Odisha, hukuk fakültelerinde eğitimin kalitesini artırmak için strateji geliştiriyor

ManK

New member
BHUBANESWAR: Yüksek öğretim departmanı, eğitim kalitesini artırmak için bir strateji geliştirmeyi planlıyor. hukuk fakültelerinde eğitim Ulusal Hukuk Üniversiteleri’ne (NLU’lar) uygun olarak devletin.
Devlet üniversitelerinin hukuk eğitimini incelemek ve önerilerde bulunmak üzere uzmanlardan oluşan bir komite kurulacak. “Hükümetin amacı, yasal devlet okullarında eğitim. Komite bu konuda beyin fırtınası yapacak. Başlangıç aşamasında” dedi Asoka Kumar Dasbaşkan yardımcısı Odisha Eyalet Yüksek Öğrenim Konseyi (OSHEC).
Eyaletteki hukuk üniversitesi, önde gelen hukuk pratisyenleriyle birlikte uygulama programlarından yardımcı öğretim üyelerini/profesörleri işe alabilir. Bu konu geçen ay OSHEC tarafından Puri’de düzenlenen rektör yardımcıları toplantısında rektör yardımcıları ve departman yetkilileri tarafından tartışıldı.
Birçok eyalet mahkemesi, eyalet hükümetinin kurumlarının gelişimi için fon sağlamasını istiyor. Kıdemli bir hukuk profesörü, devletin buna bakması gerektiğini söyledi. dedi Madhusudan Hukuk Üniversitesi Cuttack bağlı tüm uygulamalı bilimler üniversiteleri için tek tip bir hukuk müfredatı başlattı.
“Üniversite, kolejlerden iyi ve düzenli dersler vermelerini, iç değerlendirmeler yapmalarını ve sınavlar sırasında yanlış uygulamaları durdurmalarını istedi. Birçoğu eski kurumlar olan kolejlerin altyapı kısmından iyileştirilmesi gerekiyor. Ama bunlar yeterli değil. Eyaletteki hukuk eğitiminin kaderini değiştirmek için daha fazla reforma ihtiyaç var” dedi.
Rektör yardımcıları, Odisha’daki hukuk eğitimini iyileştirmek için birkaç nokta önerdiler. Resmi kaynaklar, hükümetin herhangi bir karar vermeden önce bu tavsiyeyi ve komitenin tavsiyelerini dikkate alacağını söyledi.
Devlet hükümeti oluşturdu Madhusudan Hukuk Üniversitesi Geçen yıl Cuttack’te. Eyalette 25 mahkemesi var. Ek olarak, Utkal Üniversitesi Üniversite Mahkemesi var mı. Şu anda, hukuk üniversitesinde altı öğretim üyesi bulunmaktadır. Kurumun önündeki en büyük zorluk, öğretmenlerin hukuk eğitiminin kalitesini iyileştirmesini sağlamaktır.