Prokop'un, 2019 ve 2023'te olmak üzere Dakar'daki maksimum dokuz yeri, bugün dokuzdu. En hızlı Chicherit'in on iki dakika gerisindeydi. Genel zafer için verilen mücadele daha dramatik hale geldi. Birinci sınıf Fransız Sbastien Loeb, İspanya'dan Carlos Sainz'ı yedi dakika farkla yendi.
İyi hazırlandığımız bir etaptı. Kolay olacağını düşünmüştüm ama cehennem gibiydi. Sosyal ağda Prokop, hız ortalaması yüksek olmasa da ne yazık ki çok fazla karmaşıklık olduğunu söyledi.
Takım lideri Orlen Jipocar starttan hemen sonra navigasyon hatası yaptı ve piste dönmek zorunda kaldı. Ama önce buna karar verildi. Ama bize arabayı hemen verdi ve kilometrelerce toz altında kaldık. Daha sonra ne yazık ki lastiğimiz patladı ve bir şekilde bisikleti üzerine koyamadık. Bitiş çizgisine 20 kilometre kala bir şeye çarptık, tekerlek ve ana debriyaj kırıldı, tamir etmemiz gerekiyor. Ancak Prokop, pistte değil, iklimde olduğunu ekledi.
Kamyonlar arasında Huzink arka arkaya en hızlı ikinci isim oldu ancak genel sonuç alma şansı olmadan ralliye devam etti. Mack etapta ikinci oldu ve Lopraise'in üzerine on bir dakika daha atladı. Şu anki saat iki saat altı dakikadır. Loprais şirketi bugün bile konumunu sağlamlaştırmıştır.
Mack, bitiş çizgisine yalnızca iki etap kaldığını ve enda'nın (kamyon) mükemmel durumda olduğunu söyleyerek övündü. Birlikte başladık, birlikte bitirdik. Huzink boğuluyordu, bir tür tedavi için uçağa yetişmek istiyor ama bizi rahatsız etmiyor. Biz kendi işimizi yaptık, toz içinde arabanın sonuna kadar sürdük, sürdük. Genel olarak kırıktı ama son derece hızlıydı. Memnun olan ve sonucun kesinlikle yolunda olduğunu söyleyen Mack, gazın dörtte biriyle gittik ve gittiği yerde yakıtı açtım, dedi. MM Teknoloji ekibi iki otomobil arasında 22. sırada yer aldı.
Motosiklet kategorisinde Amerikalı Ricky Brabec, VTZ'nin birinci uçuşunu kazanarak liderliği pekiştirdi. Kategorinin en iyi koşucusu, elindeki sakatlık ve hastalık nedeniyle kısıtlı olan ve yarışı tamamlayan Michek oldu. Brabka'ya 9:10 dakika kaybetti.
Ünlü yarışın 46. gününe katılanlara bugün 371 kilometrelik hız testi yapıldı. Orion Moto Racing Group takımının sürücüsü etaba iyi girdi, ilk klasmanda liderlik yaptı, ardından ikincilik için mücadele etti ve son kontrol noktasında sekizinci oldu. Ancak Michele sıcakta kaybetti ve 14. sıraya geriledi. Genel klasmanda dokuzuncu sırada yer alan Slovakyalı Tefan Svitek'in altı dakika gerisindeyken, onbirinci Fransız Romain Dumontier, Çek baştan çıkarıcı kadınla arasındaki mesafeyi 28 saniye azalttı.
Tüm gücüme rağmen onuncu etap gerçekten iyiydi. Muhtemelen dün gece uyudum, şimdi de yatacağım. Mmm, burada çadırda dolaşan virüs. Michek, elin hâlâ sıkı olmasına rağmen pek ses çıkmadığını kabul etti. Hiç zevkim yokmuş gibi hissediyorum ama elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum, diye söz verdi.
