NAGPUR: Binmek Nagpur Metrosu iki katına çıkması bekleniyor ve Metro bir kez bağlantı da artacak Aşama II işlevsel hale gelir. Projenin ikinci aşaması büyük olasılıkla Çarşamba günü Birlik kabinesinin onayını aldı ve Başbakan Narendra Modi tarafından Pazar günü şehir ziyareti sırasında açıklanacak.
Başbakan ayrıca, Sitabuldi Kavşağı’ndan Sitabuldi Kavşağı’na uzanan 8,5 kilometrelik iki yeni Faz I hattındaki metro trenlerini işaretleyecek. Prajapati Nagar metro istasyonu ve Kasturchand Park metro istasyonundan Automotive Chowk metro istasyonuna 5 km.
MahaMetro direktörü Brijesh Dixit, TOI’ye gelişmeleri doğruladı ve metronun 2. aşamasının şehrin üçte birini daha birbirine bağlayacağını söyledi. “I. Aşamanın yolcu sayısına ilişkin nihai tahmin yaklaşık 3 lakh iken, ikinci fazın 3 lakh ek yolcu daha eklemesi bekleniyor. Sadece vatandaşlar için değil, şehrin genel ekonomik kalkınması için de faydalı olacağını kanıtlayacaktır” dedi.
Faz II çalışmalarının yakında başlaması bekleniyor. Toplam proje maliyeti 6.708 Rs olan ikinci aşama 43,8 kilometre uzunluğunda olacak ve Nagpur Metrosu’nun toplam uzunluğunu 82 km’ye çıkaracak.
Resmi verilere göre, iki fazın toplam yatırımı 15.388 Rs crore olacak. “Nagpur Metrosu’nun 2. Aşaması faaliyete geçtikten sonra yolcu sayılarında önemli bir artış olacak. Faz II’nin tamamlanmasından sonra iki fazın toplam yolcu sayısının günlük 5,5 lakh’a ulaşması bekleniyor. Yetkililer, bunun 2031’de 6,3 bine ve 2041’de 7,7 bine çıkması bekleniyor” dedi.
Faz II’nin 2026 yılına kadar tamamlanması planlanıyor ve kuzeydeki Kanhan’a kadar uzanacak, butibori Güneyde MIDC, Doğuda Transport Nagar (Kapsi) ve Batıda Hingna. “İki istasyonlu 1,2 km zemin seviyesinden ve 30 istasyonlu 42,6 km yüksek rotadan oluşuyor. İkinci aşama, Kapsi ulaşım merkezi, Hingna ve Butibori sanayi bölgeleri ve Kanhan’daki maden alanları gibi uydu şehirleri birbirine bağlayacak.”
Bunun dışında Central Avenue ve Kamptee Road’daki metro hizmetlerinin Wardha ve Hingna arasındaki bağlantı ile bölge sakinlerine fayda sağlaması bekleniyor.
Bir Mahametro açıklamasına göre, “Otomotiv Meydanı metro istasyonunda başlayan ticari faaliyetlerle, yakın bölgelerde yaşayan vatandaşlar çok sayıda kolej, ticari kompleks, banka ve devlet dairesine gelişmiş bağlantıdan büyük ölçüde faydalanacak.”
Doğu-batı rotası veya Aqua Line üzerindeki son metro istasyonu olan Prajapati Nagar metro istasyonunun Mahalgaon, Kapshi, Bhandewadi ve Swami Narayan Mandir gibi bölgelerde ve çevresinde yaşayan insanlara hitap etmesi bekleniyor. “Bu bölgeden çok sayıda insan iş için her gün MIDC Hingana’ya gidiyor.
Gandhibagh, Itwari ve Maskasath da bu metro hattının yanında önemli ticari alanlardır. Central Avenue’nun tamamı ticari olduğu için sık sık trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Yeni bir rotanın başlamasıyla birlikte bu sorun büyük ölçüde çözülecek” denildi.
Başbakan ayrıca, Sitabuldi Kavşağı’ndan Sitabuldi Kavşağı’na uzanan 8,5 kilometrelik iki yeni Faz I hattındaki metro trenlerini işaretleyecek. Prajapati Nagar metro istasyonu ve Kasturchand Park metro istasyonundan Automotive Chowk metro istasyonuna 5 km.
MahaMetro direktörü Brijesh Dixit, TOI’ye gelişmeleri doğruladı ve metronun 2. aşamasının şehrin üçte birini daha birbirine bağlayacağını söyledi. “I. Aşamanın yolcu sayısına ilişkin nihai tahmin yaklaşık 3 lakh iken, ikinci fazın 3 lakh ek yolcu daha eklemesi bekleniyor. Sadece vatandaşlar için değil, şehrin genel ekonomik kalkınması için de faydalı olacağını kanıtlayacaktır” dedi.
Faz II çalışmalarının yakında başlaması bekleniyor. Toplam proje maliyeti 6.708 Rs olan ikinci aşama 43,8 kilometre uzunluğunda olacak ve Nagpur Metrosu’nun toplam uzunluğunu 82 km’ye çıkaracak.
Resmi verilere göre, iki fazın toplam yatırımı 15.388 Rs crore olacak. “Nagpur Metrosu’nun 2. Aşaması faaliyete geçtikten sonra yolcu sayılarında önemli bir artış olacak. Faz II’nin tamamlanmasından sonra iki fazın toplam yolcu sayısının günlük 5,5 lakh’a ulaşması bekleniyor. Yetkililer, bunun 2031’de 6,3 bine ve 2041’de 7,7 bine çıkması bekleniyor” dedi.
Faz II’nin 2026 yılına kadar tamamlanması planlanıyor ve kuzeydeki Kanhan’a kadar uzanacak, butibori Güneyde MIDC, Doğuda Transport Nagar (Kapsi) ve Batıda Hingna. “İki istasyonlu 1,2 km zemin seviyesinden ve 30 istasyonlu 42,6 km yüksek rotadan oluşuyor. İkinci aşama, Kapsi ulaşım merkezi, Hingna ve Butibori sanayi bölgeleri ve Kanhan’daki maden alanları gibi uydu şehirleri birbirine bağlayacak.”
Bunun dışında Central Avenue ve Kamptee Road’daki metro hizmetlerinin Wardha ve Hingna arasındaki bağlantı ile bölge sakinlerine fayda sağlaması bekleniyor.
Bir Mahametro açıklamasına göre, “Otomotiv Meydanı metro istasyonunda başlayan ticari faaliyetlerle, yakın bölgelerde yaşayan vatandaşlar çok sayıda kolej, ticari kompleks, banka ve devlet dairesine gelişmiş bağlantıdan büyük ölçüde faydalanacak.”
Doğu-batı rotası veya Aqua Line üzerindeki son metro istasyonu olan Prajapati Nagar metro istasyonunun Mahalgaon, Kapshi, Bhandewadi ve Swami Narayan Mandir gibi bölgelerde ve çevresinde yaşayan insanlara hitap etmesi bekleniyor. “Bu bölgeden çok sayıda insan iş için her gün MIDC Hingana’ya gidiyor.
Gandhibagh, Itwari ve Maskasath da bu metro hattının yanında önemli ticari alanlardır. Central Avenue’nun tamamı ticari olduğu için sık sık trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Yeni bir rotanın başlamasıyla birlikte bu sorun büyük ölçüde çözülecek” denildi.