NAGPUR: Herkesin tüm trafik kurallarına uyduğu bir Nagpur hayal edebiliyor musunuz? İnsanların sokakları çöpe atmadığı ve ayrıca ıslak/kuru atıkları atmadan önce ayırdığı bir Nagpur. Yol boyunca temiz ve çok sayıda umumi tuvaletin bulunduğu bir Nagpur. Gelişen bir deniz ekosistemine sahip temiz göllere sahip bir Nagpur. Bakımlı halka açık bahçeleri ve dinlenme alanları olan bir Nagpur.
Nagpur@2025 kampanyasının başarmayı umduğu şey de bu.
Bir ekonomik kalkınma derneği, şehir yönetimi, polis ve birkaç STK’nın ortak çabası, önümüzdeki üç yıl içinde Nagpur için belirli hedeflere ulaşarak nihayetinde şehri “yaşamak için daha iyi bir yer” haline getirmeyi amaçlıyor.
Shivkumarraoeski başkanı Vidarbha Ekonomik Kalkınma Konseyi (VED), “İnsanların Nagpur hakkında olumsuz şeyler söylediğini veya Indore’un temizliğini bizim şehrimizle karşılaştırdığını her zaman duyuyoruz. Yani ben başkanken VED, sadece Vidarbha için yatırıma odaklanmamamız gerektiğine, aynı zamanda Nagpur’da genel bir değişiklik getirmek için çaba sarf etmemiz gerektiğine karar verdik. Şehrin gelişimi için çalışan tüm farklı gruplar, şehri daha iyi hale getirmek için birlikte çalışmak zorundaydı.”
Vizyon basitti. Belirli bir zaman çizelgesi içinde iyileştirmelerin yapılabileceği belirli alanları tanımlayın. Ve üç yıllık bir hedefle beş alana indirildi (kutuya bakın).
Ancak üç yıla yayılan böylesine büyük bir kampanya, VED ve STK’lar tarafından tek başına gerçekleştirilemez.
Bu nedenle, Rao için ilk uğrak limanı Nagpur Belediye Şirketi oldu.
Radhakrishnan B, belediye komiseri şunları söyledi: “Gerçekten iyi bir girişimde bulundular ve VED’nin bunu planlama çabalarını takdir ediyorum. Şehirdeki diğer STK’ların Nagpur@2025’i başarılı kılmak için güçlerini birleştirmesi de övgüye değer. Kendi payımıza onlara mümkün olan her türlü yardımı sağlayacağız.”
“İşlevsel bir demokraside vatandaş ortaklığı, vatandaş projelerinin başarısının anahtarıdır” diye ekledi.
Nimiş SutariaNagpur@2025’in iki organizatöründen biri olan Nagpur, “Bunu bir etkinlik olarak ele almıyoruz. İnsanların zihniyetlerini değiştirmeye çalıştığımız uzun bir süre boyunca sürdürülen bir çabadır. Kamusal alanlardaki çöp örneğini ele alalım. Temelde bir sivil tarafından atılan çöp ve sonra NMC’yi suçluyoruz. Bu yüzden değişim içeriden başlamalı.”
Vatandaşların da el ele vermeye istekli olduğunu sözlerine ekledi. Sutaria, “Projeye çoktan başladık ve her yerdeki insanlar yardım etmeye hazır,” diyor.
Diğer organizatör Anasuya Kale-Chhabrani de kampanya konusunda iyimser. “Her paydaşı bir araya getirmek ve yetkililerle birlikte çalışmak, böylece şehrimizin nihai olarak faydalanması için büyük bir çaba” dedi.
Temizlik, güzelleştirme ve trafik yönetimi farkındalık kampanyaları şehir için yeni olmasa da Nagpur@2025 farklı bir yaklaşım benimsedi. Kampanya, grubun daha iyi koordinasyona yardımcı olmak için iki tam zamanlı çalışanı işe almasıyla çok profesyonel bir şekilde yürütülüyor. Personel için özel ofis alanı da bulundu ve finansmana yardımcı olmak için gemiye sponsorlar getiriliyor.
