NCERT, merkezi ve devlet okulu eğitim kurulları arasında eşitlik için çabalıyor

ManK

New member


Ulusal Eğitim Araştırma ve Öğretim Konseyi (NCERT), ülkenin ilk ulusal değerlendirme düzenleyicisine, parakh ülke çapındaki tüm eğitim kurullarında ulusal olarak standartlaştırılmış bir değerlendirme süreci elde etmek. Bu doğrultuda PARAKH, standartlaştırılmış değerlendirme uygulamaları geliştirmelerini sağlamak için çeşitli Merkezi ve Eyalet Eğitim Kurulları ile yakın bir şekilde çalışacaktır. Ayrıca PARAKH, tüm kurulların standartlaştırılmış bir müfredata sahip olmasını ve öğretmenleri ortak parametrelerde eğitmesini sağlayacaktır. Ulusal değerlendirme düzenleyicisi üç temel alana odaklanacaktır: geniş ölçekli değerlendirmeler, okul temelli değerlendirmeler ve sınav reformu. PARAKH bünyesinde bağımsız bir merkez olarak kurulacaktı. NCERT.
Education Times ile yapılan görüşmede, Indrani BhaduriProfesör ve NCERT’nin Eğitim Araştırmaları Departmanı başkanı, şöyle diyor: “Okulun eğitim kurulları tarafından izlenen farklı not uygulamaları nedeniyle, öğrenciler Hindistan’ın her seviyesindeki rekabetçi sınavlardaki performanslarında ve ayrıca kurumlara kabul edilmelerinde gözle görülür farklılıklarla karşılaşıyorlar. mükemmellik Belirli bir kurulun yumuşak değerlendirmeleri, becerilerinin, bilgilerinin ve tutumlarının gerçek gelişimine bakılmaksızın öğrencilerini avantajlı bir konuma getirebileceğinden, her iki yolu da keser. Eşdeğerlik yalnızca yönetişimin sonuçlarıyla sınırlı değildir, aynı zamanda müfredat, öğretmen eğitimi, fiziki ve altyapı tesisleri ve değerlendirme protokollerindeki anlaşmalar dahil olmak üzere eğitim işlemlerinin kapsamlı mekanizmasını standartlaştırmayı amaçlar.
Bisvajit Saha, CBSE Direktörü, “PARAKH’ın kurulması ülkedeki okul eğitimi ekosistemini daha da kaliteli hale getirecektir. NEP 2020, ülke çapındaki tüm okul yönetim kurulları arasında eşitlik getirmek için PARAKH’ın kurulmasını zorunlu kılar. Daha da önemlisi, PARAKH, orta sınıflarda okuyan öğrencilerin notlandırılmasında izlenen not uygulamasında eşitliğin sağlanmasında önemli bir rol oynayacaktır. Örneğin, belli bir kurul öğrenciye puanın %80’ini verirse ve belli bir koleje kabul için puan indirimi sağlanırsa, bu öğrenci için zararlı olacaktır. Kabul süreci sırasında not düşürme hükmü bulunan belirli bir eyaletten veya uluslararası konseyden ayrılmaları da öğrencinin hatası değildir. Bu nedenle PARAKH, ülkedeki tüm okul eğitim kurulları arasında eşitliğin sağlanmasında önemli bir rol oynayacak ve bu aynı zamanda öğrencilerin akademik çıkarları için de olacaktır.