Konut ve çocuklar için çevrimiçi ödenek. İçişleri ve Haberleşme Bakanlığı dijitalleşmedeki yenilikleri sundu

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Jenda müşteri bölgesi aracılığıyla kişiler katkı için yeni bir başvuruda bulunabilir, bir sonraki aşamada bunu kendileri yönetebilir ve gerekli belgeleri sağlayabilirler. “Önemli yeniliklerden biri, örneğin çocuk yardımı durumunda müşterilerin her üç ayda bir gelirlerini belgelemelerinin gerekli olmasıdır. Yeni özellikler size ne yapmanız gerektiğini söylüyor. Aynı zamanda unutmamanız için size bir SMS de göndereceğiz” dedi Trpkoš.


Talep oluşturulduktan sonra sistem müşterinin hangi yükümlülüklere sahip olduğunu ve hangi belgeleri sunması gerektiğini oluşturacaktır. Vatandaşlar, sistemdeki başvuru işlemlerinin gidişatına ilişkin bilgilere diledikleri zaman ulaşabiliyor.


Müşteriler Salı gününden itibaren Jenda müşteri bölgesinde iki yeni çevrimiçi uygulamayı kullanabilirler. Ancak bakanlık bilgi teknolojileri dairesi kıdemli müdürü, projenin pilot aşamasında olduğunu ve kullanım konforunun artacağına dikkat çekti.


“İnsanlar ebeveyn parasını iki dakikada halledebiliyor. Daha önce ofise gelmek için bütün bir günü ayırmaları gerekiyordu. Vatandaşları geri bildirim göndermeye davet eden Jurečka, “Başvuranların yarısı çocuk yardımını zaten dijital olarak çözüyor” diye seviniyor.


“Gelişebilmek için vatandaşların neyi sevip neyi sevmediğini ölçüyoruz. Geri bildirimler harikadır, örneğin insanlar bazı ifadeleri daha kesin hale getirmemiz için bizi zorluyorlar. Bu, ortamı daha konforlu hale getirecek” diye açıkladı Çalışma ve Sosyal İşler Bakanı.


Postaneyle işbirliği



Çalışma ve Sosyal İşler Bakanlığı’nın amacı gelecekte tüm süreci daha verimli hale getirmek ve gerekli verileri ortaklardan, örneğin işverenlerden veya kadastro ofislerinden elde etmektir.


Gelecekte İçişleri ve Haberleşme Bakanlığı, başvuruların sunulabileceği yerlerin sayısını artırmak için Çek Postası ile işbirliği yapmak istiyor. Jurečka, “Evinde internete veya teknolojiye erişimi olmayanlar, personelin onlara yardımcı olabileceği bir postane şubesine gelebilecekler” dedi.


Jenda müşteri bölgesinde insanlar, önümüzdeki yıllarda örneğin yeniden eğitim ve destek talepleriyle ilgilenme fırsatına sahip olacak. Plan aynı zamanda sağlık sigortası olan kişilere yönelik yardımların dijitalleştirilmesini de içeriyor. Trpkoš, “Bunu başardığımızda, müşteri ile tesis arasındaki etkileşimlerin yaklaşık yüzde 80’i dijital olarak gerçekleşecek” diye düşünüyor.


“Bu, departmanımızdaki dijitalleşme alanında bir başka önemli ilerlemedir; Çek Cumhuriyeti vatandaşlarına yönelik hizmetlerin kalitesinde bir artıştır. Devlet yönetimini 21. yüzyıl seviyesine bir adım daha ileri taşıyoruz” diye ekledi.


Jenda müşteri bölgesi



Çalışma ve Sosyal İşler Bakanlığı, Jenda müşteri bölgesinin tek seferlik çocuk yardımına başvururken asistan olarak görev yapmaya başladığı Ağustos 2022’de dijitalleştirme sürecinde önemli ilerleme kaydetti.


Sonuçlardan biri tüm sürecin hızlanmasıdır. Giderek daha fazla insan, ofis sıralarında beklemeden, evlerinin rahatlığında katkı başvurusu yapma olanağını kullanıyor. Ebeveyn parasının ortalama işlem süresi üç ay içinde üçte bir oranında azaldı.


“Jendo’daki formun bir diğer avantajı da başvuru sahibinin, başvurusunun işleme durumunu görebilmesidir. Şahsen postaneye veya veri kutusu aracılığıyla başvuruda bulunurken, bir tür bilgi boşluğu içindedir ve yardımdan yararlanıp yararlanmayacağını ve ne zaman yararlanacağını bilmemektedir. Jendo’da her şeyi çevrimiçi olarak kontrol edebiliyor” diye açıklıyor İçişleri ve İletişim Bakanlığı bilgi teknolojisi bölümünün kıdemli yöneticisi Karel Trpkoš.


Bakanlık, başvuru sahiplerinin memnuniyetlerini ifade ettiği ve 1.4 notu alan bir anket sayesinde de Jenda’nın popülaritesine ikna oldu.