Öğretmenler: ülkenin temellerinin atılmasına yardımcı olan gerçek ustalar

ManK

New member
“Öğretmenler, doğru tebeşir ve zorluklar karışımıyla hayatları değiştirebilir.”
– Joyce Meyer
Her insan yaşamda yerleşik bir amaç ile doğar ve her amaç doğası gereği oldukça bireyseldir, biri diğerinden farklıdır. Bu amaca hizmet etmek için doğru-yanlış, güçlü-zayıf, bencil-bencil olmayan, fayda-zarar anlayışına sahip olmak ve en önemlisi ama en zoru da kendinin bilgisine sahip olmak şarttır. Öğrencilerinin gerçek potansiyelini açığa çıkarma ve hayatlarını gelecek nesiller için bir ilham kaynağı haline getirme yeteneğine sahip olan inanılmaz öğretmen, Helen Keller’den Sullivan, Chandragupta’dan Chanakya ve Lord Ram’dan Vishwamitra’ydı. İyi öğretmenler bireyin şekillenmesinde vazgeçilmez bir rol oynar. Aslında, bir ulusun temel direkleri ve ülkenin geleceğinin temeli olarak hizmet ederler ve öğrencileri kendilerinin en iyi versiyonu olmaya motive ederler.
Hindistan’ın lider Ed-tech şirketi BYJU’S, öğretmenlere saygılarını sunar ve sürekli olarak kendini adamış öğretmenler olmadan, refahın ve başarının yalnızca hırslı idealler olabileceğine inanır. Öğretmenlerin öğrencileri için parlak bir gelecek inşa etmede ve onları güçlü ve güzel varlıklara dönüştürerek kişiliklerini şekillendirmede nasıl hayati bir rol oynadığını anlatan bazı müdürlerimiz oldu. Devamını oku.
“Bir öğretmen, geleneksel olarak Hindistan’da en saygın kişidir ve bunun iyi bir nedeni vardır. Öğretmen ve sadece öğretmen, öğrenciyi alıp onu kahraman, lider, bilim adamı veya sanatçı yapma potansiyeline sahiptir. Bir öğretmen, öğrencilerindeki en iyi potansiyeli görme ve dünyanın görmesi için ortaya çıkarma yeteneğine sahiptir. Dünya çapında sessiz ama emin adımlarla insanlığı daha yüksek bilgi ve hizmet seviyelerine şekillendiren milyonlarca motive olmuş öğretmen var.”
Dr. Paridhi Bhargava, Müdür, Küçük Dünya Okulu, Jabalpur

mediawire_image_0


“Öğrenme öğrencilere zorla yaptırılamaz; doğuştan olmalı, bir merak duygusu ve sonsuz bir bilgi arayışı yaratmalıdır. Hayat boyu öğrenmenin çocukları kendi öğrenmelerinden sorumlu kıldığı bilinmektedir. Farklı çocuk gruplarının onlarla duygusal olarak bağ kurması ve bağ kurması için farklı pedagojik teknikler kullanır. Öğretmenler, öğrenme hedefleri doğrultusunda net beklentiler belirlemeli ve günlük olarak yansıtma uygulaması yapmalıdır.”
Mrs. Poonam Shekhawat, Direktör, Vedanta The Global School, Indore

mediawire_image_0


“Görünüşe göre bir öğretmenin öğrencilerin yaşamları üzerinde büyük bir etkisi var. Her zaman en önemli bilgi kaynağı olarak kabul edilen bir öğretmen, öğrencilere yalnızca akademik büyüme için değil, aynı zamanda bütünsel gelişim için ustaca ilham verme ve motive etme yeteneğine sahiptir. Öğrencilerin merakını uyandırmak ve kullanılmayan enerjilerini verimli bir yöne kanalize etmek büyük ölçüde ‘guruların’ yaratıcılığına ve anlayışına bağlıdır. Bir kalem, bir kağıt ve bir öğretmen tüm dünyayı değiştirebilir.”
Bayan Neenu Maben, Müdür Yardımcısı, Joy Kıdemli Ortaokulu, Jabalpur

mediawire_image_0


Bu evrende doğan her çocuk, Tanrı’dan gelen yeni bir düşüncedir. Bu tezahürü kendisinde beslemek, bir öğretmen olarak elde edilen bir fırsattır. Bir gurunun öğretmeni hiçbir şeyi değiştirmez veya eklemez, biri yanına geldiğinde onu tamamen dönüştürür. Dünya, Vivekananda’da, onu insan zekasının eşiğine, sezgi alanına ulaşması için sarhoş eden gurusu Shri Ramkrishna Paramhansa’nın rehberliğinde büyük bilgeliğin ortaya çıkışına tanık oldu. Bir gurunun ışıltısı, öğrencisinin tüm kişiliğini titretmeye yeter.
Bayan Reena Khurana, Müdür, Golden International School, Indore

mediawire_image_0


“Öğretmenim bana inandığı için asla pes etmem, şimdi hayallerime uçuyorum. Bu, kendini asil bir mesleğe adamış iyi bir öğretmenin tanımıdır. Öğretmen, kalbini ve ruhunu öğretmeye adayan kişidir. Bunu yaparak, öğrencilerde tutku ve sıkı çalışma duygusunu ateşler ve ortak hedeflere ulaşılmasına katkıda bulunur. Öğretmenler, öğrencilerle sağlıklı ilişkiler geliştirir ve iletişim becerileri, işbirliği, dinleme, empati ve sabır yoluyla anlamlı bir sınıf topluluğu geliştirir.”
Charles Kujur, Müdür Yardımcısı, Campion Okulu, Raipur

mediawire_image_0


“İyi bir öğretmen, çocuğun güçlü yanlarını belirler ve onların kademeli olarak beslenmesini sağlar. Ve ilk adım, öğrenci ile kalıcı bir ilişki kurmaktır. Elbette her ilişki, yükümlülükler ve sorumluluklar, sevgi ve güven ile birlikte gelir. Her öğretmen, bir öğrencinin yaşamının ve ilgi alanlarının farklı yönlerini hatırlamak, öğrencileriyle okul dışı konular hakkında konuşmak, ilham verici hikayeler paylaşmak, her çocuğu duymakta sabırlı olmak gibi belirli önemli şeylerle ilgilenirse, genellikle olumlu kelimeler kullanın. ve çocuğu olduğu gibi övün, öğrencilerle iyi bir bağ kurabilirler.”
Bayan Anindita Ghosh, Direktör, Pranavananda Akademisi, Raipur

mediawire_image_0




Sorumluluk Reddi: Bu makale Mediawire ekibi tarafından BYJU’S adına oluşturulmuştur.