İzleri ikiye katlamak, kaplanlar için çifte sorun demektir | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
NAGPUR: Güneydoğu Merkez Demiryolu (SECR), son soruşturma için ihale açtı Gondia-Chanda Fort-Ballarshah (250km) ve Wadsa Gadchiroli (52km) ikiye katlama projeleri. Bölgedeki demiryolu altyapısını güçlendirmek için ek hatlar planlansa bile, her iki proje de kaplanlar, leoparlar ve diğer yaban hayatı için bir felaket anlamına gelecek ve hafifletme önlemleri bir zorunluluktur.
Orman Bakanlığı kayıtlarına göre, son on yılda SECR yollarında 100’den fazla vahşi hayvan öldü. Bunlar arasında sekiz kaplan, altı tembel ayı, 10 leopar, dört sırtlan, dört gaur, birkaç yaban domuzu, nilgai ve geyik bulunur.

jaskfk


Dronların kullanıldığı son saha araştırması için ihaleler 1 Aralık 2022’de yayınlandı. Wadsa-Gadchiroli için ihale değeri Rs98 lakh, Gondia-Chanda Fort için ise 4,58 Rs. İş, toprak araştırmalarının yürütülmesini, ayrıntılı çizimlerin sağlanmasını ve tahminlerin ve DPR’lerin hazırlanmasını içerir.
Wadsa-Gadchiroli arasındaki yeni bir demiryolu hattı, vahşi yaşamı kontrol altına alma önlemleriyle çoktan temizlenmiş ve toprak işleri başlamış olsa da, artık bölüm çift hatlı olacak. Her iki hattaki çalışmaların aynı anda başlaması da mümkün.
“Araştırma, ikiye katlama için daha fazla arazinin satın alınması gerekip gerekmediğini bulmayı amaçlıyor. İki katına çıkması durumunda, doğayı sınırlamak için önlemler alınacak ve DPR’nin kendisine dahil edilecektir. SECR yetkilileri ayrıca, Hindistan Yaban Hayatı Enstitüsü’nün (WII) hafifletme için hassas alanları belirlemesini istiyoruz” dedi.
Ancak korumacılar endişelerini dile getirdiler. Peyzaj Araştırma ve Koruma Vakfı’nda (LRCF) lineer altyapı uzmanı olan Milind Pariwakam şunları söyledi: “Ratapani hattı gibi, mevcut Gondia-Chanda Fort demiryolu da dünyadaki vahşi yaşamın en büyük katillerinden biridir. Orta Hindistan manzarasının tamamı. Her iki demiryolu hattının DPR’si için, yaban hayatı azaltma önlemlerinin dahil edilmesi, DPR Hazırlık Ofisi’nin çalışma kapsamına açıkça dahil edilmelidir.
“DPR taslağının hazırlanmasında para hesaba katılırsa, hafifletme önlemlerinin uygulanmasında herhangi bir sorun olmayacağı genel olarak kabul edilmektedir. Pariwakam, ikinci basamak hafifletme eklemeye ek olarak, aynı DPR’de birinci basamak hafifletme biçimindeki onarıcı girdilerin de planlanması gerektiğini ve bu girdiler olmadan DPR’nin onaylanmaması gerektiğini söyledi.
Gondia-Ballarpur ve Wadsa-Gadchiroli demiryolu hatları, korunan alanların dışında kalan son yüksek yoğunluklu kaplan yaşam alanlarının bir kısmını kesiyor. Hafifletici önlemler hem mevcut hem de önerilen yol üzerinde uygulanmalıdır. Yaban hayatı biyoloğu Aditya Joshi, korumaya ilişkin fütürist bir bakış açısını korurken, bu manzarada ekolojik olarak anlamlı azaltma önlemlerinin uygulanmasının Orta Hindistan’daki kaplan popülasyonlarının yaşayabilirliği üzerinde uzun vadeli olumlu bir etkisi olacaktır” dedi.
“Doğrusal altyapı kılavuzlarında hasardan kaçınma ilk ilkedir ve olası alternatif hizalamaların ayrıntılı bir analizi yapılmalıdır. Pariwakam, bu önlemler, değerli vergi mükelleflerinin yaban hayatı güvenlik önlemleri almayarak boşa giden parasını kurtarmaya yardımcı olacak” dedi.
Eski NBWL daimi komite üyesi Kishor Rithe, 17 Ağustos 2022’de hafifletme konusunu tartışmak için yaptığı bir toplantıda, Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw’ın kaplanları, leoparları, tembel ayıları, gaurları ve diğerlerini caydırmak için 100 hassas bölgede hafifletme yapıları inşa etmeye karar verdiğini söyledi. kurtarmak. vahşi hayvanlar.
“Vidarbha arazisinde tekrarlanan kaplan saldırıları nedeniyle konuyu doğrudan bakanla görüştük. Büyük bir hassasiyet ve ciddiyet gösterdi ve acilen tüm ilgilileri toplantıya çağırdı. Vidarbha’dan gerekli verileri zaten paylaştık,” dedi Rithe.