Nagpur-Mumbai Samruddhi Otoyolu: 100 gün, 900 kaza ve 31 ölüm | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Açılıştan sonraki ilk 100 gün içinde, Samruddhi Otoyolu çoğu ölümcül olan 900 kadar kazaya tanık oldu. Maharashtra hükümetinin Bölgesel Ulaşım Ofisi tarafından yürütülen bir araştırma, bu kazaların 20 Mart 2023 itibarıyla 31 kişinin hayatını kaybettiğini ortaya koydu.
Yetkililer bunu dikkate alarak artık otoyolun tüm erişim noktalarında zorunlu sürücü refakatçileri getirmeye karar verdiler. TOI, 31 Aralık 2022’de Samruddhi Otoyolu üzerinde sürücü danışma merkezleri kurma planını bildirmişti.
Başbakan Narendra Modi, geçen yıl 11 Aralık’ta karayolunun Nagpur’dan Shirdi’ye giden bölümünün açılışını yapmıştı.
Salı günü, devlet ulaşım departmanı ve Maharashtra Devlet Karayolu Geliştirme Şirketi (MSRDC) yetkilileri bir gözden geçirme toplantısı düzenledi. Toplantıya başkanlık etmeden bir gün önce, Ulaştırmadan Sorumlu Komiser Yardımcısı Bharat Kalaskar, otoyolu denetlemek için yaklaşık 500 km yol kat etti.
Kalaskar, toplantıda, karayolunun sekiz erişim noktasında da zorunlu sürücü refakatinin düzenlenmesine karar verildiğini söyledi. Rehberliğin odak noktasının aşırı hızın durdurulması olacağını söyledi. Bu amaçla, Nagpur-Shirdi şeridinde sekiz danışma merkezi kurulacak. Her ilçede birer tane olmak üzere merkezler önümüzdeki yedi gün içinde kurulacak. En fazla sayıda kazaya neden olan hızı azaltmak için RTO yetkilileri tarafından 30 dakika ila 1 saat arası sürücü danışma seansları yapılacak.
Tavsiye oturumu yol güvenliği hakkında kısa bir filmle başlar, ardından sürücünün çözdüğü bir anket ve çok tehlikeli araç kullanmama sözü verilir. Sürücüler ayrıca az şişirilmiş/fazla şişirilmiş lastiklerin ve aşınmış lastiklerin tehlikeleri hakkında bilgi alır.
Toplantıda ayrıca MSRDC’ye yol güvenliği bilinçlendirme panolarının yerleştirilmesi için çeşitli talimatlar verildi.
11 Aralık 2022’den 20 Mart 2023’e kadar Samruddhi Otoyolu kaza verilerinin analizine göre, 400’den fazla kazadan aşırı araç hızından kaynaklanan mekanik arızalar sorumluydu.
Patlak lastikler ve patlamış lastikler sırasıyla 130 ve 108’den fazla kazaya yol açmıştır. Benzer şekilde, karayolunun trafiğe açık kısmındaki kazaların %14’ünde (126) yakıtı biten araçlar etkili olmuştur.
Ayrı bir veri paylaşılmamasına rağmen, çalışmaya göre Samruddhi Mahamarg’daki kazaların önde gelen nedenleri arasında arkadan çarpma kazaları, sürücülerin uykuya dalması, mekanik olarak uygun olmayan araçlar ve hayvanların tecavüz etmesi yer aldı.
Toplantıya Nagpur kırsalı ve şehri, RTO Vijay Chavhan ve Ravindra Bhuyar, IMV Ashfaq Ahmed ve MSRDC kıdemli yetkilisi Balaji Mangam katıldı.