YENİ DELHİ: Başbakan Modi de’den sonra Samruddhi karayolu Pazar sabahı saat 2’de halka açıldı. İşte oyun hakkında bilmeniz gereken ilginç noktalar Nagpur-Mumbai Samruddhi Süper Otoyolu:
Devendra Fadnavis: Samruddhi süper otoyolu sadece iki yıl içinde hazineye 50.000 Rs crore kazandıracak ve hayalindeki projeden elde edilen gelir diğer altyapı projelerine harcanacak
Arazi edinimi en büyük zorluktu, ancak hükümet herhangi bir dava açmadan dokuz ayda tamamladı. CM Eknath Shinde, muhalefet partilerinin çiftçileri teşvik etmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmasına rağmen çiftçileri ikna ederek arazi edinimini rekor sürede tamamladıklarını söyledi.
İlk olarak 8.000 Rs crore kredi alan Hindistan Devlet Bankası oldu. Başlangıçta, bankalar bile kredi vermeye isteksizdi.
Yolu kullanmak için km başına 1,70 Rs ücret alınacaktır. Geçiş ücreti otoyoldan çıkarken ödenir ve toplam yolculuk üzerinden hesaplanır.
701 km uzunluğundaki otoyol, yaklaşık 55.000 Rs tutarında bir maliyetle inşa ediliyor. Bu, ülkedeki en uzun otoyollardan biridir ve Maharashtra’nın 10 bölgesinden geçer.
Koridor bir yükseklikte uzanır ve geleneksel bir otoyolun aksine, arada U dönüşü yoktur. 30 km ile 40 km arası açıklıklarda giriş çıkışların yapılabileceği kavşaklar bulunmaktadır.
Nagpur’dan sonra otoyoldaki ilk çıkış Wardha bölgesine geliyor. Bir aracın geri dönmesi için arada boşluklar var. Ancak erişim, Hızlı Tepki Ekibinin (QRB) ve otoyol devriyelerinin elindedir. Bu delikler ancak ihtiyaç anında açılırdı.
BJP ve Sena (Shinde) fraksiyonu, Nagpur-Mumbai Samruddhi otoyolunun açılışını Balasaheb Thackeray’ın siyasi mirasına sahip çıkmak için kullandı. Devendra Fadnavis projeyi 2014 ve 2019 yılları arasında BK olarak öne sürerken, Özürlü bakan olarak Eknath Shinde Kasım 2018’de otoyola Bal Thackeray’ın adını vermeyi önermişti.
İki saat içinde, Shirdi’ye giden yol boyunca çeşitli kavşaklardan 1.600 araç koridora girdi. Nagpur’a giren ilk araç, Shirdi’ye giden bir otobüstü. Yol iki tekerlekli araçlara ve ağır yük taşıyan traktör gibi diğer yavaş hareket eden araçlara kapalı olmasına rağmen, ilk gün otoyolda bazı iki tekerlekli araçlar görüldü.
Devendra Fadnavis: Samruddhi süper otoyolu sadece iki yıl içinde hazineye 50.000 Rs crore kazandıracak ve hayalindeki projeden elde edilen gelir diğer altyapı projelerine harcanacak
Arazi edinimi en büyük zorluktu, ancak hükümet herhangi bir dava açmadan dokuz ayda tamamladı. CM Eknath Shinde, muhalefet partilerinin çiftçileri teşvik etmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmasına rağmen çiftçileri ikna ederek arazi edinimini rekor sürede tamamladıklarını söyledi.
İlk olarak 8.000 Rs crore kredi alan Hindistan Devlet Bankası oldu. Başlangıçta, bankalar bile kredi vermeye isteksizdi.
Yolu kullanmak için km başına 1,70 Rs ücret alınacaktır. Geçiş ücreti otoyoldan çıkarken ödenir ve toplam yolculuk üzerinden hesaplanır.
701 km uzunluğundaki otoyol, yaklaşık 55.000 Rs tutarında bir maliyetle inşa ediliyor. Bu, ülkedeki en uzun otoyollardan biridir ve Maharashtra’nın 10 bölgesinden geçer.
Koridor bir yükseklikte uzanır ve geleneksel bir otoyolun aksine, arada U dönüşü yoktur. 30 km ile 40 km arası açıklıklarda giriş çıkışların yapılabileceği kavşaklar bulunmaktadır.
Nagpur’dan sonra otoyoldaki ilk çıkış Wardha bölgesine geliyor. Bir aracın geri dönmesi için arada boşluklar var. Ancak erişim, Hızlı Tepki Ekibinin (QRB) ve otoyol devriyelerinin elindedir. Bu delikler ancak ihtiyaç anında açılırdı.
BJP ve Sena (Shinde) fraksiyonu, Nagpur-Mumbai Samruddhi otoyolunun açılışını Balasaheb Thackeray’ın siyasi mirasına sahip çıkmak için kullandı. Devendra Fadnavis projeyi 2014 ve 2019 yılları arasında BK olarak öne sürerken, Özürlü bakan olarak Eknath Shinde Kasım 2018’de otoyola Bal Thackeray’ın adını vermeyi önermişti.
İki saat içinde, Shirdi’ye giden yol boyunca çeşitli kavşaklardan 1.600 araç koridora girdi. Nagpur’a giren ilk araç, Shirdi’ye giden bir otobüstü. Yol iki tekerlekli araçlara ve ağır yük taşıyan traktör gibi diğer yavaş hareket eden araçlara kapalı olmasına rağmen, ilk gün otoyolda bazı iki tekerlekli araçlar görüldü.