Yerli eğitimi, Kanada’daki devlet okulları için artan bir endişe alanı haline geldi. Yerli nüfusun arttığı ve ortak geçmişlerimizle yüzleşmeye olan ilginin gelişmeye devam ettiği bir uzlaşma çağında yaşıyoruz.
Bunun bir kısmı, ilk ve orta okulların Kanada’daki Yerli deneyimiyle nasıl etkileşime girdiğine odaklanmayı içerir.
İlk ve orta okulların Yerli eğitimi verme biçimleri eyaletten eyalete ve tümen yetki alanları arasında değişiklik gösteriyordu. Bazıları tarih ve sosyal bilimlerin Yerli deneyimlerini nasıl bütünleştirebileceğine odaklandı. Daha az sayıda okul, Yerli odaklı matematik ve fen müfredatı geliştirme girişiminde bulunmuştur.
Yerli bakış açılarını dahil etmekten yararlanabilecek birçok farklı konu var. Yine de Kanada’daki çoğu okul girişiminde ortak olan bir konu var gibi görünüyor – maneviyat.
Okullarda yerel ruhaniyet Yerli ruhani faaliyetler, son yıllarda Kanada devlet okullarında giderek daha yaygın hale geldi. bu Kanada Hakikat ve Uzlaşma Komisyonu‘nin (TRC) nihai raporu ve eyleme çağrıları, daha iyi okul programlamasına olan ihtiyacı vurguladı.
Yerli deneyiminin birçok yönünü anlamak için, bu deneyimlerin manevi boyutlarını ve bunlarla ilişkili törenleri anlamak gerekir.
Türk Kızılayı’nın “uzlaşma için eğitim” konusundaki eylem çağrıları, haklı olarak yerli halklarla işbirliğini gerektiren değişim olarak anlaşıldı. Bu işbirlikçi değerler sisteminde, tartışılan disiplin veya konu ne olursa olsun bir şey ortaya çıktı – yerli halkların ruhani yönelimleri.
Yerli ruhani liderleri ve yaşlıları boyamak ve dahil etmek gibi törensel uygulamalar, Yerli bakış açılarına öncelik verilen herhangi bir eğitim girişiminin gerekli bileşenleri haline geldi. Buradaki ihtiyaç açıktır: Okul müfredatındaki Yerli bakış açıları en iyi onların ilgili Yerli dünya görüşleri bağlamında anlaşılır.
Örneğin, bir okulun sosyal bilgilerini geleneksel topluluk ortamlarındaki aile ilişkilerine uyarlamak istediğini varsayalım. Yerli halklar tarafından benimsenen örgütlenme ilkeleri, müfredatın gerekli bir parçası olacaktır.
Öğrenciler klanlar, kalıtsal liderlik ve yaşlıların rolleri gibi akrabalık sistemlerini öğrenirler. Ve bu deneyim alemlerine girdikçe, manevi unsurlar ve geleneksel inançlar dikkate alınması önemli hale gelir.
okuldaki girişimler
Devlet okulu programlarında Yerli maneviyatının daha çok duyurulan örneklerinden biri, Louis Riel Okul Departmanı (LRSD) Winnipeg’de. LRSD, okullarda kullanılmak üzere Güney Manitoba’nın geleneksel Anishinaabe bölgelerini yansıtacak bir Minecraft dünyası geliştirmeyi amaçladı.
2019-2020 öğretim yılında LRSD, Yerli öğrencileri, personeli ve topluluk üyelerini (saygın yaşlılar dahil) Minecraft dünyasının gelişimi konusunda danışmaya davet etti. Nihai ürün, öğrencilerin bölgelerin geleneksel bakış açılarını keşfetmelerine olanak tanıyan Manito Ahbee Aki’dir (“Yaratıcının oturduğu yer” anlamına gelen Anishinaabemowin). Ürün, öğrenciler için harika bir kaynak olmaya devam ediyor.
Coğrafi ve dilsel hususlar gibi projenin gerçek yönleri önemliydi. Ek olarak, Yedi Kutsal Öğreti gibi şeylerin ruhani boyutları ve Yerli bilgi koruyucuların oyun içi karakterler olarak rolü bu gelişmenin merkezinde yer aldı. Nihai ürünün açılışı, kaval törenlerine öncülük eden yerel yerli yaşlıların önderliğindeki geleneksel bir şölende yapıldı.
bu LRSD Minecraft Örnek, Kanada’da Yerli maneviyatını içeren birçok okul girişiminden biridir. Toplantılar gibi geleneklerden lekeli tören etkinliklerine kadar, Yerli ruhaniyeti Kanada’nın büyük bölümünde halk eğitiminin önemli bir parçası haline geldi. Diğer şeylerin yanı sıra uzlaşma yolculuğunun önemli bir yönü olarak görülüyor.
Okulların kaydettiği ilerleme birçok kişi tarafından memnuniyetle karşılansa ve hatta okul faaliyetlerinin organik bir parçası olarak görülse de, bu ilerleme sorunsuz değildir.
Yerli okul personeli ve Yerli maneviyatı ile ilgili faaliyetler başlatmaya çalışan topluluk üyeleri, okul yöneticilerinin, daha geniş topluluğun ve hatta okul faaliyetlerini yöneten yasa ve politikaların muhalefetiyle karşılaştı.
Değişim her zaman kolay değildir. Ancak okullarımızda Yerli öğrencilerin kimliklerini onurlandıracak şekilde öğrenebilecekleri ve gelişebilecekleri alanlar yaratılmasına yardımcı olan, Yerli eğitiminin cesur savunucularının çabalarıdır. Kanada sosyal yapımız bunun için çok daha iyi.
