Hindistan üniversiteleri, yüksek öğretimin uluslararasılaşmasını artırmak için uluslararası sıralamalara katılmaya giderek daha fazla ilgi gösteriyor. Phil BatyBaş Küresel İşler Sorumlusu, Zaman Yüksek Öğrenim (THE), Londra, geçtiğimiz günlerde Hindistan’a yaptığı ziyarette, sıralamalara katılan Hint üniversitelerindeki büyük patlamadan bahsetti. “Yıllar geçtikçe, Hindistan’ın THE temsili Dünya üniversite sıralamaları iki katından fazla arttı. 2016’da sıralama, Hindistan’dan 31 üniversiteyi içeriyordu ve şu anda 75 üniversiteye yükseldi ve Hindistan’ı katılım açısından en çok temsil edilen ülke haline getirdi, ”dedi Baty, Education Times ile yaptığı röportajda.
Hindistan üniversiteleri küresel sahnede oynamak için çabalıyor ve sıralamalar, görünürlük ve küresel bir kıyaslama için önemli bir platform sağlıyor. Baty, “Bu artık araştırma ortaklıklarını, çift diplomaları ve değişim programlarını geliştirmek için akademik güçlerin reklamını ve pazarlamasını yapıyor” diye ekliyor. Baty, dikkatle kalibre edilmiş ölçütlerin, uluslararası akademik ve öğrenci yetenek akışını izleyen ve ödüllendiren göstergeler, uluslararası işbirlikçi araştırmayı teşvik eden ve endüstri-üniversite işbirliğini kutlayan ölçütler olduğunu ekliyor. “Dünya sıralamaları, NEP2020 aracılığıyla Hindistan’ın iddialı kalkınma ve uluslararasılaşma programını desteklemek için önemli bir araç haline gelmeye devam edecek.”
2018 ile 2023 arasındaki son beş yılda, Hindistan’ın çeşitli performans göstergelerindeki puanları değişti. Hindistan, Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi (FWCI) dahil olmak üzere çoğu alanda gelişme gösteriyor ve bu da araştırma etkisinin artmakta olduğunu doğruluyor. Baty, Hindistan’ın doktora ve yeni nesil araştırmacılar yaratmasının dünyanın ötesinde olduğunu söylüyor. 40.000 akademisyenle yapılan bir ankete dayanan THE raporları, personel-öğrenci oranının arttığını ve endüstriden fon çekme yeteneğinin geliştiğini ve bunun da araştırma üretkenliğini artırdığını gösteriyor. 2022-2023 arasındaki metrik değişiklikleri, Hindistan’ın FWCI, uluslararası sponsorluk, yayıncılık ve daha fazlası açısından geliştiğini gösteriyor. Bununla birlikte, endüstri gelirlerinde, araştırma itibarında ve uluslararası personel alımında bir düşüş var.
Hindistan’ın eğitim sektörünün karşı karşıya olduğu zorluk, klasik yeni sorundur. “Maalesef Hindistan, uluslararası öğrencileri ve uluslararası öğretmenleri çekmek için mücadele ediyor. Bunun nedeni, Hindistan’ın uluslararasılaşmanın bir öncelik olmayacak şekilde yapılandırılmış olmasıdır” diye ekliyor Baty.
Üniversitelerin sosyal ve ekonomik etkilerini ölçmek için öncü alternatif değerlendirme sistemi THE Impact Rankings, Hindistan kurumlarının ilgisini çekiyor. bu Etki sıralamaları prestij, araştırma mükemmelliği ve zenginlik gibi geleneksel küresel ölçütlere dayanmaz. Etki Sıralamaları, üniversitelerin toplumu destekleyerek kendi topluluklarında bu alanda ne kadar fark yarattığını değerlendirir. “Üniversitelerin katkısını yakalıyorlar Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma HedefleriBaty, gıda güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olmaktan yoksullukla mücadeleye, iyi sağlığın, temiz su ve sanitasyonun teşvik edilmesine, eşitsizlik ve iklim kriziyle mücadeleye kadar, diyor Baty. “Bu, Hindistan’ın göze çarpan bir performans sergilediği mükemmelliğe alternatif bir yaklaşım. Baty, sıralamada 64 kadar Hint üniversitesinin yer aldığını söylüyor.
