Maharashtra’daki Devendra Gangadharra Fadnavis, Samruddhi otoyolunun hükümete 2 yıl içinde 50.000 Rs crore kazandıracağını söylüyor | Nagpur Haberler

HakikaT

Global Mod
Global Mod
NAGPUR: CM Yardımcısı Fadnavis Pazar günü dedi ki, Samruddhi süper otoyol devlete sadece iki yılda 50.000 Rs kazandıracak ve hayalindeki projeden elde edilen gelir diğer altyapı projelerine harcanacaktı. Kürsüde bulunan Birlik Bakanı Nitin Gadkari, eyalette 75.000 Rs crore yeşil otoyol açıkladı.
Hindistan’ın en uzun kontrollü erişim otoyolu olan Hindu Hridaysamrat Balasaheb Thackeray Maharashtra Samruddhi Mahamarg’ın AIIMS sahasında Başbakan Narendra Modi ve diğerlerinin huzurunda açılışında konuşan Fadnavis, Nagpur-Goa otoyolunun da benzer hatlar üzerine inşa edileceğini yineledi. Batı Maharashtra ile Vidarbha ve Marathwada entegre edilecek.
Başbakan Eknath Shinde, birçok kişinin karşı çıktığını söylediği Samruddhi otoyolunda Fadnavis ile yaptıkları savaştan bahsetti.
Projeyi desteklediği için Başbakan Modi’ye teşekkür eden Fadnavis, Samruddhi’nin teklifini ortaya koyduğumuzda çok az kişinin kendisine inandığını söyledi. Güneybatı Nagpur’daki MLA, Samruddhi otoyolunun yaklaşık 20 yıl önce tasarlandığını ancak bugün gerçekleştirildiğini söyledi.
“MSRDC’nin o zamanki lideri olarak sadık destek veren Baş Bakan Eknath Shinde. Başlangıçta bankalar bile bize borç vermeye istekli değildi.
Fadnavis, “Arazi edinimi en büyük zorluktu, ancak bunu herhangi bir dava olmaksızın dokuz ayda tamamladık. İlk olarak 8.000 crore kredi veren Hindistan Devlet Bankası oldu” dedi.
Kürsüde bulunan Birlik Bakanı Nitin Gadkari, 75.000 crore yeşil otoyol duyurdu. “Pune ve Aurangabad arasındaki sıfırdan otoyol Samruddhi’ye bağlanacak ve Nagpur ile Pune arasındaki mesafeyi sadece altı saate indirecek” dedi.
Fadnavis, Modi’yi dünyanın en popüler lideri olarak nitelendirdi ve başbakanın bir ay içinde Nagpur havaalanının modernizasyonunun temelini atması için davet edileceğini söyledi. Proje, Maharashtra Havaalanı Geliştirme Şirketi (MADC) ile GMR Altyapısı arasında gelir paylaşımı konusunda çıkan yasal anlaşmazlık nedeniyle üç yılı aşkın bir süredir beklemede bulunuyor.
Fadnavis, Modi’nin Gati Shakti planına övgüde bulundu ve bunun arazi güvenlikleştirme ve parasallaştırmada dünyanın en iyi altyapı programları arasında sayılabileceğini söyledi. “Örneğin Samruddhi Koridoru. Yarı yüksek hızlı yük treni yapmayı planladığımız yerde ek arazi edindik. Çok amaçlı bir koridor hazırladık. 2017’de doğalgaz boru hattı için başvuruda bulunduk. Şu anda işler başladı. Yüzde 80 tamamlandı ve Maharashtra’nın 20 bölgesi hemen gaz ve CNG alacak” dedi.
CM yardımcısı, veri merkezleri ve iletim hatları kurulmasına yardımcı olacak petrol ürünleri boru hattı ve denizaltı kablosu için de Merkeze talepte bulunduklarını söyledi. “Ayrıca 150 MW güneş enerjisi üretiyoruz. Proje Yöneticimiz, Samruddhi’yi birbirine bağlayan Gondia ve Gadchiroli otoyollarını zaten onaylamıştı. Artık tüm Maharashtra, türünün ilk örneği liman liderliğindeki geliştirme modelinin yolunu açacaktı” dedi. .
Gadkari, Surat-Chennai gibi eyaletin içinden geçecek altı otoyolun halihazırda yapım aşamasında olduğunu söyledi. MahaMetro’yu şehre kazandırdığı için Başbakan’a teşekkür ederken, projenin 3,5 km’lik çok katlı ulaşım sisteminin yapılmasıyla Guinness Rekorlar Kitabı’na girdiğine dikkat çekti.
Gadkari ayrıca Amravati, Chandrapur, Gondia ve Chhindwara gibi komşu bölgeleri Nagpur’a bağlayacak geniş hatlı bir metrodan bahsetti.
Shinde, Samruddhi Koridoru’nu eyalet için oyunun kurallarını değiştiren bir unsur olarak nitelendirdi ve muhalefet partilerinin çiftçileri teşvik etmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmasına rağmen çiftçileri ikna ederek arazi edinimini rekor sürede tamamladıklarını söyledi.
“Bu birinci sınıf yol, 24 bölgeyi birbirine bağlayacak olan Almanya’nın AutoBahn’ından bile daha iyi. Sanayi, BT işleme ve lojistik merkezleri olacak ve 10 binden fazla istihdam fırsatı yaratacak.”
Modi’yi G20 başkanlığını Hindistan’a getirdiği için överek, “Ayrıca hızlı tren ve Delhi-Mumbai otoyolu dahil olmak üzere Başbakan’ın projesi üzerinde çalışıyoruz. Daha fazla endüstriye ve istihdama ihtiyacımız olduğu için altyapı çalışmalarına 2 lakh crore’den fazla harcayacağız” dedi.