Maha, kapsamlı EV politikalarına sahip ilk 5 eyalet arasında | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


Nagpur: Maharashtra, yakın tarihli bir çalışmada değerlendirilen 21 parametrenin 15’ini kapsayan en kapsamlı elektrikli araç (EV) politikası tasarımlarına sahip ilk beş eyalet arasında yer alıyor. Araştırmaya göre, aynı zamanda en güçlü talep yönlü teşviklere sahip dokuz eyaletten biri.
“Devlet Elektrikli Araç Politikalarının Analizi ve Etkileri” başlıklı İklim Eğilimleri araştırması, hedefler ve bütçe tahsisleri, talep tarafı ve üretim teşvikleri, filo elektrifikasyonuna odaklanma, şarj etme yetkilerini kapsayan 21 parametreye dayalı olarak devlet EV politikalarının kapsamlılığını değerlendirdi. altyapı ve iş yaratma.
Birliğin ülkedeki 36 eyalet ve bölgesinden 26’sı son 5 yılda, 16’sı 2020 ile 2022 arasında olmak üzere EV politikalarını yayınladı. Hedeflerine ulaşmak, ”diyor çalışma. Bu eyaletler Andhra Pradesh, Bihar, Karnataka, Kerala, Madhya Pradesh, Tamil Nadu, Telangana ve Delhi’dir.
Çalışma ayrıca EV penetrasyonunun hala hedefin altında olduğunu buldu. “Madhya Pradesh, 2026 yılına kadar tüm yeni kayıtlı araçların %25’inin elektrikli olmasını hedefliyor, ancak mevcut penetrasyon, politikanın başlatılmasından bu yana toplam araç satışlarının %2,2’si seviyesinde bulunuyor. Delhi’nin EV penetrasyonu, 2024 yılına kadar %25 hedefine karşı %7,2 seviyesinde bulunuyor. Tamil Nadu’nun tanımlanmış bir hedefi yok, ancak EV penetrasyonu kayıtlı araçların yalnızca %2,02’si” diye ekledi.
Uzmanlar, eyaletlerin elektrikli araç satışlarının ve genel ekosistemin büyümesi için politika tasarımlarını daha kapsamlı ve dengeli hale getirmek üzere yeniden değerlendirmeleri gerektiğini söyledi. İklim Eğilimleri Direktörü Aarti Khosla, “Ülke genelinde daha hızlı karbondan arındırma sağlamanın temel direklerinden biri olarak e-mobilitenin genişletilmesiyle, eyaletin elektrikli araç politikasının başarısı, Hindistan’ın karbon emisyonlarını azaltma hedefleri açısından çok önemlidir.” dedi.
Khosla, Hindistan eyaletlerinin çoğunun yürürlükte EV politikalarına sahip olmasının iyi bir işaret olduğunu, ancak sıfır emisyonlu ulaşıma başarılı bir geçişin, bunların tasarım ve uygulamalarının etkinliğine bağlı olduğunu da sözlerine ekledi. Aynı zamanda, şu anda Hindistan’da olmayan ulusal bir ulaşım elektrifikasyon hedefine sahip olunmasına da bağlıdır.
Araştırmamız, birkaç hükümet politikasının elektrikli araç satışlarını, üretimini ve genel ekosistem büyümesini dengeleyen kapsamlı tasarımlara sahip olduğunu gösteriyor. Daha iyi düzenleme, iyileştirilmiş izleme, mekanizmalar ve politika değer zinciri genelinde paydaş kapasitesi oluşturma yoluyla ele alınması gereken, uygulamada daha yavaş bir etkiye yol açan boşluklar var” dedi.
World Resources India’da (WRI) Entegre Taşımacılık, Elektrikli Mobilite ve Hidrojen Direktörü Pawan Mulukutla, yaklaşık 25 eyaletin/UT’nin EV politikalarını bildirdiğini ve 4-5 politikanın daha tasarım aşamasında olduğunu vurguladı: eyalet düzeyinde güçlü bir değişim iştahı var. Şimdi kritik ihtiyaç, bu politikaların her bir eyaletin özelliklerini ve benzersizliğini dikkate alan etkili bir şekilde tasarlanması ve uygulanmasıdır. Ayrıca, eyaletler tarafından kendi gereksinimlerine uyacak şekilde uyarlanabilecek tekrarlanabilir modellere ihtiyacımız var. ve ölçek benimseme.”