Eğitimde sosyo-duygusal ve yaratıcı becerilerin damıtılmasında öğretmenlerin rolü

ManK

New member
İlişkiler ve duygular, öğrencilerin olayları anlamalarında önemli bir rol oynadığından, duygular öğrencinin akademik katılımını, bağlılığını ve nihai kariyer yolunu kolaylaştırabilir veya engelleyebilir. Geçtiğimiz on yıl, öğretmenlerin öğrencileri eleştirel düşünme, yaratıcılık ve duygusal yönetim gibi becerilerle donatma ihtiyacının arttığının altını çizdi. Pedagojik yaklaşımı kapsayıcı, anlamlı ve çocuklar için daha empatik bir şekilde uyarlamanın, sınıf içinde ve dışında olumlu bir öğrenme ortamını teşvik etmesi daha olasıdır. Olumlu bir sınıf ortamı, çocukların öğrenmesini kolaylaştırmada ve akademik potansiyellerini artırmada uzun bir yol kat edebilir.
Hindistan’ın önde gelen Ed-tech şirketi BYJU’S, Öğretmenler Günü’nü öğretmenlere saygılarını sunarak ve yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme ve yargılama, çalışma biçimleri ve potansiyel yeni teknolojileri belirleme yeteneği ile ilgili zihniyetlerini sorgulayarak kutladı. Bazı yönetmenler, bilim ve teknolojideki hızlı gelişmelere, toplumsal değişimin hızlı hızına ve geleceğin öngörülemezliğine nasıl ayak uydurduklarını anlattılar. Devamını oku.
“Bilim ve teknolojide olağandışı yeniliklerin ortaya çıkması, eğitimcileri basit bir soruyu yanıtlamaya yöneltti; “Bugünün öğrencilerinin yarının yeni dünyasında başarılı olmak için hangi bilgi, beceri ve yeteneklere ihtiyacı var?” Eğitimciler, öğrencilere konuya özel yetkinlikleri aşılarken, aynı zamanda öğretilen disiplinlerin ve konuların ötesinde temel becerileri kazandırmaya odaklandıklarının daha farkında olmalıdır. Epistemik bilgi yoluyla, öğrencileri bir matematikçi, bir bilim adamı, bir şair veya bir tarihçi gibi düşünmeleri için eğitmelidirler. Bilişsel ve üstbilişsel becerilerin yanı sıra, bu becerilerin harekete geçirilmesine diğerlerinin yanı sıra empati, bütünsel sağlık ve insan onuru gibi değerler ve erdemler aracılık edecektir. Bütün bunlar ancak öğretmenlerin öğrencileri deneyimsel öğrenmeye maruz bırakmaları ve multidisipliner öğrenme yoluyla ortak bir fenomen etrafında tasarlamaları ile mümkün olacaktır.
Dr. Archna Sharma, Müdür, Sanmati H.Sec.School Indore

mediawire_image_0


“Bir çocuk hakkında bildiklerimiz sınırsız ve etkileyici. Ancak, çoğu zaman farkında olmadığımız şey daha da büyük ve daha ezicidir. Her yeni içgörü yeni sorular doğurur. Okullar, haneden hemen sonra ilk sosyalleşme bağlamını temsil eder. Okullarda çocuklar sosyal ve duygusal becerileri, sosyal normları ve davranış kurallarını gözlemler, tanımlar, öğrenir ve çoğaltır. Hem duygular hem de ilişkiler öğrenme süreçlerinde önemli bir rol oynar. Öğretmenler, sınıfta sosyal-duygusal becerileri nasıl modelledikleri, öğretmen-öğrenci etkileşimini nasıl destekledikleri ve sınıfı nasıl yönetip organize ettikleri yoluyla çocuklar için bir referans noktası sağlar ve sosyal-duygusal gelişimlerini etkiler.”
Rajni Ghai, Müdür, Stemfield Uluslararası Okulu, Baldeobagh Jabalpur

mediawire_image_0


“Okul, öğrencilerin sosyal ve duygusal becerileri, etik standartları ve davranış kurallarını gözlemlemesi, öğrenmesi ve bunlara yanıt vermesi için mükemmel bir platform sağlar. Sosyal-duygusal öğrenme genellikle öz-farkındalık, öz-yönetim, sosyal farkındalık, ilişkisel beceriler ve sorumlu karar verme gibi bazı temel (sosyal ve duygusal) becerilerin gelişimini ifade eder. Öğretmenler, öğretim stratejilerini öğrencilerin bilişsel düzeyine göre uyarlamalı ve süreklilik becerilerini geliştirmelidir. Öğrencilerine hem fiziksel hem de soyut düzeyde benzerlikleri ve farklılıkları tanımaları için fırsatlar sağlamalıdır.”
Sheela Pandey, Müdür, Ordu Devlet Okulu No.2, Jabalpur

mediawire_image_0


“Öğretmenler, öğrencileri için en yüksek duygusal liderlerdir ve kardeşlik içinde duygusal dengeyi geliştirmenin temeli, duyguları tanıma, anlama ve yönetme konusundaki bilişsel yeteneklerinde yatar. Okullar, öğrencilerin sosyalleşmesi üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve onların bilişsel, sosyal ve duygusal zorluklarını artırmalarını sağlar. Bu, gençlerin hayata yaklaşımlarında sosyo-duygusal ve yaratıcı becerilerini besleyen programların geliştirilmesi ihtiyacını gerektirmektedir. Sosyal ve duygusal öğrenme, çocukların sosyal durumlarda uygun şekilde davranması için ihtiyaç duyduğu temel yetkinlikleri ve tutumları kapsar. Bu, işbirliği yapma ve başkalarıyla iyi geçinme becerileri, duygularını düzenleme becerileri, merhamet, sorumlu karar verme ve problem çözme becerileri açısından son derece önemlidir.”
sr. Lilly Paul, Müdür, Nirmala İngilizce Ortaokulu, Chhindwara

mediawire_image_0


“Dünyanın dört bir yanındaki öğrenciler çağın en zor zamanlarından birini yaşadı: COVID-19. Bu da onları sadece okullarda öğrenme zevkinden mahrum etmekle kalmamış, aynı zamanda eğitim hayatlarında da bazı değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Bu canlanma ve gelişme saatinde, öğretmenlerin sınıfta öğrenme için istek ve coşku yaratarak ve konuyla ilgili gerçekleri kolayca keşfetmelerini teşvik ederek onları normale döndürmek için iyi çalışmalarına devam etmeleri gerektiğini hissediyorum. Kendilerini değerlendirmeleri ve öğrenmeye devam etmek için kendilerini organize etmeleri için onlara yardım edilmesi gerekir. Velilerin de öğretmenlerle güç birliği yapması gerçekten mümkün ve daha etkili.”
Joshy Jose, Müdür, Jolly Memorial Misyon Okulu, Ujjain

mediawire_image_0




Sorumluluk Reddi: Bu makale Mediawire ekibi tarafından BYJU’S adına oluşturulmuştur.