Havada tutulan köprü sonunda Nagpur’a inebilir | Nagpur Haberleri

HakikaT

Global Mod
Global Mod


NAGPUR: Nagpur’da altı aydan fazla bir süredir ikinci seviyede tutulan ülkede benzersiz olduğu söylenen dört katlı toplu taşıma sistemi nihayet tamamlanabilir. Başbakan Eknath Shinde karşı tarafında artık yokuş olmayan köprünün yapılabilmesi için arazi edinilerek yolun genişletilmesine izin vermiştir.
En üstte, geçen ay Başbakan Narendra Modi tarafından açılışı yapılan Sitabuldi-Kasturchand Parkı’nı Otomotiv Meydanı’na bağlayan yükseltilmiş metro hattı var. Bunun altında, LIC Meydanı’nı Kamptee Yolu üzerindeki Otomotiv Meydanı’na bağlayan bir üst geçit var. Delhi-Nagpur demiryolu hattı viyadüğün altından çapraz olarak geçiyor ve son katman yerdeki normal yol.
Artık metro rayı üst kısımdan çalışabileceğinden, viyadükteki çalışmalar resmi onay için tam uçta durduruldu. Viyadüğün yüzde 90’ından fazlası tamamlandı ama geriye kalan, LIC Meydanı’nın sonundan viyadüğü tırmanmak için rampa. Ya da bir araç Otomotiv Meydanı ucundan viyadüğü çıksa bile karşı taraftan aşağı inemiyor çünkü yapı iniş noktasında eksik kalıyor. Otomotiv Meydanı’nın sonuna kadar olan viyadük altı aydan fazla bir süre önce tamamlandı. Karayolu trafiğini rahatlatmak için yapılıyor.
LIC ucundaki mevcut yol, viyadük ve paralel piste tırmanacak rampayı inşa etmek için çok dar. Yan taraflarda konut ve ticari kuruluşların bulunduğu alanın satın alınması gerekiyor. Satın almaya başlamak için, eyaletin kentsel gelişim departmanından bir onay (UDD) ihtiyaç vardı. Onay geçen hafta Shinde’den geldi.
Kaynaklar, UDD onayı daha erken gelseydi, köprünün yaklaşık altı ay önce tamamlanacağını da sözlerine ekledi. TOI’nin iki hafta önceki sorusuna cevaben, Dışişleri Bakanı Bhushan Gagrani CM’nin Cuma günü dosyayı temizlediğini söyledi.
Daha önce TOI bir soru sorduğunda Gagrani, konunun BK’ya taşındığını söyledi.
Bu, LIC meydanının sonundaki yolun viyadük için genişletilebilmesi için ev ve dükkan gibi mülklerin satın alınmasına yeşil ışık yakıyor.
Bu nedenle uzun bir prosedür gerekliydi. LIC meydanındaki mevcut yol 30 metre genişliğindedir. Yanlardan arazi alınarak 33 metreye kadar genişletilmesi gerekiyor. Ancak, o yol için orijinal detay proje raporunun (DPR) UDD tarafından değiştirilmesi gerekiyordu. Mevcut DPR, yol olarak yalnızca 30 metrelik bir alanı belirlemiştir. Servisin planı gözden geçirmesi ve öncelikle 33 metre genişliğinde bir alanı yol olarak belirlemesi gerekiyor. Ancak o zaman satın alma süreci başlayabilir. Süreç artık CM’den onay alındıktan sonra gerçekleşebilir.
Projede çok sayıda kurum yer alıyor. Aslında üst geçit, Nitin Gadkari başkanlığındaki Karayolu Taşımacılığı Bakanlığı’nın bir parçası olan Hindistan Ulusal Karayolu İdaresi’nin (NHAI) kapsamına giriyor. Uygulama işi Mahametro Corporation tarafından yapılır. Çünkü hem yükseltilmiş demiryolu hattı hem de viyadük aynı iskele üzerinde duruyor. Son olarak, Mahametro için araziyi alması gereken Nagpur Belediye Şirketi’dir (NMC).
ADIM ADIM
* Türünün tek örneği olduğu söylenen dört katlı sistem
* LIC meydanı sonunda ikinci güvertedeki viyadük tamamlanmadı
* Bir rampa veya iniş yapmak için yolun genişletilmesi gerekiyordu
* Genişletme, orijinal DPR’de bir değişiklik gerektiriyordu
* Değişiklik, şehir geliştirme departmanından onay gerektirdi * CM’nin onayı nihayet arandı