Baty, UGC’nin yabancı üniversiteleri davet etme kararının önemli bir girişim olduğunu söylüyor. “Harvard, Stanford, Oxford veya Cambridge’in bir gecede istila etmesi pek olası değil. Ancak bazı iyi uluslararası üniversitelerin Hindistan’da kampüs kurmaları için açık nedenler var. THE dünyanın dört bir yanından en iyi 500 üniversitenin haritasını çıkarmaya yardımcı olabilir, bu da Hindistan için iyi olabilir,” diyor Baty.
Hindistan üniversiteleri küresel sahnede oynamak için çabalıyor ve sıralamalar, görünürlük ve küresel bir kıyaslama için önemli bir platform sağlıyor. Baty, “Bu artık araştırma ortaklıklarını, çift diplomaları ve değişim programlarını geliştirmek için akademik güçlerin reklamını ve pazarlamasını yapıyor” diye ekliyor. Baty, dikkatle kalibre edilmiş ölçütlerin, uluslararası akademik ve öğrenci yetenek akışını izleyen ve ödüllendiren göstergeler, uluslararası işbirlikçi araştırmayı teşvik eden ve endüstri-üniversite işbirliğini kutlayan ölçütler olduğunu ekliyor. “Dünya sıralamaları, NEP2020 aracılığıyla Hindistan’ın iddialı kalkınma ve uluslararasılaşma programını desteklemek için önemli bir araç haline gelmeye devam edecek.”
2018 ile 2023 arasındaki son beş yılda, Hindistan’ın çeşitli performans göstergelerindeki puanları değişti. Hindistan, Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi (FWCI) dahil olmak üzere çoğu alanda gelişme gösteriyor ve bu da araştırma etkisinin artmakta olduğunu doğruluyor. Baty, Hindistan’ın doktora ve yeni nesil araştırmacılar yaratmasının dünyanın ötesinde olduğunu söylüyor. 40.000 akademisyenle yapılan bir ankete dayanan THE raporları, personel-öğrenci oranının arttığını ve endüstriden fon çekme yeteneğinin geliştiğini ve bunun da araştırma üretkenliğini artırdığını gösteriyor. 2022-2023 arasındaki metrik değişiklikleri, Hindistan’ın FWCI, uluslararası sponsorluk, yayıncılık ve daha fazlası açısından geliştiğini gösteriyor. Bununla birlikte, endüstri gelirlerinde, araştırma itibarında ve uluslararası personel alımında bir düşüş var.
Hindistan’ın eğitim sektörünün karşı karşıya olduğu zorluk, klasik yeni sorundur. “Maalesef Hindistan, uluslararası öğrencileri ve uluslararası öğretmenleri çekmek için mücadele ediyor. Bunun nedeni, Hindistan’ın uluslararasılaşmanın bir öncelik olmayacak şekilde yapılandırılmış olmasıdır” diye ekliyor Baty.
Üniversitelerin sosyal ve ekonomik etkilerini ölçmek için öncü alternatif değerlendirme sistemi THE Impact Rankings, Hindistan kurumlarının ilgisini çekiyor. bu Etki sıralamaları prestij, araştırma mükemmelliği ve zenginlik gibi geleneksel küresel ölçütlere dayanmaz. Etki Sıralamaları, üniversitelerin toplumu destekleyerek kendi topluluklarında bu alanda ne kadar fark yarattığını değerlendirir. “Üniversitelerin katkısını yakalıyorlar Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma HedefleriBaty, gıda güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olmaktan yoksullukla mücadeleye, iyi sağlığın, temiz su ve sanitasyonun teşvik edilmesine, eşitsizlik ve iklim kriziyle mücadeleye kadar, diyor Baty. “Bu, Hindistan’ın göze çarpan bir performans sergilediği mükemmelliğe alternatif bir yaklaşım. Baty, sıralamada 64 kadar Hint üniversitesinin yer aldığını söylüyor.
Baty, UGC’nin yabancı üniversiteleri davet etme kararının önemli bir girişim olduğunu söylüyor. “Harvard, Stanford, Oxford veya Cambridge’in bir gecede istila etmesi pek olası değil. Ancak bazı iyi uluslararası üniversitelerin Hindistan’da kampüs kurmaları için açık nedenler var. THE dünyanın dört bir yanından en iyi 500 üniversitenin haritasını çıkarmaya yardımcı olabilir, bu da Hindistan için iyi olabilir,” diyor Baty.