Ngp-Goa Shaktipeeth’in teknik ve fizibilite raporu hazırlanıyor: Fadnavis | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Mumbai: BJP-Shiv Sena hükümeti, Samruddhi otoyolu hatları üzerine inşa edilecek Nagpur-Goa otoyolunun teknik ve fizibilite raporunun hazırlanmasına başladı. Toplam uzunluğu 760 km olan yol, 701 km olan Samruddhi’den sonra Maharashtra’daki en büyük ikinci yeşil alan ve erişim kontrol otoyolu olacaktı.
Başbakan Yardımcısı Devendra Fadnavis Perşembe günü yaptığı bütçe konuşmasında yeni gelişme hakkında bilgi verdi. Mahalaxmi, Tulja Bhavani, Patradevi ve diğerleri gibi tanrıça tapınaklarıyla ünlü Mahur, Tuljapur, Kolhapur ve Ambejogai gibi popüler dini yerleri birbirine bağlayacağı için yeni otoyolun ‘Shaktipeeth’ olarak adlandırıldığını söyledi.
Acharya Vinoba Bhave’nin aşramıyla ünlü Wardha bölgesindeki Pavnar’dan başlayarak, yeşil alan otoyolu, Nanded’deki Gurudwara ve Pandharpur’daki Vitthal Rukmini tapınağı ile birlikte Aundha Nagnath ve Parli Vaijanath’ın iki jyotirlingasını da birbirine bağlayacaktı. Ayrıca Karanja Lad, Akkalkot, Gangapur, Narsobachi Wadi, Audumbar ve diğerleri gibi dini yerleri birbirine bağlayacaktı.
Tahmini maliyeti Rs 86.300 crore olan altı şeritli otoyol, Wardha’s Pavnar’da başlayacak ve Goa’nın Pernem kasabasındaki Patradevi’de sona erecek. Bölgenin ekonomisini canlandırmaya yardımcı olacak altı Marathwada bölgesini birbirine bağlayacaktı. Bunlar Hingoli, Nanded, Parbhani, Beed, Latur, Dharashiv’dir. Vidarbha’da Wardha ve Yavatmal’ı birbirine bağladığı söylenir. Batı Maharashtra’da Sangli, Solapur ve Kolhapur bölgelerinden geçecekti.
Maharashtra Devlet Karayolu Geliştirme Şirketi (MSRDC) başkanı Radheshyam Mopalwar, TOI’ye detaylı proje raporunun (DPR) hazırlanmakta olduğunu söyledi. “Tamamlandığında, Delhi-Mumbai ve Samruddhi otoyolları ile birlikte Hindistan’daki en uzun sıfırdan projelerden biri olacak” dedi.
MSRDC yetkililerine göre, yeni otoyol Vidarbha, Marathwada ve Batı Maharashtra’nın Nagpur-Mumbai Samruddhi otoyoluyla birbirine bağlanmayan kısımlarını kapsayacak. Ayrıca, Goa’dan Nagpur’a seyahat etmek için gereken süreyi 21 saatten sadece sekiz saate indireceğini, yani 13 saat tasarruf edileceğini söylediler.
Fadnavis, TOI kapsamındaki Nagpur’daki Nagpur-Goa otoyolunu geçen yıl 24 Eylül’de ilk kez duyurduğunda, kendisinin ve CM Eknath Shinde’nin Maharashtra’da 5.000 km’lik erişim kontrol otoyolları inşa etmeyi planladıklarını belirtmişti.
Shaktipeeth’in faydalarını açıklayan yetkililer, bunun sadece Vidarbha, Marathwada ve batı Maharashtra’da turizmi teşvik etmeyeceğini, aynı zamanda iki şehir arasındaki ticareti de artıracağını söylediler. “MSRDC, tüm yol boyunca ağaçlar ve çalılar dikerek onu yeşil bir otoyola dönüştürmeyi planlıyor. Yolcuların Goa’ya seyahat etmek için Mumbai veya Pune’den yoğun rotalardan seyahat etmeleri gerekmiyor. Mühendislik, tedarik ve inşaat (EPC) teknolojisi, güvenlik, sorumluluk ve performans garantisi sağlayacak otoyol inşa etmek için kullanılacaktır” dediler.