Euro 7 standardına karşı çıkan isyancılar grubu büyüyor. Önemli bir toplantı yaklaşıyor

HakikaT

Global Mod
Global Mod
Euro 7 standardının, 2035 yılında satışlarının tamamen yasaklanması öncesinde içten yanmalı motorlu araçların satışına ilişkin kuralları belirlemesi bekleniyor. Aralarında Çek Cumhuriyeti’nin de bulunduğu eleştirmenlere göre, Avrupa Komisyonu tarafından önerilen tedbirlerin şekli, daha küçük ve daha ucuz içten yanmalı otomobillerin satışının çok daha erken sona ermesi anlamına gelecek.


“Taleplerimizin tamamı sekiz Benzer Fikir Grubunun dışındaki diğer eyaletler tarafından da desteklenecek. Son mesaj Hırvatistan’dan geldi, Baltık ülkeleriyle de müzakere ediyoruz ve anlaşmayı bakanlar arası toplantılar için genişletmeye çalışıyoruz.” dedi ulaştırma dairesi başkanı Martin Kupka.

Ancak, Çek Cumhuriyeti’nin yanı sıra Avrupa otomobil endüstrisinin ağır topları Almanya ve Fransa’nın da dahil olduğu söz konusu sekiz devlet, şimdiden önemli uzlaşmalara ulaştı. Sunulan son öneri, hem binek otomobiller, hem ticari araçlar hem de kamyonlar için nefes verme sınırlarının Euro 6 seviyesinde tutulmasını öngörüyor. İspanya başkanlığında müzakere edilen bu uzlaşmanın kabul edilmesi durumunda, yeni Euro 7 standardındaki ana değişiklik, lastiklerden ve frenlerden kaynaklanan kirletici emisyonların ölçümünün yanı sıra iç mekandaki kirletici emisyonların yeni ölçümünün getirilmesi olacaktır. Araçların.


Avrupa Parlamentosu’nun yeni düzenleme raportörü olan Avrupa Parlamentosu üyesi Alexander Vondra’ya göre komitenin öneriyi 12 Ekim’de görüşmesi gerekiyor ve genel kuruldaki son oylama da Kasım ayının ilk yarısında yapılabilir. Aslına bakılırsa yerli otomobil sektörü açısından kilit önemde olan bu konu, İspanya başkanlığını Belçika’ya devretmeden bile çözülebilir.


“Çek Cumhuriyeti’nin hiç bu kadar aktif olduğunu hatırlamıyorum. Otomotiv Endüstrisi Auto SAP Birliği başkanı Zdeněk Petzl, “Başlangıçta ve her düzeyde müzakerelere girmek mümkün olacaktır” dedi. Aynı zamanda orijinal plana göre yeni standardın 2025 yılından itibaren yürürlüğe girmesi gerektiğine dikkat çekti. Ancak bu kadar kısa sürede mevcutları uyarlamanın veya yeni standartların hazırlanmasının mümkün olmadığına dikkat çekti. kurallara uygun araba modelleri. Petzl’e göre, İspanya’nın iki yıllık süre içeren mevcut teklifi bile gerçekçi değil. Petzl, “Yeni bir aracın hazırlanması, test edilmesi ve yeni teknolojilerin onaylanması normalde üç ila dört yıl sürer” diye ekledi.