Maharashtra’da, en uzak polis karakollarında bile ziyaretçileri takip eden sistem | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Eyaletin ilk’ziyaretçi yönetim sistemi‘ yardım edecek Bhandara SP Lohit Matani ofisinden yaklaşık 80 km uzaklıktaki Lakhandur’daki bölgesinin en uzak polis karakolunu bile ziyaret eden herhangi bir şikayetçiyi izleyin.
Sistem, genellikle şikayetçilerin Bhandara’ya ulaşmak ve SP veya kıdemli memurlarla buluşmak için uzun mesafeler kat etmesini gerektiren şikayetleri çözme mekanizmasını kolaylaştırmak için uygulandı.
Sistem, 1 Mart’ta, Range IG Cherring Dorje’nin Matani’nin huzurunda pilot projeyi başlattığı Andhalgaon Polis Karakolunda başlatıldı. PI asistanı Ninkumar Rajput, aralarında bir kadının da bulunduğu bazı şikayetçilerle sistemin Andhalgaon Polis Karakolunda etkinleştirildiğini söyledi.
Rajput, “Şikayette bulunan ilk şikayetçilerden biri bir kadındı ve şu an itibari ile tanınmayan bir suç kaydedildi, soruşturma bekleniyor” diyen Rajput, şikayetçinin girişinin yapıldığını ve bu nedenle karakolu ziyaret amacını da sözlerine ekledi. . SP tarafından merkezi olarak kontrol edilir.
Matani, ziyaretçi yönetim sisteminin şikayet sürecini iyileştirmeye, gecikmeleri azaltmaya ve hizmeti iyileştirmeye yardımcı olacağını söyledi. “Her karakola, alt departman polisine ve SP ofisine gelen tüm ziyaretçiler kaydedilecek ve tüm ziyaretçilerin veri tabanı çevrimiçi yazılım aracılığıyla dijital olarak yönetilecek” dedi.
Matani ayrıca, ziyaretçinin girişinden sonraki yanıt süresinin ve FIR kaydı, tanınmayan ihlal veya başvurunun alınmasına kadar şikayeti üzerine yapılan işlemin izlenip soruşturulacağını söyledi. SP, “Bu sistem, yanıt süresini kısaltmak ve hesap verebilirliği artırmak için yararlı olacaktır” dedi.
Matani ayrıca, SP gibi kıdemli memurların yorumlarının, FIR kaydı için polis karakoluna yönlendirilecek olan her ziyaretçi formuna dahil edileceğini belirtti.
“Üst düzey ve denetleyici yetkililerin yorumları, alt düzey yetkililerin tepki vermesini ve tepki vermesini zorunlu kılacağı için eylem daha hızlı olacaktır.” diyen Matani, SP’nin doğru eylemin yapılıp yapılmadığını ve durumun ne olduğunu da kontrol edebileceğini sözlerine ekledi. bunun
SP ayrıca, ziyaretçilerden memnuniyetleri veya şikayetleri hakkında geri bildirimlerin merkezi olarak dahil edilebileceğini söyledi. “İhlallerin kaydedilmemesi de azaltılabilir” dedi.