‘Formula E’nin Hindistan’a gelmesi için iyi bir zaman’ | Yarış haberleri

QasiM

Global Mod
Global Mod


aracılığıyla karun chandhok
bu formül e Dünya Şampiyonası, açılış töreniyle bu hafta ilk kez Hindistan’a gidiyor eprix Haydarabad’da. Seride yarışan tek Hintli olarak, sahanın Hindistan kıyılarına indiğini ve tribünlerdeki insanlara iyi bir gösteri sergilediğini görmek beni heyecanlandırıyor.
Elektrikli mobilite devrimi kesinlikle dünya çapında hızla gelişiyor ve Hindistan da farklı değil. Tata ve Mahindra gibi Hintli markaların EV serilerini piyasaya sürmesi ve hükümetin elektrik altyapısını ülke çapında ilerletmek için proaktif adımlar atmasıyla, şimdi dünyanın önde gelen tamamen elektrikli yarış şampiyonasının Hindistan’a gelmesi için harika bir zaman.
Tabii bahsettiğim iki marka da Formula E’de yer alıyor.
2014’te Mahindra takımının gridde yer almasına yoğun bir şekilde dahil oldum ve onlar için yarışırken TATA grubunun Jaguar markasıyla partiye katıldığını görmek güzeldi.
Formula E Dünya Şampiyonası’nın benzersiz yönlerinden biri, kalıcı yarış pistleri yerine büyük ölçüde şehir sokaklarında yarışıyor olmalarıdır. Bu, şehirlere, beton duvarlar arasında sürücüler için gerçek bir yüksek hız mücadelesi yaratırken, küresel olarak izlenen bir etkinlik düzenleyerek kendilerini gösterme şansı sunuyor.
Haydarabad’daki pist çok ilginç görünüyor ve sürücülerin keyif alacağı bir pist olacağını düşünüyorum. Telangana Hükümeti ve Greenko destekçileri, şehrin TV’de bir vitrin olarak harika görünecek ve etkinliğin kendisi için harika bir zemin sağlayacak bir bölümünü belirleme konusunda harika bir iş çıkardılar.
Pist, sürücüler ve arabalar için hızlı ve teknik bölümlerin iyi bir karışımı ile 17 viraja sahiptir. Geçen hafta bir simülatörde pistte biraz zaman geçirdim ve ne kadar akıcı olduğundan gerçekten etkilendim.
Formula E, frenleme sırasında enerji geri kazanımına büyük önem veren üçüncü nesil arabalarını bu sezon tanıttı. Sürücüler fren pedalına bastığında, araba daha da ileri gitmek için aküye geri beslenen 600 kilovatlık enerji üretiyor.
Haydarabad pistinin göl boyunca bazı hızlı bölümleri var, ancak bu enerjinin yenilenmesine yardımcı olacak ve aynı zamanda yarış sırasında bazı sollama fırsatları sağlayacak çok önemli iyi fren bölgeleri var.
2011’den 2013’e kadar süren ve ülkemizdeki spor için gerçek bir destek olan Delhi’deki Formula 1 Grand Prix’sine yakından dahil oldum.
Kriketin baskın bir spor olduğu Hindistan gibi bir ülkede, diğer sporların kendilerine yer açması her zaman zor olmuştur, ancak umarım bu haftasonu gösterisi taraftarları çeker.
Formula E sezonunun ilk üç yarışında şu ana kadar yapılan yarışlar, kaliteli bir alanda çok sayıda sollama eylemiyle izlemesi eğlenceli oldu.
Üç yarışın yapıldığı Mexico City ve Diriyah’ta Pascal Wehrlein ve Jake Dennis, Almanların iki, Britanyalıların bir galibiyetiyle birinci ve ikinci oldular. Bununla birlikte, şampiyonluk kampanyasında hala erken ve bu hafta sonu gerçekten yarım düzine yarışmacı olabilir.
(Karun Chandhok, Formula 1’de yarışan iki Hintliden biridir. Ayrıca 2014’teki Formula E sezonunun açılışında da yarışmıştır)