Parlamento hidrojen arabamın patlamasından korkuyordu: Gadkari | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Nagpur: “Hidrojenle çalışan bir arabayla Parlamento’ya ilk geldiğimde, bunun bir patlamaya yol açabileceği endişesi vardı. Birliğin ulaştırma bakanı Nitin Gadkari, “Hala aracı kullanıyorum ve herhangi bir başbakana da binmesini teklif ediyorum” dedi. Visvesvaraya Ulusal Teknoloji Enstitüsü’nün (VNIT) Elmas Jübile toplantısında konuşuyordu.
Alışılmışın dışında fikirlerin kabul görmesinin genellikle zaman aldığını vurgulayan Gadkari, artık benzinli araç kullanmadığını söyledi. “Sadece elektrikli veya etanollü arabaları kullanıyorum” dedi. “O zamanki VRCE’ye kabul için başvurmuştum, ancak notlarım çok düşük olduğu için reddedildim. Şimdi insanlar bana mühendis olup olmadığımı soruyor. Ayrıca dört DLitt diploması aldım’ dedi bakan.
Gadkari, Toyota Hindistan’ın başkanı Vikram Kirloskar’dan bir hidrojen arabası yapmasını istediğini söyledi. “Kirloskar, onaya ihtiyaç duyabileceğinden endişeliydi. Bana bırakmasını istedim ve ilk itiraz meclisten geldi” dedi.
Chandrayan ve uydular gibi uzay teknolojisindeki yeniliklerin sıradan insanlara hiçbir faydası olmadığını söyledi. “Elbette ülke için buna ihtiyacımız var, ancak sıradan insanın hayatını değiştirebilecek yenilikler olmalı” diyerek VNIT mühendislerini bu yönde çalışmaya çağırdı. “JCB yetkililerini CNG ile çalışan ekipman yapmaya çağırdım ve başardılar. Şirket kısa süre önce Rusya’dan bu tür 1000 makine siparişi aldı” dedi.
Toplu taşıma sistemleri, her yıl Rs 17 lakh crore kadar harcamaya yol açan petrole bir alternatif olabilir. Gadkari, Ladakh’ta inşa edilen teleferiğin, yolcuların yanı sıra hayvanları ve motosikletleri de taşımak için tasarlandığını ve tepelik bölgelerde bağlantı sağladığını söyledi.
Gadkari, bakanlığı tarafından onaylanan e-çekçek’in bisiklet çekçeklerinin neredeyse ortadan kaldırılmasına yol açtığını söyledi. “Gençlik günlerimde Mahal’daki Tilak heykelinin yanındaki rampada çekçekleri çekmeye çalışan adamları görmek beni incitti. E-araçlar ilk oluşturulduğunda, farklı otomobil üreticileri tarafından üretilen parçaları kullanıyorlardı. Şirketler de mahkemeye gitti. Sonunda davayı kazandık. Yerleşik otomobil üreticilerinin yedek parçaları kullanılarak 70.000 Rs maliyetle bir e-araç üretilebilir” dedi.