Montmella devresi büyük bir aerodinamik incelemedir, bu nedenle McLaren cüce bekleniyordu. Ve Cumartesi günkü niteliklerde durum buydu. Ancak Pazar günü yarış becerileri başlangıçta konuşmaya başladı.
Verstappen Norris'in etrafında koştu ve Piastri'nin liderini tehdit etti. Genç Brit daha sonra geçti, ancak eski kutu durağı sayesinde Hollandalılar bile öne geçti. Ancak 30. turda ikinci kez kutulara gitmek, orta sert kauçuk koymak ve siparişe düşmek zorunda kaldı.
McLaren, “Üç durağa gidecek, planımızdan memnun kalıyoruz.” Dedi.
36. turda Verstappen Charles Lecler'e geldi ve bitiş çizgisinde onunla sorunsuz bakmayı başardı ve yine üçüncü oldu.
Leclerc Racer daha sonra bitişte “Red Bull'un bugün bizden daha iyi bir temposu vardı. Şanslıydık, güvenlik arabasını terk etmemize yardımcı oldu.” Ve haklıydı.
O anda, Leclerca'dan sonra birkaç tur, Max Verstappen McLarens'e arkadan yaklaşıyordu ve her şey güneşi redbullling gibi görünüyordu. Piastri ve Norris başka bir lastik setine gidiyorlarsa, Verstappen'e kayıp çok büyük görünüyordu. Ve onları pistte yakalayabilir ve geçebilir.
Bu yüzden Verstappen'in yeni bir lastik seti için gitmesini beklediler. Ve bu 48. turda oldu. Son derece sıcak havalarda, sıcak İspanyol güneşinin altında, lastiklerin kavraması çok hızlı bir şekilde düştü.
Verstappen'in üçüncü durağından sonra, McLaren Riders oldukça rahat lastiklere sahipti ve Hollanda rakibinin önünde koltuklarına döndü. Belki Norris, Piste dönüşünde Hollandaca'yı yavaşlatan Verstappen'in takım meslektaşı Cunod'a yardım etti, ancak McLaren stratejik olarak sürmeyi başardı. Yine birinci ve ikinci sırada.
Öfkeli bir Max'in dönüşü
Ve sonra Ferrari veya McLaren'in mutluluğu geldi. Andrea Kimi Antonelli, pistin yanındaki çakıldaki motor kusuruyla park etti ve güvenlik arabasının çıkmasından sonra herkes tekrar kutulara yöneldi. Ve Max Verstappen, beyaz işaretli sert bir lastiğin ucundan tek kişi oldu. Red Bull'un anlamadığı bir karışım. Barselona'da tekerlek başına 1,5 saniye olan karışım, kırmızı işaretli yumuşaktan daha yavaş. Yani tüm pilotların arabalarda olduğu.
Sonuç? McLareny uzaktan kayboldu, Verstappen'in monopostunun arka kanadının arkasında, Leclerc ve Ferrari ortaya çıktı, eğim bitiş çizgisine geldi ve Monakya neredeyse ücretsiz olarak üçüncü sıraya taşındı.
Yarışın kapanış aşamalarında drama!
Max Verstappen P10'a düşüyor ve George Russell ile neden ve çarpışmaya neden olmak için 10 saniyelik ceza düşüyor
#F1 #Spanishgp https://t.co/anhkyj92pk
1 Haziran 2025, 18:48, Post Arşivlendi: 1 Haziran 2025, 20:36
Mercedes'ten George Russell bunu kullanmak istedi, Verstappen pozisyonunu sadece pistten ayrılma pahasına savundu. Mühendisinin emri açıktı: “Russell'ı önünde iç.” Max öfkeleniyordu, radyoya lanetliyordu ve Russell'ı birkaç metre ileri serbest bıraktı, sonra hızlandı ve arabasını içine vurdu. Sadece köşeye müdahale etmedi, sadece Mercedes'in tekerleklerine yaslandı.
Ve sonra ona hızlı bir şekilde “serin” olmasına yardım etmedi ve birkaç dakika içinde Russell'ı gerçekten, tamamen ve çarpışmadan serbest bıraktı. Paradoksal olarak, mühendis Max Verstappen'den pozisyonu gereksiz yere iade etmesini istedi, FIA spor komiserleri daha sonra yayınladıkları gibi pistten itildiği için onu cezalandırmak istemedi. Ancak, sonraki müzakerelerinin cezalandırılması gerekiyordu.
