Nagpur: Salı günkü İngiliz HSC gazetesi, ankette basılan altı puan değerindeki yanıtlarla en olası yanlış baskıları içeriyordu. Bu cevaplar aslında kağıt değerlendirmesi için bir referans noktası olarak kullanılan model cevap kağıdının bir parçasıydı.
İngilizce öğretmeni Sapan Nehrotra şunları söyledi: “Moderatörlere verilecek model yanıt belgesinin bir kısmı öğrencilerin eline geçti. Üçüncü soru, A3, A4 ve A5 indeksleri altında ‘etkinlikler’ bölümünü içermektedir. Öğrencilerin kafası karıştığı için, onu tamamen atlayan birçok kişi vardı. Öğrencilerin ‘soruyu’ anlamaya çalışırken değerli zamanlarını kaybetmeleri kurulun suçu.”
Maharashtra Eyaleti Eğitim Kurulu yetkilileri, yanlış baskılarla ilgili iddiaların geçerliliğine ancak Pune genel merkezinde baş moderatörler (kıdemli öğretmenler) toplantısından sonra karar verebileceklerini söylediler. Bu toplantının sınavdan sonraki Salı günü yapılması gerekiyordu ama tüm ana moderatörler, bekleyen talepler nedeniyle öğretmen örgütleri tarafından çağrılan ‘boykot’un bir parçası.
Bhandara Üniversitesi’nde İngilizce öğretmeni olan Nadeem Khan, “Bu sorular altı puan kazandırdı ve öğrenciler bu puanları kendi hataları olmadan kaybedebilirler. Eğitim kurulu, deneseler de denemeseler de her öğrenciye varsayılan olarak altı puan vermelidir.”
Eyalet eğitim kurulu sekreteri Anuradha Oak yaptığı yazılı açıklamada, konunun ancak baş moderatörler toplantısında karara bağlanabileceğini söyledi.
Vidarbha Junior College Öğretmenler Derneği genel sekreteri Ashok Gavhankar, “Tüm baş moderatörler, farklı öğretmen örgütlerinin üyesi olan öğretmenlerdir. Maharashtra’daki her öğretmen örgütü, ‘sınav sonrası’ ile ilgili tüm çalışmaları boykot etti. Bu nedenle baş moderatör toplantısı yapılmadı ve hükümet bekleyen sorunları tartışmak için masaya oturana kadar biz de kımıldamayacağız. Herhangi bir konu için baş moderatör toplantıları ve kağıt kontrol çalışmaları yapılmayacaktır.
Baskı hataları bir yana, öğretmenler ödevi genel olarak kolay buldu. Jyoita Roy, İngilizce öğretmeni Dr. Ambedkar Koleji şunları söyledi: “Soruların kitaptan sorulması nedeniyle makalenin tamamı müfredattan geldi. Maharashtra eyalet yönetimi, silinen müfredattan hiçbir şey talep edilmemesini sağladı.
Öğrencilerin çoğu verilen sürede ödevi çözebilmiştir. Öğrenci Aarisha Bansode, “Sınav biraz zordu” diyor. Aarisha’ya göre şiir kısmı en kolayıydı ama yeni kısım zordu çünkü sabit cevaplar yazmaları gerekiyordu. “Bütün sorular müfredata dayalıydı” dedi.
Başka bir öğrenci olan Diwansh Khushwaha, “Kağıdı oldukça uzun buldum. Makalenin tamamını çözmek için yeterli zamanım olmadı.”
Nazifa Khateeb için işler iyi gitti. “Kolay bir sınavdı ve zaman da onu tamamlamak için yeterliydi. Bu kadar uzun bir aradan sonra üç saatlik çevrimdışı bir sınav, onu biraz yorucu hale getirdi” dedi.
(Reshma Dersman’ın katkısıyla)