı bu yakıtların, yakıtları uzun süre vergilendirilen sürücü kursları, kurtarma hizmetleri, itfaiyeciler ve benzeri diğer kara ulaşım araçlarında tüketilmesi gibi, olumsuz bir dışsallığa neden olmaktadır.” katma.


Pilot saflarından uzmanlara göre, havacılık yakıtını tüketim vergisi olmadan kullanma imkanının iptali, düzinelerce yerli havacılık okulunun yanı sıra yangınla mücadele, orman meşcerelerinin izlenmesi, ürün boru hatları, uçuşlar sırasında gerçekleştirilen hava çalışmaları operatörlerini etkileyecektir. tarımsal faaliyetler, hava fotoğrafçılığı ve havaalanı radyo navigasyon ekipmanının doğrulanması için.


Ambulansların yanı sıra askeri eğitim de daha pahalı hale gelecek



Onlara göre, tarımsal ürün üretimi fiyatlarındaki artışın yanı sıra, yukarıda bahsedilen hava kurtarma hizmetinin işletme maliyeti de artacak. “Çek Cumhuriyeti Havacılık Servisi, yakıt alımı için daha fazla para ayıracak ve bu artışı, yalnızca Hava Kurtarma Hizmeti için değil, aynı zamanda IZS’nin diğer bileşenleri ve gibi” dedi Çek Cumhuriyeti Polisi Havacılık Hizmetleri müdürü Tomáš Hytych.


Sadece hava ambulansını değil, geleceğin pilotlarının eğitimini, hükümet delegasyonlarının ulaşımını, aynı zamanda askerlerin eğitimini ve helikopter ve uçaklarla taşınmasını da yürüten ordunun da uyum sağlaması gerekiyor.


“Bu tür tedbirlerin alınması halinde ordu, hukuktan, uluslararası anlaşmalardan ve yükümlülüklerden doğan görevlerini yerine getirmeye devam edecektir. Bunun hiçbir durumda eğitimi veya diğer kuruluşların yararına insanların ve malzemelerin hava yoluyla taşınmasını sınırlama üzerinde bir etkisi olmayacak” dedi Yarbay Vlastimila Cyprisová iDNES.cz editörlerine.


Bu durumda ordu için daha yüksek finansman söz konusudur. Yasaya göre artık GSYİH’nın en az %2’sini alacak.




Helikopter pilotu Jiří Vlk bir gün Bohemya İsviçre’sinde büyük bir yangının söndürülmesine yardım etti. Bunun için yüz bin kron para cezası aldı. (31 Ekim 2022)



İç hat uçuşlarına vergi getirilmesiyle birlikte, kamuoyunda örneğin Çek İsviçre’deki yangınla mücadele faaliyetleriyle tanınan pilot Jiří Vlk’in hesaplamalarına göre Eurocopter EC 135 çift motorlu kurtarma helikopterinin uçuş saati, yaklaşık 2.000 kron daha pahalı hale gelecek, hatta Bell 429 makinesi için üç bin kron daha pahalı olması gerekiyor.


R44 hafif helikopterde pilot eğitiminin gerçekleştirilmesi durumunda artış, saatte toplam 850 krona denk gelebilir.


“Yangın söndürme çalışmalarını yaklaşık 160 litre yakıt tüketen Bell 206L3 helikopteri ile yürütüyoruz. Ekiplerimizin bu amaçlara yönelik eğitimi yılda ilave 200 saattir. Bu, saatte en az 2.000 kron ekstra demektir. Ve bunu ücretsiz yaptığımız için bu aktivitede bizi destekleyecek sponsorlar bulmamız gerekecek. Kesinlikle devlet değil” diye bitiriyor Vlk.



Megagame için para topla