Honda'nın Brabec fabrikası sürücüsü Şilili Josho Ignacio Cornejo Florim'i sadece iki saniye farkla geride bırakarak bu iki sıranın ardından liderliği ele geçirdi. Botswana'dan birinci sınıf Ross Branch ona 3:45 dakika kaybetti ve yarışta toplam 11 dakika kaldı. Burayı Fransız Adrien van Beveren aldı.
Yirmi bir yaşındaki Duan Drdaj, yine Dakar'da maksimum mesafesini belirledi. Üzgünüm ve açıkçası hayal kırıklığına uğradım. Tankovaka'ya çok hızlı gittim, hızım iyiydi ve kaybolmadım. Her şey yolundaydı, tank yarışında on ikinci sıradaydım, bu beni çok motive etti. Ama sona elli kilometre kala bir kez kayboldum ve orada çok zaman bıraktım. 6. etabı tamamlayamadığı için yüksek cezayla ralliye devam eden Drdaj, sonuçtan dolayı hayal kırıklığına uğradığımı ancak sürüşle ilgili olmadığını söyledi.
Dakar Cuma günü Janbu'da sona erdi.
İyi hazırlandığımız bir etaptı. Kolay olacağını düşünmüştüm ama cehennem gibiydi. Sosyal ağda Prokop, hız ortalaması yüksek olmasa da ne yazık ki çok fazla karmaşıklık olduğunu söyledi.
Takım lideri Orlen Jipocar starttan hemen sonra navigasyon hatası yaptı ve piste dönmek zorunda kaldı. Ama önce buna karar verildi. Ama bize arabayı hemen verdi ve kilometrelerce toz altında kaldık. Daha sonra ne yazık ki lastiğimiz patladı ve bir şekilde bisikleti üzerine koyamadık. Bitiş çizgisine 20 kilometre kala bir şeye çarptık, tekerlek ve ana debriyaj kırıldı, tamir etmemiz gerekiyor. Ancak Prokop, pistte değil, iklimde olduğunu ekledi.
Kamyonlar arasında Huzink arka arkaya en hızlı ikinci isim oldu ancak genel sonuç alma şansı olmadan ralliye devam etti. Mack etapta ikinci oldu ve Lopraise'in üzerine on bir dakika daha atladı. Şu anki saat iki saat altı dakikadır. Loprais şirketi bugün bile konumunu sağlamlaştırmıştır.
Mack, bitiş çizgisine yalnızca iki etap kaldığını ve enda'nın (kamyon) mükemmel durumda olduğunu söyleyerek övündü. Birlikte başladık, birlikte bitirdik. Huzink boğuluyordu, bir tür tedavi için uçağa yetişmek istiyor ama bizi rahatsız etmiyor. Biz kendi işimizi yaptık, toz içinde arabanın sonuna kadar sürdük, sürdük. Genel olarak kırıktı ama son derece hızlıydı. Memnun olan ve sonucun kesinlikle yolunda olduğunu söyleyen Mack, gazın dörtte biriyle gittik ve gittiği yerde yakıtı açtım, dedi. MM Teknoloji ekibi iki otomobil arasında 22. sırada yer aldı.
Motosiklet kategorisinde Amerikalı Ricky Brabec, VTZ'nin birinci uçuşunu kazanarak liderliği pekiştirdi. Kategorinin en iyi koşucusu, elindeki sakatlık ve hastalık nedeniyle kısıtlı olan ve yarışı tamamlayan Michek oldu. Brabka'ya 9:10 dakika kaybetti.
Ünlü yarışın 46. gününe katılanlara bugün 371 kilometrelik hız testi yapıldı. Orion Moto Racing Group takımının sürücüsü etaba iyi girdi, ilk klasmanda liderlik yaptı, ardından ikincilik için mücadele etti ve son kontrol noktasında sekizinci oldu. Ancak Michele sıcakta kaybetti ve 14. sıraya geriledi. Genel klasmanda dokuzuncu sırada yer alan Slovakyalı Tefan Svitek'in altı dakika gerisindeyken, onbirinci Fransız Romain Dumontier, Çek baştan çıkarıcı kadınla arasındaki mesafeyi 28 saniye azalttı.
