‘Müslümanlar özel muamele istemiyor, azınlıklara yönelik adaletsizliğin azaltılmasını istiyor’ | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Azınlık toplulukları için toplam kaynak tahsisi, bu yıl Birlik bütçesinde %38 oranında azaltıldı. Bütçe beklentisiyle Müslüman öğrencilere yönelik bazı burslar da durduruldu. Azınlıklar için toplam bütçe tahsisi, geçen yıl 5.020 Rs’den 3.097 Rs’ye düştü. 2022-23 için revize edilmiş tahminler, 2.612 Rs ile daha da düşük. Hükümet, yararlananların sayısı azaldığı için fonların kullanılmadığını iddia ediyor. Tanınmış avukat Firdevs Mirza iddiayı sorguluyor ve asıl sebeplere vurgu yapıyor. TOI ile yaptığı bu röportajda, topluluk aydınları tarafından alınan yeni girişimlerden de bahsediyor.
alıntılar…
S. Azınlık programlarına tahsis edilen kaynaklar hala yetersiz kullanılıyor mu?
C. Öncelikle kullanımdan ne kastedildiğini anlamalıyız. Müslüman çocuklar arasında büyük çaplı bir okul terki olduğu için okul öncesi bursu başlatıldı. Bir diğer önemli program olan Mevlana Azad Ulusal Bursu, yüksek öğrenim faydalanıcılarına yardımcı oldu. Bunlar büyük fayda sağladı, ancak şimdi hükümet onları durdurdu. Medrese demek dini kurum demek değildir. Müslüman bölgelerdeki ilkokullardır. Bütçe tahsisleri, geçen yıl Rs 160 crore’den bu yıl Rs 10 crore’a düşürüldü. Bu tür refah programları, Sachar Komisyonu’nun raporuna dayanan 15 maddelik PM programı kapsamında uygulandı. Azınlık İşleri Bakanlığı’nın kesintilere gerekçe olarak gösterdiği gerekçe ise yararlanan sayısının azalmış olması. Sonuç olarak, hükümetin azınlıklar arasındaki okulu bırakma oranı üzerinde herhangi bir kontrolü yoktur. Bu iddia herhangi bir çalışma veya veri içermez. Hükümet, yararlanıcıların kendileri için bir mekanizma oluşturmadan çaba göstermelerini beklemektedir. Fonun tamamını hak sahiplerine ulaşarak değerlendirmek devletin görevidir.
S. Kullanım için ne gereklidir?
A. Müslümanlara öğretmekle ilgileniyorum. Hükümetin cevabı, verilen kaynakların kullanılmadığıdır. Hükümetin bunu uygulamak için uygun bir planı yoksa, fonlar nasıl kullanılacak? Bunu yapacak devlet düzeyinde bir kurum yoktur. SC öğrencileri için fonlar BARTI aracılığıyla kanalize edilir. Sosyal hizmet, OBC öğrencileri için SARATHI veya Mahajyoti’yi yönetir. TARTI kabileler içindir. Ama Müslümanlar için buna benzer bir makam yoktur. Bir azınlık kurumunuz yoksa fonlar nasıl kullanılacak? Sosyal yardım ve aşiret müdürlüklerimiz var. Azınlıklar için bir müdür yoksa, öğrenciler program yardımlarına başvurmak için Ulusal Hükümete kendi başlarına gidebilirler. Buradaki soru önemlidir – azınlık öğrencilerini gerçekten eğitmek isteyip istemedikleri.
S. Bu hamlelerin etkisi ne olacak?
C. Azınlık nüfusunun %15’ini geride tutarak ülke ilerleyemez. Onların güvenini kazanmak ve onları ana akıma çekmek hükümetin anayasal görevidir. Hükümet azınlık nüfusu beklememelidir. Hükümet onlara yaklaşmak zorunda kalacak. Sadece bir oy bankası olmak istemiyoruz. Müslümanlar ayrıcalıklı muamele değil, eşit muamele görmek isterler. Ama sosyal hizmetleri kesmek haksızlıktır. Anayasa yurttaşlar ve hükümetle ilgilidir. Her vatandaşın sosyal ve ekonomik gelişimi hükümetin görevidir. 46. madde, hükümetin vatandaşlara karşı yükümlülüklerini açıkça tanımlar. Hükümet, herkes için eşit koşullar yaratmaya çalışmalı ve ardından onları ana akım haline getirmelidir. Eşit fırsatlar yaratmak, marjinalleştirilmişleri ana akımlaştırmaya yönelik ilk adımdır. Azınlıklar için finansmanı büyük ölçüde kesmek, onların oyun alanını düzleştirmelerini engelleyecektir.
S. Sadece Müslüman kızları eğitmeyi değil, aynı zamanda onları önemli işlere girmeleri için teşvik etmeyi de vurguladınız.