“Max inanılmaz bir pilot, birçok insan ona bakıyor ve böyle bir şey yapması üzücü,” rakibi George Russell röportajlarda çok temkinliydi. “Kesinlikle gereksiz ve bir ara ona fayda sağlayacağını sanmıyorum. Şu anda neler olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Benim açımdan biraz kasıtlı görünüyordu. Şaşırdım.”
Ve Mercedes'in başı bu Wolff tarafından şaşırdı. “George'un geçmesine izin verdi, sonra ona sürüldü. Eylemleri benim için anlaşılmaz, öfke piste ait değil. Ama onu yargılamak ve bunun güzel bir an olmadığını, ne olduğunu … görmek istemiyorum … gör,” dedi Mercedes'in ilk adamı.
1 Haziran 2025, 20:13, Post Arşivlendi: 1 Haziran 2025, 20:36
Öfkeli Max şüphesiz on saniyelik bir cezayı hak etti. Russell ile çarpışmanın tam anlamıyla kasıtlı müzakereler kokusu olması. Tabii ki farklı bir görüşe sahip olmasına rağmen. Sadece beşinci pozisyonun onuncu olduğu için değil.
Buna ek olarak, hesabına ek ceza puanı aldı, on bir tane var ve büyük bir fiyatla başlangıcı başlaması sadece bir tane eksik. “Çarpışma ve duruma gelince, Max ile oturuyorum. Baskı altında olduğunu ve her şeyin onun için ne kadar sinir bozucu olduğunu anlıyorum. Penaltı puanları söz konusu olduğunda – bir sonraki yarışlarda temiz kalmaları gerekiyor.” Dedi.
Siyah bayrağı görmekti
Eski dünya şampiyonu Nik Rosberg'e göre, Barselona'da diskalifiye edilecekti. Kasıtlı çarpışmaya neden olan eylemleri, ona göre kabul edilemez.
Sky F1'deki Alman rakip, “Bu kötü, çok kötü” dedi. “Sadece içine daldı. Siyah bayrağı görecekti (diskalifiye anlamına geliyor), başka bir yolu yok.”
Ve bu yılki Red Bull nasıl? Belki de son dokuz yılın en kötüsü. Max Verstappen ilk kez 2016'da İspanya'nın Grand Prix'sine gitti ve hemen kazandı. Ve sonra podyumu hiç kaçırmadı. Aerodinamik olarak gelişmiş Adrian Newey arabalarıyla, elbette Montmell'de bir meseleydi. Sonbahar bu yıl geldi, belki bir kutuda ve çizim tahtasının arkasında Newey ile farklı olurdu.
Verstappen Norris'in etrafında koştu ve Piastri'nin liderini tehdit etti. Genç Brit daha sonra geçti, ancak eski kutu durağı sayesinde Hollandalılar bile öne geçti. Ancak 30. turda ikinci kez kutulara gitmek, orta sert kauçuk koymak ve siparişe düşmek zorunda kaldı.
McLaren, “Üç durağa gidecek, planımızdan memnun kalıyoruz.” Dedi.
36. turda Verstappen Charles Lecler'e geldi ve bitiş çizgisinde onunla sorunsuz bakmayı başardı ve yine üçüncü oldu.
Leclerc Racer daha sonra bitişte “Red Bull'un bugün bizden daha iyi bir temposu vardı. Şanslıydık, güvenlik arabasını terk etmemize yardımcı oldu.” Ve haklıydı.
O anda, Leclerca'dan sonra birkaç tur, Max Verstappen McLarens'e arkadan yaklaşıyordu ve her şey güneşi redbullling gibi görünüyordu. Piastri ve Norris başka bir lastik setine gidiyorlarsa, Verstappen'e kayıp çok büyük görünüyordu. Ve onları pistte yakalayabilir ve geçebilir.
Bu yüzden Verstappen'in yeni bir lastik seti için gitmesini beklediler. Ve bu 48. turda oldu. Son derece sıcak havalarda, sıcak İspanyol güneşinin altında, lastiklerin kavraması çok hızlı bir şekilde düştü.
Verstappen'in üçüncü durağından sonra, McLaren Riders oldukça rahat lastiklere sahipti ve Hollanda rakibinin önünde koltuklarına döndü. Belki Norris, Piste dönüşünde Hollandaca'yı yavaşlatan Verstappen'in takım meslektaşı Cunod'a yardım etti, ancak McLaren stratejik olarak sürmeyi başardı. Yine birinci ve ikinci sırada.