Çeşitli STK’ların uzmanlığı, yetkililerin işbirliği ve kampanyanın yeni profesyonel yaklaşımı, Nagpur@2025 kampanyası için farklı bir sonucu garanti ediyor.
Kampanyanın konsept notunda, vatandaşlarda kent söz konusu olduğunda “gurur ve sahiplenme duygusu uyandırmak” istendiği açıkça belirtiliyor.
I-Clean’den Sandeep Agrawal, ‘sahiplik’ duygusu olmadığı sürece büyük bir değişiklik beklenemeyeceğini söyledi. “27 milyon vatandaş trafik ışıklarını kırmaya ve çöp atmaya karar verirse, o zaman ne NMC ne de şehir polisi bir şey yapamaz. Agrawal, “Eğer vatandaşlar kendilerinin böyle bir süreçte aktif bir oyuncu olmaları gerektiğini hissederlerse, o zaman şehir vatandaşla ilgili tüm parametrelerde en iyi olma hedefine gerçekten ulaşabilir” dedi.
Nagpur@2025, halihazırda devam etmekte olan üç şube altındaki faaliyetlerle harekete geçti. Atık yönetimi açısından 12’si temizlenmiş 14 kara nokta belirlediler. Bunlardan bir mekanda güzelleştirme çalışması tamamlanmış, üç mekanda ise devam ediyor.
Dikey umumi tuvaletler arasında şimdiden altı umumi tuvaleti yeniden geliştirdiler. Dikey kamusal alan ve bahçenin altında, koruma ve yeniden geliştirme için iki alan belirlendi ve yetkililere ayrıntılı bir plan sunuldu.
Malhar DeşpandeNagpur@2025’in çekirdek ekibinin bir üyesi olan , en büyük güçlerinin “Nagpur kahramanlarını” bir araya getirmek olduğunu söyledi. Nagpur’da çok iyi niyetli çok sayıda STK ve aktif vatandaşımız var. Yaptığımız şey, tüm bu insanları Nagpur için bir tür süper kahraman takımı için tek bir çatı altında toplamak,” dedi Deshpande.
Nagpur@2025 kampanyasının başarmayı umduğu şey de bu.
Bir ekonomik kalkınma derneği, şehir yönetimi, polis ve birkaç STK’nın ortak çabası, önümüzdeki üç yıl içinde Nagpur için belirli hedeflere ulaşarak nihayetinde şehri “yaşamak için daha iyi bir yer” haline getirmeyi amaçlıyor.
Shivkumarraoeski başkanı Vidarbha Ekonomik Kalkınma Konseyi (VED), “İnsanların Nagpur hakkında olumsuz şeyler söylediğini veya Indore’un temizliğini bizim şehrimizle karşılaştırdığını her zaman duyuyoruz. Yani ben başkanken VED, sadece Vidarbha için yatırıma odaklanmamamız gerektiğine, aynı zamanda Nagpur’da genel bir değişiklik getirmek için çaba sarf etmemiz gerektiğine karar verdik. Şehrin gelişimi için çalışan tüm farklı gruplar, şehri daha iyi hale getirmek için birlikte çalışmak zorundaydı.”
Vizyon basitti. Belirli bir zaman çizelgesi içinde iyileştirmelerin yapılabileceği belirli alanları tanımlayın. Ve üç yıllık bir hedefle beş alana indirildi (kutuya bakın).
Ancak üç yıla yayılan böylesine büyük bir kampanya, VED ve STK’lar tarafından tek başına gerçekleştirilemez.
Bu nedenle, Rao için ilk uğrak limanı Nagpur Belediye Şirketi oldu.
