Ulusal Akreditasyon Değerlendirme Konseyi (NAAC), kıyaslama puanları Kolejlerin ve üniversitelerin sürece şeffaflık getirmek için akreditasyon sürecinde aldıkları. Daha önce, kıyaslama puanları şirkete açıklanmıyordu. Yüksek Öğretim Kurumları (HOI’ler) tarafından kullanılan akreditasyon parametreleriyle ilgili gerekli değişiklikleri yapmak için geleceğe yönelik bir yol haritası hazırlama netliği vermeyenler NAAC.
Kolejler ve üniversiteler, öğretim süreçlerine ve müfredat tasarımlarına çok ihtiyaç duyulan yaratıcı unsurları getirmeye çalışacakları için, NAAC kararı HEI’lerdeki öğretim öğrenme çıktılarını iyileştirecektir.
Education Times ile yapılan görüşmede, Bhushan PatwardhanNAAC İcra Kurulu Başkanı şunları söylüyor: “Şeffaflık ruhu içinde kolejlere ve üniversitelere kıyaslama puanlarını açıklamaya karar verdik, böylece değerlendirildikleri parametreleri iyileştirmek için etkin bir şekilde çalışabilecekler. Artık yüksek öğretim kurumları hangi parametrelerde iyileştirmeye ihtiyaç duyduklarını ve nerelerde başarılı olduklarını tam olarak biliyorlar. Tüm bu süreç, yükseköğretim kurumlarının eğitim ekosistemini niteliksel hale getirecek kritik çıktıları iyileştirmesine yardımcı olacaktır. Yüksek öğretim kurumları, öğretim ve öğrenim ile müfredat tasarımına daha fazla yenilik ve yaratıcı unsur getirmek için motive olacaktır. Bu aynı zamanda, NAAC notlarını yükseltmek için şüpheli vaatlerde bulunan kolejlerin aracıları işe alma uygulamasına da son verecektir.
Patwardhan, “İlk adımda, üye kolejlere kıyaslama puanlarını açıklayacağız, ardından özerk kolejler ve üniversiteler gelecek” dedi.
Anıl Joseph Pinto, Yazı İşleri Müdürü, Mesih Üniversitesi, Bangalore şöyle diyor: “Kolejlerin ve üniversitelerin kriterleri net bir şekilde anlamalarını sağlayacak ve öğretim, araştırma, öğrenci desteği ve yönetimini geliştirmelerine yardımcı olacak NAAC tarafından ileri görüşlü bir karar. Bu alanlar üzerinde çalışmak, daha iyi NAAC kalitesi elde etmelerini sağlayacaktır. Özerk kolejler ve üniversiteler için müfredatlarını daha iyi tasarlamalarına yardımcı olacaktır. Geçmişte bile NAAC, verilerini portalında göstererek kurumların akreditasyon sürecine bir miktar şeffaflık getirmişti. Hem kamu hem de özel birçok kolej ve üniversitenin yükselmek için temsilciler tuttuğu bildirildi. NAAC sınıfı çünkü akreditasyon sürecinde en çok ağırlık taşıyan kriterlerin farkında değillerdi.”
Kolejler ve üniversiteler, öğretim süreçlerine ve müfredat tasarımlarına çok ihtiyaç duyulan yaratıcı unsurları getirmeye çalışacakları için, NAAC kararı HEI’lerdeki öğretim öğrenme çıktılarını iyileştirecektir.
Education Times ile yapılan görüşmede, Bhushan PatwardhanNAAC İcra Kurulu Başkanı şunları söylüyor: “Şeffaflık ruhu içinde kolejlere ve üniversitelere kıyaslama puanlarını açıklamaya karar verdik, böylece değerlendirildikleri parametreleri iyileştirmek için etkin bir şekilde çalışabilecekler. Artık yüksek öğretim kurumları hangi parametrelerde iyileştirmeye ihtiyaç duyduklarını ve nerelerde başarılı olduklarını tam olarak biliyorlar. Tüm bu süreç, yükseköğretim kurumlarının eğitim ekosistemini niteliksel hale getirecek kritik çıktıları iyileştirmesine yardımcı olacaktır. Yüksek öğretim kurumları, öğretim ve öğrenim ile müfredat tasarımına daha fazla yenilik ve yaratıcı unsur getirmek için motive olacaktır. Bu aynı zamanda, NAAC notlarını yükseltmek için şüpheli vaatlerde bulunan kolejlerin aracıları işe alma uygulamasına da son verecektir.
Patwardhan, “İlk adımda, üye kolejlere kıyaslama puanlarını açıklayacağız, ardından özerk kolejler ve üniversiteler gelecek” dedi.
Anıl Joseph Pinto, Yazı İşleri Müdürü, Mesih Üniversitesi, Bangalore şöyle diyor: “Kolejlerin ve üniversitelerin kriterleri net bir şekilde anlamalarını sağlayacak ve öğretim, araştırma, öğrenci desteği ve yönetimini geliştirmelerine yardımcı olacak NAAC tarafından ileri görüşlü bir karar. Bu alanlar üzerinde çalışmak, daha iyi NAAC kalitesi elde etmelerini sağlayacaktır. Özerk kolejler ve üniversiteler için müfredatlarını daha iyi tasarlamalarına yardımcı olacaktır. Geçmişte bile NAAC, verilerini portalında göstererek kurumların akreditasyon sürecine bir miktar şeffaflık getirmişti. Hem kamu hem de özel birçok kolej ve üniversitenin yükselmek için temsilciler tuttuğu bildirildi. NAAC sınıfı çünkü akreditasyon sürecinde en çok ağırlık taşıyan kriterlerin farkında değillerdi.”