A. Geçenlerde 185 hak eden Müslüman öğrenciyi tebrik etmek için davet edildim. Bunlardan 126’sı kızdı. Bu durum karma okullarda bile kız öğrenci sayısının arttığını göstermektedir. Azınlıklar için bir çekince yok ama kızlar için var. Bu nedenle, daha iyi fırsatlara sahipler ve bunu başarmaları için onlara yardımcı olmalıyız. Genel olarak, kızların karşılaştığı sorunların %50’si tüm sınıflarda görülmektedir. Müslüman kızların sorunları daha çok çünkü eğitim için evlerinde/topluluklarında ve ötesinde zorluklarla yüzleşmek zorundalar. Ne kadar çok ortaya çıkarlarsa, diğerleriyle o kadar iyi rekabet edebilirler. Bir kızı eğitirseniz, tüm aileyi ve gelecek nesli eğitmiş olursunuz, haklı olarak söylenir.
S. Bu, Müslüman erkeklerin iyi durumda olduğu veya aynı ilgiye ihtiyaç duymadıkları anlamına mı geliyor?
A. Mevlana Azad Bursunun iptali erkek çocukları olumsuz etkileyecektir. Yeni eğitim politikası özel kurumları ön plana çıkarıyor. Sadece maliyetleri karşılayabilirlerse başarılı olabilirler. Aksi takdirde geride kalacaklardır. Erkeklerin de aynı miktarda ilgiye ihtiyacı var ama şu anda kızların daha fazla ilgiye ihtiyacı var.
S. Wardha deneyi Hindistan genelinde tekrarlanabilir mi?
C. Çeşitli kurumlardan çok sayıda eğitimciye, yöneticiye ve profesyonele topluluktan okuldan ayrılanlarla nasıl başa çıkılacağı konusunda eğitim verdik. Toplumdaki her çocuğa ulaşmak, onun okula gitmesini ve iyi bir eğitim almasını sağlamak istiyoruz. Eğitim, ülke için iyi vatandaşlar yetiştirecektir. Bu, Mahatma Phule’nin ortak mesajıdır, Dr. Babasaheb Ambedkar ve Mevlana Azad. Kampanyayı Amravati’de de sınırlı sayıda kişi ile başlattık. Proje kuluçka aşamasında ama yavaş yavaş şekilleniyor.
S. Vidarbha Müslüman Entelektüeller Forumu, kız çocuklarının eğitimine yönelik kampanyada nasıl bir rol oynayacak?
A. Kızlar için agresif bir planımız var. İlk adım olarak, Marathi’deki SSC sınavında birinci olan her Müslüman kıza 11.000 Rs nakit para ödülü vermeye başladık. Ödül rahmetli annem Rukiya Khatoon adına verildi. Bu eyaletteki tüm hükümet formaliteleri Marathi’de yapıldığından amaç, Müslüman öğrenciler arasında yerel dili teşvik etmektir. Ayrıca Müslüman kız öğrenciler için Nagpur ve Amravati’de pansiyonlar açmayı planlıyoruz çünkü böyle bir tesis onlara devlet tarafından sağlanamıyor. Zaman zaman rekabetçi sınavlar ve kariyer fırsatları için bilinçlendirme kampanyaları yürüteceğiz.
S. Müslüman toplumda ne gibi reformlar görmek istersiniz?
A. Öncelikle getto zihniyetinden çıkmalıyız. Dünya görüşümüz sınırlıdır. Gettodan çıktığımızda yanlış anlamalarımız ortadan kalkacak, başkalarının iyi yönlerini takdir edeceğiz ve çocuklarımız da bunları öğrenecek. Müslüman babaların başlaması gereken bir diğer önemli uygulama da gece eve erken gelip çocuklara derslerinde yardımcı olmaktır. Marketlerde, yemek yerlerinde zaman kaybetmeye son vermeleri gerekiyor.
S. Unutulmuş kahramanları da canlandırıyorsunuz.
C. Pek çok Müslüman ikon, İngilizlere karşı barışçıl ve cesurca savaştı, diğer özgürlük savaşçılarıyla omuz omuza verdi veya devrimlere öncülük etti. Ancak şimdiki nesle yanlış bir şekilde, büyük liderlerimiz olmasına rağmen Müslümanların ulus için hiçbir harekete katılmadıkları söylendi. Geçen ay Frontier Gandhi olarak da bilinen Khan Abdul Gaffar Khan’ı kutladık. Artık bir takvimimiz olsun ve her ay kahramanlarımızı kutlamak istiyoruz. İhtiyaç sahiplerine eğitimin kapılarını açan Mahatma Phule çiftine katılan Begüm Hazrat Mahal veya Fatima Şeyh olabilir. Örneğin, Nagpur’da Mayo Hastanemiz var. Dönemin Genel Valisi ve en yüksek rütbeli İngiliz subayı Mayo’yu öldüren büyük özgürlük savaşçısı Sher Ali Afridi’yi unutamayız. Aslında hastaneye Mayo’nun değil, Sher Ali’nin adını vermeliydik. Bu kahramanları hatırlamak toplumda güven inşa edecektir. Atalarımızın Hindistan için nasıl canlarını verdiklerini öğrendiklerinde vatan sevgileri ve vatanseverlikleri artacaktır. Aidiyet duygusu da artacaktır.