Maharashtra tren istasyonunda ray üzerinde yaya köprü levhası çöküyor; kadın öldü, 22 kişi yaralandı | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
NAGPUR/CHANDRAPUR: 50 yıllık yaya köprüsünün bir kısmından sonra bir kadın aldığı yaralara yenik düşerken bazıları ağır 22 kişi de yaralandı (FoB) Pazar gecesi Merkez Demiryolunun Nagpur bölümünün altındaki yoğun Ballarshah tren istasyonunda yol aldı. Görgü tanıkları, 4,5’e 1,5 metrelik bir parçanın piste çarpması sonucu 13 yolcunun bagajlarıyla birlikte düştüğünü söyledi. Olay meydana geldiğinde peronda tren yoktu. Kurbanın kimliği, Ballarshah’taki bir devlet okulunda öğretmen olan 42 yaşındaki Neelima Rangari olarak belirlendi. Pune’da okuyan iki çocuğunu görmeye gelmişti. İkisi de yaralandı.
Chandrapur mahalle koleksiyoncusu Vinay Gowda Rangari’nin ölümünü doğruladı. Ayrıca demiryollarından FoB’nin eksikliklerini ve yapısal denetimini araştırmasının isteneceğine dair güvence verdi. Demiryolları olayla ilgili üst düzey soruşturma talimatı verdi. Demiryolu Polisi (GRP) SP’si Vaishali Shinde, “Ballarshah’ta bir kaza sonucu ölüm vakası kaydedildi. Ölümü ve kazayı ayrı ayrı araştıracağız” dedi.
Chandrapur Devlet Tıp Koleji ve Hastanesi (GMCH) tarafından yayınlanan listeye göre 15 kişi hastaneye kaldırıldı. Durumu ağır olan Rangari, özel bir hastaneye kaldırıldığı sırada aldığı yaralar nedeniyle yaşamını yitirdi. Kaynaklara göre, en az 22 yolcu yaralandı. Beşi ilk tedavisinin ardından taburcu edilirken, 17 yolcunun tedavisi hastanede sürüyor.
Ancak ADRM Jay Singh, “13 kişi yaralandı. Altı kadın tedavi edilirken bir kadın öldü. Diğerleri tedaviden sonra taburcu edildi” dedi.
Sözcü Merkez Demiryolları ve CPRO Shivaji Sutar “Yaralıların sayısını belirlemeye devam ediyoruz. Ağır yaralananların yakınlarına 1 lakh, basit yaralananlara 50.000 lakh karşılıksız ödeme yapılacak. Demiryolu ayrıca bir durumda 5 lakh gratia veriyor.” vefat etmekten.”
1’den 5’e kadar olan peronları birbirine bağlayan istasyonda tek bir FoB var, ancak çöken kısım 1 ve 2 peronları arasında yer alıyordu. Her iki peron da trafiğe kapatıldı ve onarım yapılıyor.
Görgü tanıklarına göre, haftalık Kazipeth-Pune Ekspresine binecek olan birçok yolcu, trenin hangi perona varacağını bilmek için FoB’de durdu. “Bunun nedeni, demiryollarının son dakikada peron değiştirdiği biliniyor. Bu yüzden kafası karışan yolcular, trenin hangi perona varacağından emin olana kadar genellikle FOB’da beklerler. Bu karmaşanın tek sorumlusu demiryolu idaresidir. Bölgesel Demiryolu Kullanıcıları Danışma Komitesi (ZRUCC) üyesi Shriniwas Sunchuwar, “FB, 50 yıldan daha eski ve bakımı yetersiz” dedi.
Sunchuwar, yolcular havai telin (OHE) üzerine düşmüş olsaydı, geçiş ücreti ve yaralanmaların daha yüksek olabileceğini söyledi. Prekast plakalar ilk önce OHE ani kuvvetiyle çöktü.
Ancak ADRM Jay Singh, “OHE herhangi bir malzeme düştüğünde asla kırılmaz. Olaydan sonra devrildi.”
Kazipeth Ekspresi’ne binecek olan Etapalli sakini Ravi Ramgundewar, bir bıyık tarafından kurtarıldı. O ve ailesi, çöken FoB bölümünü yeni geçmişlerdi. Ramgundewar, “Yönetim bir hata yaptı. İki tren perona geldi, ancak hangi perondan gelecekleri konusunda herhangi bir açıklama yapılmadı. Bu nedenle birçok yolcu, FoB’nin inşaata baskı yapmasını bekledi” dedi.
Demiryolları yaralıları şu şekilde belirledi: Sachi Patil, Prem Titre, Chaitanya Bhagat, Nidhi Bhagat, Chhaya Bhagat, Nayan Bhivanwar, Radheshyam Singh, Anurag Khartad, Riya Khartad, Sevgili Hartad, Vicky BhimalwarPooja Sontakke, Om Sontakke ve Ankita Verma.
Chandrapur Kongre Üyesi Suresh Dhanorkar, olayla ilgili üst düzey bir soruşturma talep etti. Ballarshah ve eyalet orman bakanından MLA Sudhir Mungantiwar tüm devlet yardımı güvence altına alındı.