Özürlü, Fon Talebinde Hingna Rd’nin Kontrolünü Talep Etti, Onarım İçin Reddetti | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Nagpur: İş fon aramaya geldiğinde, eyaletin bayındırlık işleri dairesi (PWD), Ambazari Gölü T-noktasından Hingna T-noktasına kadar Hingna Yolu üzerindeki yetkisini üstlendi. Aynı devlet kurumu, asfaltlanacaksa bu yolu da reddetmiştir.
TOI, 16 Ocak’ta Subhash Nagar metro istasyonunun altındaki ve yakınındaki kötü noktalar ve çukurlar nedeniyle yoğun yolun kimsenin olmadığı bir alana dönüştüğünü bildirmişti. PWD, Nagpur Municipal Corporation (NMC) ve MahaMetro’dan yetkililer, yolu onarmak için herhangi bir sorumluluk üstlenmediler. PWD yetkilileri parmakla NMC’yi işaret ederken, sivil kayıt memuru mühendisleri tasarıyı PWD’ye iletti. Yolda hasara neden olan MahaMetro, çalışmaların tamamlanmasının ardından yolu teslim ettiğini söyledi.
TOI’de bulunan belgeler, PWD Baş Mühendis Yardımcısının (Yollar), Mumbai, Mantralaya’daki Merkez Ofise 10 Ağustos 2018 tarihli bir mektup yazdığını ve Jhansi Rani Meydanı’ndan Subhash Nagar’a ve Lokmanya Nagar’a uzanan kısmın betonlaştırılması için 83.39 Rupi talep ettiğini gösteriyor. Öneri ayrıca rota üzerinde patikalar, bisiklet yolları ve diğer gerekli tesisleri geliştirmekti.
PWD, yalnızca yol kendi yetkisi altındaysa, işler önerebilir ve hükümetten fon talep edebilir.
Ambazari Gölü T-noktasından Hingna T-noktasına kadar olan tüm bölüm artık kötü durumda. Subhash Nagar Metro Tren İstasyonu’nun önündeki, altındaki ve sonraki yol bölümü, yolun kötü durumu nedeniyle kaza eğilimli bir yere dönüştü.
PWD yetkilileri TOI’ye, kendi yetki alanlarında olmadığı için yolu tamir edemeyeceklerini söylediler. “Kış dönemi boyunca yeterince paramız var. Yolda yetkisizlik nedeniyle streçteki çalışmaları dahil edemedik” dediler.
Söz konusu streç, Metro Ray Koridoru ve istasyonda uygun yağmursuyu drenaj tesislerinin olmaması nedeniyle büyük ölçüde zarar görmüştür. MahaMetro tarafından sütunlar arasındaki bitkilere ve barikatlara püskürtülen su da yolda birikerek yollara zarar verir. Ancak MahaMetro, NMC’nin hatırlatmalarına rağmen parçada hiçbir zaman onarım yapmadı.
Gopal Nagar’ın bir sakini olan Subhash Pachbudhe, “İnsanların onarımlardan kimin sorumlu olduğuyla hiçbir ilgisi yok. Rotada kazalar rutin hale geldi. İnsanların hayatını kaybetmesinden ve yaralanmasından ilgili tüm yetkililer sorumludur. Bir komiser yardımcısı veya vasi-bakan bir toplantı düzenleyerek bir an önce yolun eski haline getirilmesi sorumluluğunu belirlemelidir.”
Yolun kötü durumda olması nedeniyle 1 kişi öldü, çok sayıda kişi yaralandı.
Ayrıca birkaç ay önce elektrik kablosunun döşenmesi için T-point Hingna’dan T-point Ambazari’ye giden yolun sol tarafına hendek kazıldığı öğrenildi. Hendek düzgün bir şekilde onarılmamıştı ve bu da sorunları artırıyordu. PWD’nin hendek kazma ve güç kablolarının döşenmesine izin verdiği bildirildi.
KUTU
Ian
* MahaMetro, Jhansi Rani Meydanı’ndan Lokmanya Nagar’a bir metro demiryolu koridoru inşa etti
* Subhash Nagar metro istasyonu, Ambazari Gölü T noktasına birkaç metre uzaklıktadır.
* İstasyon öncesi, altı ve sonrası raflar büyük ölçüde hasar gördü
* Koridor ve istasyonda yanlış yağmur suyu toplama sistemi nedeniyle yağmur suları birikir, zarar görür.
* Direkler arasındaki bitkilere ve barikatlara serpilen sular da yola zarar verir.
* Çakıl da birikerek rafları kazaya eğilimli bir yer haline getirir
* MahaMetro, eyalet PWD, NMC onarımlar için birbirlerine para gönderiyor
* Belgeler, streç’in PWD’nin yetkisi altında olduğunu kanıtlıyor
* PWD, 2018’de somutlaştırma, patika, bisiklet yolu vb.