Öfkeli bir Max'in dönüşü
Ve sonra Ferrari veya McLaren'in mutluluğu geldi. Andrea Kimi Antonelli, pistin yanındaki çakıldaki motor kusuruyla park etti ve güvenlik arabasının çıkmasından sonra herkes tekrar kutulara yöneldi. Ve Max Verstappen, beyaz işaretli sert bir lastiğin ucundan tek kişi oldu. Red Bull'un anlamadığı bir karışım. Barselona'da tekerlek başına 1,5 saniye olan karışım, kırmızı işaretli yumuşaktan daha yavaş. Yani tüm pilotların arabalarda olduğu.
Sonuç? McLareny uzaktan kayboldu, Verstappen'in monopostunun arka kanadının arkasında, Leclerc ve Ferrari ortaya çıktı, eğim bitiş çizgisine geldi ve Monakya neredeyse ücretsiz olarak üçüncü sıraya taşındı.
Yarışın kapanış aşamalarında drama!

Max Verstappen P10'a düşüyor ve George Russell ile neden ve çarpışmaya neden olmak için 10 saniyelik ceza düşüyor
#F1 #Spanishgp https://t.co/anhkyj92pk
1 Haziran 2025, 18:48, Post Arşivlendi: 1 Haziran 2025, 20:36
Mercedes'ten George Russell bunu kullanmak istedi, Verstappen pozisyonunu sadece pistten ayrılma pahasına savundu. Mühendisinin emri açıktı: “Russell'ı önünde iç.” Max öfkeleniyordu, radyoya lanetliyordu ve Russell'ı birkaç metre ileri serbest bıraktı, sonra hızlandı ve arabasını içine vurdu. Sadece köşeye müdahale etmedi, sadece Mercedes'in tekerleklerine yaslandı.
Ve sonra ona hızlı bir şekilde “serin” olmasına yardım etmedi ve birkaç dakika içinde Russell'ı gerçekten, tamamen ve çarpışmadan serbest bıraktı. Paradoksal olarak, mühendis Max Verstappen'den pozisyonu gereksiz yere iade etmesini istedi, FIA spor komiserleri daha sonra yayınladıkları gibi pistten itildiği için onu cezalandırmak istemedi. Ancak, sonraki müzakerelerinin cezalandırılması gerekiyordu.
“Max inanılmaz bir pilot, birçok insan ona bakıyor ve böyle bir şey yapması üzücü,” rakibi George Russell röportajlarda çok temkinliydi. “Kesinlikle gereksiz ve bir ara ona fayda sağlayacağını sanmıyorum. Şu anda neler olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Benim açımdan biraz kasıtlı görünüyordu. Şaşırdım.”
Ve Mercedes'in başı bu Wolff tarafından şaşırdı. “George'un geçmesine izin verdi, sonra ona sürüldü. Eylemleri benim için anlaşılmaz, öfke piste ait değil. Ama onu yargılamak ve bunun güzel bir an olmadığını, ne olduğunu … görmek istemiyorum … gör,” dedi Mercedes'in ilk adamı.
1 Haziran 2025, 20:13, Post Arşivlendi: 1 Haziran 2025, 20:36
Öfkeli Max şüphesiz on saniyelik bir cezayı hak etti. Russell ile çarpışmanın tam anlamıyla kasıtlı müzakereler kokusu olması. Tabii ki farklı bir görüşe sahip olmasına rağmen. Sadece beşinci pozisyonun onuncu olduğu için değil.
Buna ek olarak, hesabına ek ceza puanı aldı, on bir tane var ve büyük bir fiyatla başlangıcı başlaması sadece bir tane eksik. “Çarpışma ve duruma gelince, Max ile oturuyorum. Baskı altında olduğunu ve her şeyin onun için ne kadar sinir bozucu olduğunu anlıyorum. Penaltı puanları söz konusu olduğunda – bir sonraki yarışlarda temiz kalmaları gerekiyor.” Dedi.
Siyah bayrağı görmekti
Eski dünya şampiyonu Nik Rosberg'e göre, Barselona'da diskalifiye edilecekti. Kasıtlı çarpışmaya neden olan eylemleri, ona göre kabul edilemez.
Sky F1'deki Alman rakip, “Bu kötü, çok kötü” dedi. “Sadece içine daldı. Siyah bayrağı görecekti (diskalifiye anlamına geliyor), başka bir yolu yok.”
Ve bu yılki Red Bull nasıl? Belki de son dokuz yılın en kötüsü. Max Verstappen ilk kez 2016'da İspanya'nın Grand Prix'sine gitti ve hemen kazandı. Ve sonra podyumu hiç kaçırmadı. Aerodinamik olarak gelişmiş Adrian Newey arabalarıyla, elbette Montmell'de bir meseleydi. Sonbahar bu yıl geldi, belki bir kutuda ve çizim tahtasının arkasında Newey ile farklı olurdu.