Maharashtra Leopard Yol Kazalarından En Ölü Dönüyor | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
NAGPUR: Son üç yılda leopar ölümlerinin sayısı azalmış olsa da, ormancılık departmanının rakamları, Maharashtra’daki yüksek geçiş ücretinin ana nedenlerinin yol kazaları ve araç çarpışmaları olduğunu gösteriyor.
Son üç yılda, devlet otoyollarının çoğu ulusal otoyollara dönüştürülerek yollar iki şeritten dört şeride çıkarıldı. Ancak, NH7 (Nagpur-Jabalpur) ve NH-6 (Bhandara-Deori) dışında, bölgenin hiçbir yerinde yol yapım kurumları tarafından herhangi bir azaltma önlemi alınmamıştır.
2020’den 19 Aralık 2022’ye kadar olan rakamlar, eyalette 489 leoparın öldüğünü gösteriyor. Bunların %50’den fazlası (257), kaçak avlananlardan (43) veya kuyularda boğulanlardan (79) fazla trafik kazaları ve çarpışmalarda öldü. Doğal ölümlerin yanı sıra tuzağa düşme, zehirlenme, tren çarpması, yangın vb. ölümler de vardı.
2019’da 110 leopar ölümü bildirildi. Ancak 2020’de 198 ölümle büyük bir sıçrama oldu, bunu 2021’de 167 ve 2022’de 124 (19 Aralık’a kadar) izledi. Ölümlerin çoğu, Pune’un yüksek yoğunluklu bölgelerinde bildirildi ve Nashik daireler. Nashik son dört yılda 208 kişinin öldüğünü bildirirken, Pune’da 119, Aurangabad’da 32 ve 29’da leopar öldü. Kolhapur daireler.
Nashik Orman Baş Konservatörü (CCF) TOI ile görüşmede NB Gudge Bunun nedenlerinden biri de leoparların doğal yırtıcılarının az olması ve dolayısıyla sayılarının artması. Bunun yanı sıra değişen ürün desenleri ve bozulan erkek-dişi oranları da diğer nedenler. Nashik ve Ahmednagar şeker kamışı bölgeleri haline geldi. leoparlar için bir üreme alanı.”
“Bu büyük kediler insanlara yakın yaşadılar ve trafik kazalarına ve kuyularda boğulmaya karşı savunmasızlar. Ölüm oranı yüksek olsa da sayıları da artıyor,” dedi Gudge.
Açıkçası, 2020 ve 2021 leoparlar için özellikle kötüydü. Bu iki yılda, karayolunda ölümlü kazalar çok yüksekti. Verilen verilerde, kaçak avlanmanın yalnızca 2021’de zirveye ulaştığı görülüyor, bunun dışında oldukça düz.
“Kazalardaki ölümlerin çoğu Nashik, Ahmednagar ve Pune çevresindeki yollarda meydana geldi. Yaban hayatı uzmanları, yeterli hafifletme önlemlerinin alınmamış olması mümkündür” dedi.
“Yeni nesil arabaların gelişi ve yolların genişletilmesiyle toplam hızın ve trafik hacminin önemli ölçüde arttığı da fark edilmelidir. Zavallı hayvanların geniş bir otoyolu güvenli bir şekilde geçme şansı yok. Uzmanlar TOI’ye, “Orman dairesi, bazı bölgelerde tekrarlanan ölümler bağlamında değerlerini belirlemek için hafifletme önlemlerini denetlemelidir” dedi.
“Doğu Vidarbha’da, doğal rakipleri olan kaplanların nüfus patlaması göz önüne alındığında, leopar popülasyonunun o kadar iyi durumda olmaması oldukça olasıdır” dediler.
MoEFCC’nin Aralık 2021’de yayınladığı ‘Hindistan’daki Leoparların Durumu’ raporuna göre Maharashtra’da 1.690 leopar bulunuyor ve bu, ülkedeki en büyük üçüncü nüfus. Madhya Pradesh en yüksek leopar sayısına (3.421) sahipken, onu Karnataka (1.783) izliyor.
“Daha fazla leopara sahip olmak, bu hayvanların ölüme terk edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Düşük trafik hacmine rağmen eyaletteki her küçük yol genişletiliyor. Karayolları Bakanlığı ve PWD, 15.000 km’den fazla yolu genişletiyor ve Orman Dairesi, NHAI ve PWD’nin ortaklaşa hafifletme önlemlerine karar verme zamanı geldi” dedi.