ingiliz Konseyi Hindistan’da şimdi, çok kültürlü işbirlikleri, öğrenci hareketliliği ve ulusötesi eğitim (TNE) aracılığıyla araştırma üzerinde daha büyük bir etkiye sahip olacak olan eğitimin uluslararasılaşmasını vurgulayan Ulusal Eğitim Politikası 2020’yi (NEP2020) desteklemeye odaklanıyor.
Yakın zamanda Singapur’da sonuçlanan Going Global Education Conference (GGC) Asia Pacific 2022-23 oturum aralarında, Rittika Chanda Parruck, Eğitim Direktörü, British Council, Hindistan, Education Times’a üniversite ortaklığını sağlayan eğitim liberalizasyonu hakkında bilgi verdi. GGC 2022, British Council’ın Asya Pasifik için küresel inovasyon yatağı olarak bu coğrafyanın küresel önemi göz önünde bulundurularak oluşturulmuş bir pilot projesiydi.
TNE BK-Hindistan’ın görünümünü inceleyen bir rapor, Hindistan’da TNE teslimatının çok modelli genişletilmesinin kapsamını vurgulamaktadır. “Her iki ülkenin nitelikleri karşılıklı olarak tanındığında işbirliği daha kolay hale gelir. Hindistan ve Birleşik Krallık arasındaki Akademik Niteliklerin Karşılıklı Tanınması (MRQ) ilk adımdır. Parruck, “İkinci önemli adım, üniversitelerin İngiltere’deki üniversitelerle TNE anlaşması aracılığıyla çalışmasıdır” dedi. Öğrencilerde daha fazla ilgi uyandırmak için, TNE haritalamanın vanilya aromalı dereceler yerine ortak bir nişe sahip olması gerekir.
TNE, Birleşik Krallık dışında öğretilen İngiliz derece programlarını ifade eder. Birleşik Krallık üniversiteleri ile yerel sağlayıcılar arasındaki doğrulama anlaşmalarından uluslararası şube kampüslerine (IBC’ler) kadar değişen, TNE sunumu için birden fazla model vardır. ” UGC ikili ve eşleştirme için yeni kurallar getirdi,” diye ekledi Parruck, TNA haritalamanın ülkenin yüksek öğretim tekliflerini nasıl iyileştirebileceğinin, yerel becerileri geliştirebileceğinin, seçenekleri artırabileceğinin, öğrenci hareketliliğini artırabildiğinin ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SDG) katkıda bulunabileceğinin altını çiziyor.
Parruck, (Hindistan’ın) serbestleştirme planlarını önceden tahmin etmiştik ve British Council’ın her iki ülkedeki 107 üniversiteye ve 36 ortağa şimdiden 1,2 milyon GBP değerinde hibe verdiği Going Global Partnerships’i başlattığımızı da sözlerine ekledi. “Niş disiplin sağlamak, yüksek öğrenim uzmanlıklarına değer verildiği için Birleşik Krallık’tan özel girdi gerektiren bir oyun değiştirici olacaktır” diye ekledi.
Çin, 2020/21’de Asya ülkelerindeki TNE kayıtlarında 60.405 kayıtla birinci oldu. Diğer ülkeler Malezya (48.240), Sri Lanka (37.100), Singapur (27.730) ve Nepal (9.610) olurken, Hindistan yalnızca 9.050 kayıtla son sırada yer alıyor.
“TNE, geçmişte Hindistan’da UGC tarafından getirilen yeni düzenlemeler kapsamında son zamanlarda kaldırılan birkaç politika engeliyle karşı karşıya kaldı. Hindistan temkinli başladı, ancak şimdi sayıların artmasını bekleyebiliriz. Çin’in başlangıçta çok az düzenleyici engeli vardı, ancak son yıllarda daha fazla düzenleme eklendi.
Hindistan’daki TNE hizmetinin haritası, MP, UP, Bihar, Odisha, Batı Bengal ve Kuzeydoğu Hindistan’ın yedi eyaleti gibi eyaletlerde bunu geliştirmek için önemli bir potansiyel olduğunu göstermektedir. Şu anda TNE hizmeti Delhi -NCR, Mumbai, Karnataka ve Tamil Nadu’da yoğunlaşmıştır. “Araştırmamız, öğrencilerin TNE hükümleri hakkında çok az farkındalığa sahip olduğunu gösterdi. Farkındalık yaratmanın yanı sıra, ortaklıkları araştırdığımız yerel bağlamda ihtiyaç duyulan beceri eksikliğini gidermek istiyoruz. Ülkenin farklı bölgelerinde bulunan Küresel Ortaklık bursları, beceri eksikliklerini gidererek artacaktır. TNE, gelişmekte olan bir disipline veya niş alana odaklandığında ve öğrencilere iş bulmada veya yüksek öğrenimde ilerlemede avantaj sağladığında başarılıdır,” dedi Parruck.
