İskele battı, WCL kömür kamyonları 3 yıl önce güvensiz ilan edilen köprüyü kullanmaya devam ediyor | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Nagpur: Western Coalfields Limited (WCL), Visvesvaraya tarafından güvensiz ilan edildiği için Maharashtra Devlet Karayolu Geliştirme Şirketi’nin (MSRDC) ağır vasıtalar için kullanmama emrine rağmen, Ghugus ve Mungoli arasındaki 28 yıllık bir köprüyü kömür kamyonları için kullanıyor. Ulusal Teknoloji Enstitüsü (VNIT) üç yıl önce.
Geçen hafta, nehrin tam ortasında bulunan köprünün dokuz sütunundan birinin gözle görülür şekilde eğri olduğu tespit edildi. Kaynaklar, bunun köprünün deformasyonuna yol açtığını ve köprünün çoğunun merkezde yaklaşık bir fit daha aşağıya düştüğünü söyledi.
Aktivist Ibadul Siddiqui TOI’ye şunları söyledi: “WCL ve MSRDC, insanlara yönelik tehdidi anlamalı ve köprüyü bir an önce kapatmalı. Köprü dört yıldır kötü durumda. Köprünün onarılması için son dört yıldır iki devlet kurumuna mektup yazıyorum. Onarımlar yapılmadı ve şimdi bir iskele devrildi. Köprü, Chandrapur ve Yavatmal olmak üzere iki bölgeyi birbirine bağladığı için başta çiftçiler olmak üzere yüzlerce insan için çok önemli” dedi.
Siddiqui’nin son şikayetinin ardından MSRDC, iki gün önce WCL’ye bir mektup göndererek, istenmeyen bir olayın meydana gelmesi durumunda WCL’nin sorumlu tutulacağını bildirdi.
MSRDC, Siddiqui’den gelen şikayetler üzerine köprünün VNIT tarafından yapısal olarak denetlenmesi talimatını vermişti. 17 Mayıs 2019 VNIT raporu, köprünün ağır araçlar tarafından kullanıldığında güvensiz olduğunu belirtti. 16 ay sonra, 29 Eylül 2020’de MSRDC, WCL’ye hafif araçların kullanımına izin verirken ağır araçları kısıtlamayı ve kömür yüklü kamyonlar için yeni bir köprü inşa etmeyi teklif etti.
WCL Wani Bölgesi genel müdürü Abhaschandra Singh, “Köprü Cumartesi gününden itibaren ağır araçlara ve dört tekerlekli araçlara kapatılacak. Son dört gündür gece saatlerinde ağır vasıtalara kısıtlama getirdik. Nehir yatağından geçen alternatif bir yolun inşaatı devam ediyor ve tamamlanması bir hafta sürecek. Alternatif köprü devreye girdikten sonra iki tekerlekli ve yayaların bile köprüyü kullanması engellenecek.”
WCL, Mungoli Madenini 1994 yılında Wardha Nehri’nin Yavatmal tarafında başlatmıştı. Şirket, kömürün taşınması için Nakoda köyü tarafından diğer tarafa 500 metrelik bir köprü inşa etti. Dokuz ayakla desteklenen bu köprü, WCL’nin Mungoli, Kolgaon ve Painganga madenlerinden günlük binlerce ton kömür taşınması dışında Chandrapur’dan Yavatmal bölgesine trafiği kolaylaştırıyor. Wardha Nehri bu musonda birden fazla sel yaşadı ve köprüyü iki ayda dört kez sular altında bıraktı.