Tüm gücüme rağmen onuncu etap gerçekten iyiydi. Muhtemelen dün gece uyudum, şimdi de yatacağım. Mmm, burada çadırda dolaşan virüs. Michek, elin hâlâ sıkı olmasına rağmen pek ses çıkmadığını kabul etti. Hiç zevkim yokmuş gibi hissediyorum ama elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum, diye söz verdi.
Honda'nın Brabec fabrikası sürücüsü Şilili Josho Ignacio Cornejo Florim'i sadece iki saniye farkla geride bırakarak bu iki sıranın ardından liderliği ele geçirdi. Botswana'dan birinci sınıf Ross Branch ona 3:45 dakika kaybetti ve yarışta toplam 11 dakika kaldı. Burayı Fransız Adrien van Beveren aldı.
Yirmi bir yaşındaki Duan Drdaj, yine Dakar'da maksimum mesafesini belirledi. Üzgünüm ve açıkçası hayal kırıklığına uğradım. Tankovaka'ya çok hızlı gittim, hızım iyiydi ve kaybolmadım. Her şey yolundaydı, tank yarışında on ikinci sıradaydım, bu beni çok motive etti. Ama sona elli kilometre kala bir kez kayboldum ve orada çok zaman bıraktım. 6. etabı tamamlayamadığı için yüksek cezayla ralliye devam eden Drdaj, sonuçtan dolayı hayal kırıklığına uğradığımı ancak sürüşle ilgili olmadığını söyledi.
Dakar Cuma günü Janbu'da sona erdi.
Dakar Rallisi 2024 Arabalar (Ultimate Kategori): 1. Chicherit, Winocq (Fr./Toyota) 3:19:27, 2. Baragwanath, Cremer (JAR/Yüzyıl) -5:43, 3. Vanagas, Kuldar (Kaynak, Tahmini/Toyota) -6:04 , ...9. Prokop, Chytka (R/Ford) -11:58, 33. Ouednek, Kpal (R/Toyota) -42:45, 35. Trnn, Ernst (R/Ford) -45:26. Şunları deneyin: 1. Sainz, Cruz (s./Audi) 41:35:12, 2. Loeb, Lurquin (Fr., Belçika/Prodrive) -13:22, 3. Moraes, Monlen (Brezilya, s./Toyota) -1:02:44, …7. Prokop, Chytka -1:59:58, 25. Trnn, Ernst -12:54:09. Motosikletler: 1. R. Brabec (ABD/Honda) 3:51:39, 2. Cornejo Florimo (Şili/Honda) -2, 3. Van Beveren (Fr./Honda) -20, …14. Michek -9:10, 21. Drdaj -14:23, 26. Engel -22:55, 34. J. Brabec -39:28, 47. Proke -1:04:03, 48. Pabika (vichni R/KTM) ) -1:04:13, 49. Podmol (R/Husqvarna) -1:05:22. Şunları deneyin: 1. R. Brabec 44:45:28, 2. Şube (Botsw./Kahraman) -10:54, 3. Van Beveren -11:46, …10. Michek -2:29:45, 23. Engel -6:33:49, 26. J. Brabec -7:35:51, 43. Pabika -13:29:17, 44. Proke -13:34:34, 55. Podmol -17:14:34. tayt: 1. Andjar (Arg./Yamaha) 4:49:23. Şunları deneyin: 1. Andjar 55:56:50. Kamyonlar: 1. Huzink (Hollanda/Renault) 3:40:39, 2. Mack (R/Iveco) -1:08, 3. Beck (Hollanda/Iveco) -9:00, 4. Loprais (R/Prag) -12:34, ...7. J. Valtr st. (R/Tatra) -24:47, 13. M. Valtr (R/Iveco) -58:33, 24. Stiblk (R/Tatra) -2:17:33. Şunları deneyin: 1. Mack 47:07:48, 2. Loprais -2:06:083. Mitchel van den Brink (Hollanda/Iveco) -3:31:46. Not: Yalnızca tüm aşamaları tamamlayan öğrenciler öncelik sırasına göre listelenir. |