NAGPUR: Aarushi Gond kabilesinden 10 yaşındaki Gajanan Naitam, kendini Japonca tanıtıyor. Aarushi, Nagpur şehrine yaklaşık 60 km uzaklıktaki Ramtek tehsil’deki Zilla Parishad İlkokulu Junewani’den (Umri) standart bir IV kızıdır. Hepsi aynı kabileye mensup 39 öğrenciden oluşan okulun tamamının müfredatında Japonca ya da başka bir yabancı dil yer almıyor. Yine de çoğu dili akıcı bir şekilde konuşuyor. Pazar günü, Saumya Sharma, Nagpur ZP CEO, Aarushi’nin kısa bir videosunu Twitter’da yayınlayarak platformda büyük beğeni topladı.
Kabile çocukları dili Google Çeviri ve YouTube eğitimlerini kullanarak öğrendiler çünkü öğretmenlerinin de bilgisi yoktu. Sınırlı kaynaklarla çocuklar, bir sonraki hedef olarak yazma ve okuma ile Japonca konuşmayı öğrenebildiler. “Aarushi artık okuldaki diğer öğrencilere de dil öğretiyor. Çocuklar Balbharati İngilizce ders kitabının tamamını Devnagiri’ye Japoncaya çevirdiler” dedi. Sapana Mankarbir okul öğretmeni.
Mankar, Geleceğe Hazır Eğitimi uygulayan Vedh Çalışma Ekibinin (VWT) bir parçasıdır (ÖZGÜR) kavramı, Maharashtra’daki birkaç köyde eski Eğitim Bakanı Nand Kumar’ın bir buluşu. Haziran 2020’de kurulan VWT, Maharashtra ve Chhattisgarh’daki aktif öğretmenlerden oluşur ve öğretim modülleri üzerinde tartışmak için günlük çevrimiçi toplantılar düzenler. Japonca öğrenme fikri bir konu uzmanı tarafından değerlendirildi. Kusum Kachwe geçen yıl Latur’daki VWT toplantısında.
“Toplantıdan döndüğümde çocuklar bana bunu sordular ve ben de kaçının yeni bir dil öğrenmeye istekli olduğunu sordum. Ben bile Japonca bilmiyordum” dedi Mankar. Öğretmen, öğrencilerin becerilerini tazelemek için ücretsiz çalışma materyallerine ve koçluğa ihtiyaçları olduğunu söyledi. “Resmi çevrimiçi koçluk ve iyi çalışma materyalleri onlara çok yardımcı olacaktır. Bazıları ebeveynlerinin cep telefonlarını kullanırken diğerleri benimkini alıyor” dedi. FRE etkinlikleri, çocukların kendi başlarına öğrenmelerine izin verme fikri etrafında toplanmıştır. Altı adıma dayanmaktadır: bağımsız öğrenmeye hazırlık, meydan okumalar/görevler, akran ve grup öğrenmesi, artan merak ve teknoloji kullanımı. Okuldaki diğer tek öğretmen olan Müdür Dhanraj Rathod, “Kızlar şimdi Japonya’ya gitmek istiyor” dedi. VEDH bir Marathi terimidir ve Bhavishya Vedi Shikshan Vichar Prakriya’nın kısaltmasıdır. Mankar, “Japonca veya Korece gibi diller, bu öğrencilerin gelecekte bu ülkelerde ve Hindistan’da turizm endüstrisinde iş bulmalarına yardımcı olabilir.” FRE atölyeleri ayrıca VJ/NT okullarında, Aurangabad’daki aşramshalalarda, Nashik’te, Pune’da ve MP’de Sausar’da düzenleniyor. “Teknoloji öğretmek için değil, öğrenmek için kullanılmalıdır. Öğretmenden çok akıl hocası olmaya çalışıyoruz. Bizim işimiz planlamak, liderlik ve yönetim ise öğretmenin işi olacak. Bu, ‘Dokuz Zeka’ sistemi, mevcut eğitim modeli ise sadece iki dil ve eleştirel düşünme üzerine çalışıyor” dedi. Washim ilkokul öğretmeni ve 977 VJ/NT okulu için OBC Geliştirme devlet eğitim koordinatör yardımcısı olan Nilesh Ghuge, gelişmiş ülkelerde genç yetenek az olduğu için bunların 21. yüzyıl becerileri olduğunu söyledi. “Önce özgüven kazandılar, sonra dil becerileri kazandılar. Morşi’de çocuklar Çince ve İspanyolca da konuşuyor” dedi.