Yakın zamanda Singapur’da sonuçlanan Going Global Education Conference (GGC) Asia Pacific 2022-23 oturum aralarında, Rittika Chanda Parruck, Eğitim Direktörü, British Council, Hindistan, Education Times’a üniversite ortaklığını sağlayan eğitim liberalizasyonu hakkında bilgi verdi. GGC 2022, British Council’ın Asya Pasifik için küresel inovasyon yatağı olarak bu coğrafyanın küresel önemi göz önünde bulundurularak oluşturulmuş bir pilot projesiydi.
TNE BK-Hindistan’ın görünümünü inceleyen bir rapor, Hindistan’da TNE teslimatının çok modelli genişletilmesinin kapsamını vurgulamaktadır. “Her iki ülkenin nitelikleri karşılıklı olarak tanındığında işbirliği daha kolay hale gelir. Hindistan ve Birleşik Krallık arasındaki Akademik Niteliklerin Karşılıklı Tanınması (MRQ) ilk adımdır. Parruck, “İkinci önemli adım, üniversitelerin İngiltere’deki üniversitelerle TNE anlaşması aracılığıyla çalışmasıdır” dedi. Öğrencilerde daha fazla ilgi uyandırmak için, TNE haritalamanın vanilya aromalı dereceler yerine ortak bir nişe sahip olması gerekir.
TNE, Birleşik Krallık dışında öğretilen İngiliz derece programlarını ifade eder. Birleşik Krallık üniversiteleri ile yerel sağlayıcılar arasındaki doğrulama anlaşmalarından uluslararası şube kampüslerine (IBC’ler) kadar değişen, TNE sunumu için birden fazla model vardır. ” UGC ikili ve eşleştirme için yeni kurallar getirdi,” diye ekledi Parruck, TNA haritalamanın ülkenin yüksek öğretim tekliflerini nasıl iyileştirebileceğinin, yerel becerileri geliştirebileceğinin, seçenekleri artırabileceğinin, öğrenci hareketliliğini artırabildiğinin ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SDG) katkıda bulunabileceğinin altını çiziyor.
Parruck, (Hindistan’ın) serbestleştirme planlarını önceden tahmin etmiştik ve British Council’ın her iki ülkedeki 107 üniversiteye ve 36 ortağa şimdiden 1,2 milyon GBP değerinde hibe verdiği Going Global Partnerships’i başlattığımızı da sözlerine ekledi. “Niş disiplin sağlamak, yüksek öğrenim uzmanlıklarına değer verildiği için Birleşik Krallık’tan özel girdi gerektiren bir oyun değiştirici olacaktır” diye ekledi.
Çin, 2020/21’de Asya ülkelerindeki TNE kayıtlarında 60.405 kayıtla birinci oldu. Diğer ülkeler Malezya (48.240), Sri Lanka (37.100), Singapur (27.730) ve Nepal (9.610) olurken, Hindistan yalnızca 9.050 kayıtla son sırada yer alıyor.
“TNE, geçmişte Hindistan’da UGC tarafından getirilen yeni düzenlemeler kapsamında son zamanlarda kaldırılan birkaç politika engeliyle karşı karşıya kaldı. Hindistan temkinli başladı, ancak şimdi sayıların artmasını bekleyebiliriz. Çin’in başlangıçta çok az düzenleyici engeli vardı, ancak son yıllarda daha fazla düzenleme eklendi.
Hindistan’daki TNE hizmetinin haritası, MP, UP, Bihar, Odisha, Batı Bengal ve Kuzeydoğu Hindistan’ın yedi eyaleti gibi eyaletlerde bunu geliştirmek için önemli bir potansiyel olduğunu göstermektedir. Şu anda TNE hizmeti Delhi -NCR, Mumbai, Karnataka ve Tamil Nadu’da yoğunlaşmıştır. “Araştırmamız, öğrencilerin TNE hükümleri hakkında çok az farkındalığa sahip olduğunu gösterdi. Farkındalık yaratmanın yanı sıra, ortaklıkları araştırdığımız yerel bağlamda ihtiyaç duyulan beceri eksikliğini gidermek istiyoruz. Ülkenin farklı bölgelerinde bulunan Küresel Ortaklık bursları, beceri eksikliklerini gidererek artacaktır. TNE, gelişmekte olan bir disipline veya niş alana odaklandığında ve öğrencilere iş bulmada veya yüksek öğrenimde ilerlemede avantaj sağladığında başarılıdır,” dedi Parruck.