Bunun bir kısmı, ilk ve orta okulların Kanada’daki Yerli deneyimiyle nasıl etkileşime girdiğine odaklanmayı içerir.
İlk ve orta okulların Yerli eğitimi verme biçimleri eyaletten eyalete ve tümen yetki alanları arasında değişiklik gösteriyordu. Bazıları tarih ve sosyal bilimlerin Yerli deneyimlerini nasıl bütünleştirebileceğine odaklandı. Daha az sayıda okul, Yerli odaklı matematik ve fen müfredatı geliştirme girişiminde bulunmuştur.
Yerli bakış açılarını dahil etmekten yararlanabilecek birçok farklı konu var. Yine de Kanada’daki çoğu okul girişiminde ortak olan bir konu var gibi görünüyor – maneviyat.
Okullarda yerel ruhaniyet Yerli ruhani faaliyetler, son yıllarda Kanada devlet okullarında giderek daha yaygın hale geldi. bu Kanada Hakikat ve Uzlaşma Komisyonu‘nin (TRC) nihai raporu ve eyleme çağrıları, daha iyi okul programlamasına olan ihtiyacı vurguladı.
Yerli deneyiminin birçok yönünü anlamak için, bu deneyimlerin manevi boyutlarını ve bunlarla ilişkili törenleri anlamak gerekir.
Türk Kızılayı’nın “uzlaşma için eğitim” konusundaki eylem çağrıları, haklı olarak yerli halklarla işbirliğini gerektiren değişim olarak anlaşıldı. Bu işbirlikçi değerler sisteminde, tartışılan disiplin veya konu ne olursa olsun bir şey ortaya çıktı – yerli halkların ruhani yönelimleri.
Yerli ruhani liderleri ve yaşlıları boyamak ve dahil etmek gibi törensel uygulamalar, Yerli bakış açılarına öncelik verilen herhangi bir eğitim girişiminin gerekli bileşenleri haline geldi. Buradaki ihtiyaç açıktır: Okul müfredatındaki Yerli bakış açıları en iyi onların ilgili Yerli dünya görüşleri bağlamında anlaşılır.
Örneğin, bir okulun sosyal bilgilerini geleneksel topluluk ortamlarındaki aile ilişkilerine uyarlamak istediğini varsayalım. Yerli halklar tarafından benimsenen örgütlenme ilkeleri, müfredatın gerekli bir parçası olacaktır.
Öğrenciler klanlar, kalıtsal liderlik ve yaşlıların rolleri gibi akrabalık sistemlerini öğrenirler. Ve bu deneyim alemlerine girdikçe, manevi unsurlar ve geleneksel inançlar dikkate alınması önemli hale gelir.
okuldaki girişimler
Devlet okulu programlarında Yerli maneviyatının daha çok duyurulan örneklerinden biri, Louis Riel Okul Departmanı (LRSD) Winnipeg’de. LRSD, okullarda kullanılmak üzere Güney Manitoba’nın geleneksel Anishinaabe bölgelerini yansıtacak bir Minecraft dünyası geliştirmeyi amaçladı.
2019-2020 öğretim yılında LRSD, Yerli öğrencileri, personeli ve topluluk üyelerini (saygın yaşlılar dahil) Minecraft dünyasının gelişimi konusunda danışmaya davet etti. Nihai ürün, öğrencilerin bölgelerin geleneksel bakış açılarını keşfetmelerine olanak tanıyan Manito Ahbee Aki’dir (“Yaratıcının oturduğu yer” anlamına gelen Anishinaabemowin). Ürün, öğrenciler için harika bir kaynak olmaya devam ediyor.
Coğrafi ve dilsel hususlar gibi projenin gerçek yönleri önemliydi. Ek olarak, Yedi Kutsal Öğreti gibi şeylerin ruhani boyutları ve Yerli bilgi koruyucuların oyun içi karakterler olarak rolü bu gelişmenin merkezinde yer aldı. Nihai ürünün açılışı, kaval törenlerine öncülük eden yerel yerli yaşlıların önderliğindeki geleneksel bir şölende yapıldı.
bu LRSD Minecraft Örnek, Kanada’da Yerli maneviyatını içeren birçok okul girişiminden biridir. Toplantılar gibi geleneklerden lekeli tören etkinliklerine kadar, Yerli ruhaniyeti Kanada’nın büyük bölümünde halk eğitiminin önemli bir parçası haline geldi. Diğer şeylerin yanı sıra uzlaşma yolculuğunun önemli bir yönü olarak görülüyor.
Okulların kaydettiği ilerleme birçok kişi tarafından memnuniyetle karşılansa ve hatta okul faaliyetlerinin organik bir parçası olarak görülse de, bu ilerleme sorunsuz değildir.
Yerli okul personeli ve Yerli maneviyatı ile ilgili faaliyetler başlatmaya çalışan topluluk üyeleri, okul yöneticilerinin, daha geniş topluluğun ve hatta okul faaliyetlerini yöneten yasa ve politikaların muhalefetiyle karşılaştı.
Değişim her zaman kolay değildir. Ancak okullarımızda Yerli öğrencilerin kimliklerini onurlandıracak şekilde öğrenebilecekleri ve gelişebilecekleri alanlar yaratılmasına yardımcı olan, Yerli eğitiminin cesur savunucularının çabalarıdır. Kanada sosyal yapımız bunun için çok daha iyi.