NMC, PWD, MahaMetro Hingna Rd Kazaya Eğilimli Noktayı Reddetti | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Nagpur: Hingna Yolu’nun Ambazari Gölü Y noktasından Hingna T noktasına uzanan bölümü, Subhash Nagar Metro Tren İstasyonu’nun altında ve yakınında kötü noktalar ve çukurlar bulunan, kimsenin olmadığı bir araziye dönüştü. Bu ay içinde, yamadaki çukurlar ve kötü yüzey kalitesi nedeniyle meydana gelen kazalarda bir kişi öldü ve çok sayıda kişi yaralandı.
Yoldan geçenler ve yakınlarda konuşlanmış birkaç güvenlik görevlisi, Cumartesi günü saat 1:30 civarında Metro istasyonunun altında bir otomatik çekçekin devrildiğini söyledi. Üç genç ağır yaralandı. Biri yola savrulurken ikisi içeriden yaralandı. Kazada ağır yaralanan 2 kişi 1,5 saatten fazla patikada yattıktan sonra Devlet Tıp Fakültesi ve Hastanesine kaldırıldı.
Rana Pratap Nagar polisi, 3 Ocak gecesi kimliği belirsiz bir dört tekerlekli aracın iki tekerlekli araca çarpması sonucu 49 yaşındaki bir motosikletçinin öldüğünü söyledi.
West Nagpur MLA Vikas Thakre, TOI’ye şunları söyledi: “Son sekiz gün içinde metro istasyonunun altında sekiz kaza oldu. Yolda ve istasyonun altında yağmur suyu drenajı olmaması nedeniyle tüm yama muson sırasında sular altında kaldı. İstasyonun altındaki ve sonraki yol ağır hasarlı. Yine de MahaMetro hiçbir şey yapmıyor. MahaMetro MD Brijesh Dixit’i defalarca bilgilendirdim ve ondan yolu onarmasını istedim. Ama buna hiç aldırış etmedi. Sivil ölüm ve yaralanmalardan MahaMetro sorumludur.”
MahaMetro’nun bir sözcüsü, TOI aramasına ve mesajlaşmasına rağmen bir açıklama yapmadı. Daha önce MahaMetro, metro istasyonundaki çalışmaların tamamlanmasının ardından yolun ilgili makama teslim edildiğini açıklamıştı.
Nagpur Belediye Şirketi’nden (NMC) bir yetkili, yolun eyaletin Bayındırlık İşleri Dairesi’nin (PWD) yetkisi altında olduğunu söyledi. “PWD ve MahaMetro dahil olmak üzere tüm devlet kurumlarına muson öncesi ve sonrasında kendi yetki alanlarında yol iyileştirmesi sağlamak için yazı yazmıştık. Kaza şikayetleri üzerine ekim ayında istasyonun altındaki bazı çukurları tamir ettik” dedi.
PWD’den bir mühendis, yolun NMC altında olduğunu söyledi. “Rani Jhansi Meydanı’ndan Ambazari Gölü taşma noktasına giden yol PWD altında ve betonlanmış. Hingna T noktasındaki iç halka da PWD altındadır ve çimento betona dönüştürülmüştür. İniş noktasından Hingna T noktasına kadar olan bu mesafe NMC’nin altındadır” dedi.
Gopal Nagar sakini Subhash Panchbudhe, bu süreçteki ölümler ve kazalar için MahaMetro, PWD ve NMC yetkililerine karşı bir suç kaydedilmesi gerektiğini söyledi. “MahaMetro’nun uygun bir yağmur suyu drenaj sistemi yok, bu nedenle yağmurlar sırasında tüm yolu su bastı, bu da yüzey tabakasında ciddi hasara ve ayrıca çukurlara neden oldu. Metro kolonu ile barikat arasına sulanan bitkiler de yola zarar veriyor. İstasyonun altında sokak lambası yok. Polis, devlet kurumlarından birinin öne çıkıp sorumluluğu üstlenmesi için harekete geçmeli” dedi.
Muson mevsiminde ve şimdi bile bazı araçlar istasyonun altındaki kötü noktalardan kaçınmak için ters taraftan iniyor. Kötü noktada büyük miktarda çakıl birikerek sorunları artırdı.