NCERT’in oyuncak tabanlı pedagojisi, kavramsal anlayışta bir eğlence unsuru için

ManK

New member
bu Ulusal Eğitim Araştırmaları Konseyi ve eğitim (NCERT) ‘ üzerine bir makale geliştirdi.oyuncak tabanlı pedagoji‘ yakında okullarda tanıtılacak. Belgenin tavsiyeleri, ilk ve orta dereceli okullar için Ulusal Müfredat Çerçevelerine (NCF’ler) dahil edilebilir.
Oyuncağa dayalı pedagoji, bütüncül gelişime yardımcı olmak, yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirmek ve öğrencilerde duygusal kapasiteyi geliştirmek için 1 ila 6. sınıf öğrencilerinde kavramsal anlayışı güçlendirecektir.
Öğrenci, tarihi bir satranç tahtası aracılığıyla öğrenir ve öğrenmeyi onlar için eğlenceli bir deneyim haline getirir. Diller, bebekler ve çevre dostu oyuncaklar aracılığıyla öğretilirken, matematik kavramları bloklar kullanılarak etkili bir şekilde öğretilebilir. Şu anda Delhi’de yaklaşık 40-50 okul oyuncağa dayalı pedagojiyi takip ediyor.
NCERT’de adının açıklanmaması koşuluyla bir kaynak Education Times’a verdiği demeçte, “Öğrenciler konuları oyuncağa dayalı pedagojilerle öğrenirlerse, çocuklar duygusal olarak oyuncaklarla ve oyunlarla özdeşleştikçe, konulara ilişkin kavramsal anlayışlarını güçlendirebilirler. Öğretmenler, öğrencilere öğretirken belirli bir konunun farklı kavramlarının gerekliliklerine yerli oyunlar ve oyuncaklar eklemek, onların öğrenme düzeylerini niteliksel olarak artıracaktır.
“Örneğin, oyuncakların yardımıyla öğretilmekte olan dil konusunun özünü anlayabilirler. Bu onlara dilin toplumu birbirine bağlayan sosyal bir araç olduğu fikrini verir. Benzer şekilde, matematik öğretilirken matematik kavramlarını öğrencilere açıklamak için bloklar kullanılabilir. Bir kaynak, bir satranç tahtası aracılığıyla, öğrenciler, tarih dersini onlar için eğlenceli hale getirecek şekilde, tarihsel zamanların giriş niteliğindeki geçmişini etkili bir şekilde elde edebilirler.
Sudha Acharya, Başkan, Aşamalı Okullar için Ulusal Konferans (NPSC), “Bazı okullar yerli oyunlara ve oyuncaklara dayalı oyuncağa dayalı pedagojiyi takip ediyor. Çeşitlendirilmiş öğretim yöntemleri geliştirmek çok önemli olduğundan, öğrencileri ilkokul yıllarında oyuncak temelli hikaye anlatma yöntemleri ve kukla yoluyla eğitmeye odaklanılıyor. , ders kitaplarından geleneksel öğretimin dışında.