Radhakrishnan B, belediye komiseri şunları söyledi: “Gerçekten iyi bir girişimde bulundular ve VED’nin bunu planlama çabalarını takdir ediyorum. Şehirdeki diğer STK’ların Nagpur@2025’i başarılı kılmak için güçlerini birleştirmesi de övgüye değer. Kendi payımıza onlara mümkün olan her türlü yardımı sağlayacağız.”
“İşlevsel bir demokraside vatandaş ortaklığı, vatandaş projelerinin başarısının anahtarıdır” diye ekledi.
Nimiş SutariaNagpur@2025’in iki organizatöründen biri olan Nagpur, “Bunu bir etkinlik olarak ele almıyoruz. İnsanların zihniyetlerini değiştirmeye çalıştığımız uzun bir süre boyunca sürdürülen bir çabadır. Kamusal alanlardaki çöp örneğini ele alalım. Temelde bir sivil tarafından atılan çöp ve sonra NMC’yi suçluyoruz. Bu yüzden değişim içeriden başlamalı.”
Vatandaşların da el ele vermeye istekli olduğunu sözlerine ekledi. Sutaria, “Projeye çoktan başladık ve her yerdeki insanlar yardım etmeye hazır,” diyor.
Diğer organizatör Anasuya Kale-Chhabrani de kampanya konusunda iyimser. “Her paydaşı bir araya getirmek ve yetkililerle birlikte çalışmak, böylece şehrimizin nihai olarak faydalanması için büyük bir çaba” dedi.
Temizlik, güzelleştirme ve trafik yönetimi farkındalık kampanyaları şehir için yeni olmasa da Nagpur@2025 farklı bir yaklaşım benimsedi. Kampanya, grubun daha iyi koordinasyona yardımcı olmak için iki tam zamanlı çalışanı işe almasıyla çok profesyonel bir şekilde yürütülüyor. Personel için özel ofis alanı da bulundu ve finansmana yardımcı olmak için gemiye sponsorlar getiriliyor.
Çeşitli STK’ların uzmanlığı, yetkililerin işbirliği ve kampanyanın yeni profesyonel yaklaşımı, Nagpur@2025 kampanyası için farklı bir sonucu garanti ediyor.
Kampanyanın konsept notunda, vatandaşlarda kent söz konusu olduğunda “gurur ve sahiplenme duygusu uyandırmak” istendiği açıkça belirtiliyor.
I-Clean’den Sandeep Agrawal, ‘sahiplik’ duygusu olmadığı sürece büyük bir değişiklik beklenemeyeceğini söyledi. “27 milyon vatandaş trafik ışıklarını kırmaya ve çöp atmaya karar verirse, o zaman ne NMC ne de şehir polisi bir şey yapamaz. Agrawal, “Eğer vatandaşlar kendilerinin böyle bir süreçte aktif bir oyuncu olmaları gerektiğini hissederlerse, o zaman şehir vatandaşla ilgili tüm parametrelerde en iyi olma hedefine gerçekten ulaşabilir” dedi.
Nagpur@2025, halihazırda devam etmekte olan üç şube altındaki faaliyetlerle harekete geçti. Atık yönetimi açısından 12’si temizlenmiş 14 kara nokta belirlediler. Bunlardan bir mekanda güzelleştirme çalışması tamamlanmış, üç mekanda ise devam ediyor.
Dikey umumi tuvaletler arasında şimdiden altı umumi tuvaleti yeniden geliştirdiler. Dikey kamusal alan ve bahçenin altında, koruma ve yeniden geliştirme için iki alan belirlendi ve yetkililere ayrıntılı bir plan sunuldu.
Malhar DeşpandeNagpur@2025’in çekirdek ekibinin bir üyesi olan , en büyük güçlerinin “Nagpur kahramanlarını” bir araya getirmek olduğunu söyledi. Nagpur’da çok iyi niyetli çok sayıda STK ve aktif vatandaşımız var. Yaptığımız şey, tüm bu insanları Nagpur için bir tür süper kahraman takımı için tek bir çatı altında toplamak,” dedi Deshpande.